Shop menü

GONDOKAT OKOZ A VISA-NAK ÉS A MASTERCARDNAK A JÁTÉKOSOK PANASZA

Elfogyott az ügyintézők türelme.
Török Roland
Török Roland
Gondokat okoz a Visa-nak és a Mastercardnak a játékosok panasza

Mint arról beszámoltunk, a pénzügyi vállalatok közül a Mastercard, a Visa és a PayPal egy ausztrál nőjogi szervezet kérésére az egész világon megtiltotta a partner kereskedőik számára, hogy felnőtteknek szóló, szexuális tartalmú videojátékokat áruljanak. Ez azt jelenti, hogy az Itch.io és a Steam kénytelen volt azonnali hatállyal törölni több ezer videojátékot a boltjaikból, mert amennyiben nem engedtek volna a kártyakibocsátók követeléseinek, akkor le is kapcsolhatták volna magukat a netről. Megszűnt volna a vásárlási lehetőség minden termék esetében.

Az eset nagy port kavart a játékosok körében. Nem feltétlenül azzal van sokaknak gondja, ha levesznek egy-egy játékot az áruházból, ha az törvényt sért, hanem arról, hogy a monopol helyzetben lévő cégek a törvényeken felül is szabályozni kívánják a piacot a saját erkölcsi normájuk szerint. Ez több játékfejlesztő és művész szerint egy olyan dolog, amit azonnal szabályozni kell, mert nem egyszerűen a szólásszabadságot, de teljes demokráciákat tehetnek tönkre ezek a cégek a zsarolásukkal.

A játékosoknak nem is kellett több, visszatámadtak.

A Mastercard, a Visa és a PayPal egy kis csoporttól érkezett, fél év alatt összegyűlt pár ezer email miatt adta be a derekát. A játékosok most viszont óránként bombázzák az ügyfélszolgálatokat legalább ezer kéréssel, miszerint milyen alapon vetetnek le a művészeti termékeket, hiszen nem az ő dolguk szabályozni a piacot.

A tapasztalatok szerint a Mastercard és a Visa ügyfélszolgálata még kedves és megértő volt a hívókkal szemben, de már másnap idegesen vették fel a telefonokat és csak türelmetlenül tudtak válaszolni. Olyan sok panaszt kaphattak, hogy van, aki már csak sértegetést kap válasz helyett az ügyintézőtől. A közösség azt tanácsolja, ilyen esetben felsőbb vezetőt kell kérni és bepanaszolni az adott ügyintézőt.

A játékosok célja az, hogy több pénzbe kerüljön az ügyfélszolgálatot üzemeltetni, mintsem újra visszaengedni a játékokat az áruházakba.

A pénzügyi cégek arra hivatkozva döntöttek a cenzúra mellett, hogy ne keltsék ezen tranzakciók a rossz hírüket. Az elégedetlenkedők szerint viszont a monopol helyzettel való visszaélés (ami miatt Japánban már vizsgálódnak ellenük), eleve rossz hírüket kelti. A Visa közleményben reagált, miszerint ők nem kényszerítenek senkit sem, hogy tartalmat cenzúrázzon, egyszerűen csak az illegális tartalmakat kívánják kiszűrni az adott országokban. Ezzel szemben teljesen legális játékokat kellett törölnie az Itch.io-nak és a Steamnek is.

Az Itch.io is kiadott egy újabb közleményt. Ebben leírják, hogy ők egy kis vállalat, és nyílt boltjukkal a felhasználók tartalmaira támaszkodnak. Muszáj volt lépniük a fenyegetés miatt, hogy megvédjék a többi alkotót, de ők sem szeretnék ezt ennyiben hagyni. Szerintük nagyon csekély a mozgásterük a Steamhez képest, de megteszik, amit tudnak. Mivel a platformjuk másolásvédelem nélküli, azt javasolják, hogy a vásárlók csináljanak biztonsági másolatot a címekből a gépeikre, mivel pont az ilyen esetekben lehet segítség az, hogy nincsenek szolgáltatóhoz kötve az adott játékok.

A Steam nem reagált érdemben a dolgokra, de elképzelhető, hogy a háttérben azért ők is tevékenykednek. A Change.org-on futó petíciót már több, mint 213 ezren írták alá, tehát láthatóan sok emberhez eljutott már az esemény híre.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére