Shop menü

INDIEPON - A MAINSTREAMEN TÚL 10. RÉSZ

Villámgyors, futurisztikus autóverseny? Rémálomszerű pszichohorror-platformer? Repkedős westernlövölde? Mindez, és még sok más érdekesség a mai epizódban!
Fellner Hajnalka
Fellner Hajnalka
indiePon - A mainstreamen túl 10. rész

Indie játékokat támogató befektetési alap indult

A Sony egykori vezérigazgatója, Jack Tretton és az Epic Games együttműködésével létrejött alap olyan, elsődlegesen PC-s indie projekteket karol majd fel, amik az Unreal 4-es motort használják.

Az Interactive Gaming Ventures, vagy IGV márciusban bontott zászlót Tretton vezetésével. Minden játékra egymillió és ötmillió dollár közötti összeget szánnak, és évente két, vagy három projektben gondolkodnak, egészen 2025-ig. Az IGV szerint a fejlesztőknél marad majd a teljes irányítás.

Most olyan indie stúdiókat keresnek, akik először PC-n szeretnék kiadni játékaikat, de a lehetőség megmarad a későbbi konzolos portokra. A csapatoknak az Epic Games Unreal 4-es motorját kell használniuk. Az IGV támogatói struktúrát, anyagi segítséget, marketinges erőforrásokat és kapcsolati hálót biztosít majd a kiválasztottaknak, hogy képesek legyenek egy nyereséges projekt összeállítására. Bővebb információkat a alap weboldalán találhattok.

Utáltasd meg magad mindenkivel!

Ráadásul még véletlenül se kövesd a szabályokat! Ezeket az érdekes feladatokat a Dude, Stop című, most megjelent rejtvényjátékban kapjuk meg. A csalások kihasználása, a tanulómód kilövése, a tippek, trükkök figyelmen kívül hagyása, a narrátor elnémítása mind eszköztárunk része lesz annak érdekében, hogy felbőszítsük a fejlesztőket. Kifejezetten ajánlott az abszurd humor és a popkulturális utalások kedvelőinek! A Dude, Stop demót is kapott, szóval kipróbálhatjuk, milyen élményt nyújt, ha direkt nem azt csináljuk, mint amit elvárnak tőlünk. A teljes verzió a Steamen érhető el.

A Sky Noon egy különös westernlövölde lesz

A fejlesztő Lunar Rooster bejelentése alapján jól ment az áprilisi bétateszt, így a Sky Noon korai hozzáféréses szakasza elindul június 14-én.

A játék olyan, mintha a LawBreakerst összeturmixolták volna egy westernfilmmel, és mindenkinek egy túltápolt airsoft-fegyvert nyomtak volna a kezébe. FPS-ről van szó, de nincsenek benne golyók, vagy életerő-csíkok. A játékosok kampós köteleket, jetpackeket, ugrópadokat, és más, a repkedős ugrálást lehetővé tévő eszközöket használnak a Lebegő Határvidék területén, céljuk pedig az, hogy az ellenfeleket a mélybe juttassák, ahol a placcsanós halál vár rájuk.

A korai hozzáféréses verzió cirka 15 euróba kerül majd a Steamen, de lehet, hogy kipróbálhatjuk ingyenesen is, legalábbis a stúdió gondolkodik valami ilyesmin.

Készül a World War 3

A Get Evenről és a Necrovisionről ismert, lengyel The Farm 51 új, belső nézetes multiplayer lövöldéjében egy világtérképen harcolunk. Minden csatában az egyik oldal támad, a másik védekezik. Nem Planetside-szerű, folyamatos, open world háborúról van szó, de minden összecsapás következményekkel jár a későbbiekre nézve. A szétrombolt járművek, a kilőtt golyók, a megölt ellenfelek, a megszerzett achievementek hatással vannak a teljes képre, mely valójában egy állandóan változó, interaktív hadjárat, ami lassan az egész bolygót beteríti.

Fontos lesz a csapatmunka, a helyszínek között pedig olyan valódi városok is megjelennek, mint például Varsó, vagy Berlin. Fegyvereinket, felszerelésünket és járműveinket tetszésünk szerint alakíthatjuk majd ki.

A World War 3 korai hozzáférésének indulását őszre tervezik a Steamen, az éles verzió 12-15 hónappal később várható, ha minden jól megy.

Szeptemberben jelenik meg az Underworld Ascendant

A fejlesztő OtherSide Entertainment egy új trailer társaságában jelentette be a nagy hírt. Érdekes, hogy az Ultima Underworld modernizált utódának tartott játék a felvételen inkább a Thiefre hajaz, de ez nem jelenti azt, hogy kevésbé lenne izgalmas a dolog. A steames oldal már él, feltehetitek a kívánságlistátokra!

Járműveket kapott a Project Zomboid

A The Indie Stone zombis sandbox túlélőjátéka már hét éve készül, és egyre növekszik. A 39-es számon futó builddel a járművek is bekerültek, támogatásukhoz gyakorlatilag az egész projektet át kellett építeni.

A járművek számos tulajdonságát szimulálták. Nem mindegy például, hogy fel vannak-e húzva egy autó ablakai, így jobb védelmet nyújtva, vagy sem. Üzemanyagot kell gyűjtenünk, néha javítgatnunk is kell a kocsikat. Útközben bezárhatjuk az ajtókat, bekapcsolhatjuk a rádiót, vagy a fényszórókat, esetleg a fűtést. Az alkatrészeket procedurálisan generált roncstelepekről is beszerezhetjük.

Ezzel egy időben jelentősen megnőtt a térkép, hatalmas szántóföldek, nyílt utak, pihenőhelyek jelentek meg. A változások teljes listája méretes példány.

A Project Zomboid megtalálható a Steamen, a GOG-on, vagy a Humble Store-ban, és támogatja a Steam Workshopot is a modoláshoz.

Kipróbálható az Antigraviator

A Steamen június 6-án megjelenő, futurisztikus autóverseny őrült sebességekkel, felvehető csapdákkal, nagy kanyarokkal vár minket, és most egy ingyenes demóval bele is kóstolhatunk. A tanulórész mellett három pálya érhető el, melyeken gépi ellenfeleket kapunk, vagy osztott képernyős változatban egy másik játékossal is összemérhetjük tudásunkat. A teljes verzióban már lesz online multiplayer. A demó az itch.io-ról, a Game Joltról, vagy az Indie DB-ről tölthető le.

A Limbora emlékeztet a Darq

Rémálomszerű platformjáték, melyben mindenféle szörnyűség üldöz egy kisgyereket – a Limbo, vagy a Little Nightmares nyomdokain jár az Unfold Games Darq-ja is. A pszichohorror-járték különlegessége, hogy egy nullgravitációs, éber álomban zajlanak az események, legfontosabb barátaink pedig a futás és rejtőzködés lesznek. A Darq a tervek szerint még idén megjelenik a Steamen, addig a hivatalos oldalon követhetitek az esetleges új információkat.

Az FTL, a battle royale és a kártyák egy játékban

A fejlesztő Playniac szerint az Insane Robots nem kártyajáték, hiszen a lapok csak fegyverek, stratégiai eszközök, nem gyűjtögetjük őket. Kiválasztunk egy robotot, csinálunk egy hozzá illő paklit, és már indulhat is a csatározás.

A multiplayer módok és ranglisták mellett teljes értékű egyjátékos kampányt is kapunk. Karakterünk egy disztópikus géptársadalomban vezeti a lázadó erőket. 46 robot közül választhatunk, ezeket több, mint száz képesség közül válogatva alakíthatjuk ki úgy, hogy megfeleljenek játékstílusunknak. Ellenfelünk rengeteg más robot lesz, akikkel procedurálisan generált arénákban csapunk össze, közben fejlesztve paklinkat. A Playniac szerint a kampány ismerős lesz az FTL rajongóinak.

Az arénák mini stratégiai játékoknak is felfoghatók, tele környezeti veszélyekkel és elágazó sztorielemekkel. Az itt hozott döntések hatással lesznek a csaták állására.

Az Insane Robots PS4-re július 10-én, Xbox One-ra július 13-án érkezik, a steames verzió július 12-től lesz elérhető.

Megjelent a Bunker Punks

A pörgős, rogue-like lövölde egy disztópikus jövőben játszódik, ahol egy forradalmárcsoportot vezetve különböző, véletlenszerűen generált pályákból álló vállalati erődítményeket rohanunk le erőforrásokért, fegyverekért és páncélokért. Megépíthetjük saját bunkerünket is, melyben csapatunk gyakorlatozhat, hogy sikerüljön elérnünk a célt, vagyis a cégek irányítása alatt álló kormányzat megdöntését.

A Bunker Punks a Steamen és a Humble Store-ban vásárolható meg.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére