Az Android és az iOS között az utóbbi időben érdekes módon az iMessage működése keltette a legnagyobb feszültséget. A Google és már a szolgáltatók is folyamatosan azzal zaklatják az Apple-t, hogy álljon be a szabványos RCS üzenetküldő technológia mögé, de Tim Cook tartja magát ahhoz, hogy akinek nem tetszik a mostani helyzet, az vegyen iPhone-t.
Az iMessage zártságán az Apple nem kíván változtatni, és szeptemberben még azt is megúszta, hogy az Európai Unió nyomás alá helyezze. Noha ezzel aztán végképp nem értenek egyet néhányan, a Google és pár szolgáltató jelezte is, hogy felül kellene vizsgálni ezt a döntést. Míg a nagy technológiai cégek kakaskodnak, addig a Nothing úgy döntött, hogy más megoldást keres.
Bejelentette a kis vállalat a Nothing Chats nevű szolgáltatást, ami az integrált üzenetkezelő lesz az okostelefonjain, és sok jó lehetőséget biztosít, beleérve az iMessage támogatást is. Ezt az applikációt a Sunbird vállalattal kollaborációban hozta létre a Nothing. A Sunbird a maga nemében egy kiemelkedő amerikai technológiai cég, aki az androidos és a webes üzenetküldésre specializálódott. A két cég együttműködésének eredményét napokon belül kipróbálhatják a tulajdonosok.
A Nothing kiemelte, hogy nagyon komoly baj az, ha a kapcsolattartásra használt alkalmazások megosztják a felhasználókat. Ezeknek az lenne a feladata, hogy az összetartást erősítsék, de helyette társadalmi feszültséget keltenek. A vállalat célja az, hogy lebontsa a falakat az Android és az iOS között ezen a fronton. A Sunbird fejlesztése révén az üzenetek átjárhatósága megfelelő módon lesz megoldott, miközben a biztonság is garantált.
A Nothing Chats támogatja a csoportos beszélgetéseket és a személyes üzenetváltásokat, teljes felbontáson kezeli a megosztani kívánt médiatartalmakat. Lehet vele küldeni hangüzeneteket is, sőt mi több, valós időben mutatja, mikor a partner gépelni kezd egy üzenetet az iMessage használata közben. Viszont az üzenetekre küldött reakciókat és az üzenetekhez kapcsolódó válaszokat még nem tudták megoldani. A tervek között azonban ezek is szerepelnek – ami késik, nem múlik.
Mivel szabályos módja nincsen annak, hogy ez az üzenetküldés gond nélkül menjen, a Sunbird trükkökhöz folyamodik. Úgy működik a rendszer, hogy a felhasználónak létre kell hoznia egy iCloud felhasználói fiókot, majd azzal is be kell jelentkeznie, az üzenetek pedig az androidos mobilokról egy Mac Mini szerverfarmon keresztül jutnak el az iPhone-okra. Az útvonal végig titkosított, E2E védelemről beszélhetünk.
A személyes adatokat is titkosítva kezeli a Sunbird, emellett pedig egy olyan védelem is van, hogy két heti inaktivitást követően törli az összes információt a platform. Így az sem jelent komolyabb biztonsági kockázatot, ha valaki elkezdi használni a rendszert, de mégsem jön be neki, és megfeledkezik róla. Az elhagyott fiókok kapcsán rövid időn belül minden infó meg fog semmisülni.
A Nothing Chats pénteken válik elérhetővé a Google Play Áruházból, és a jövőben gyárilag rajta lesz a Nothing okostelefonjain. Első körben az új Nothing Phone (2) modellre lehet telepíteni, de bízunk abban, hogy a Phone (1) esetén is megoldható lesz a használata hamarosan. Az Egyesül Államokban, Kanadában, az Egyesült Királyságban és az Európai Unióban válik hozzáférhetővé.
Az Apple nagy riválisa szeretne lenni a Nothing, folyamatosan hozzá méri magát. Az iMessage támogatásnak hála a Nothing Phone mobilok sok androidos eszköznél vonzóbbak lehetnek majd a vásárlók szemében. Egy fontos stratégiai lépésről beszélhetünk ebből a szempontból.