Fogyasztóvédők perelik a T-Mobile-t

Fogyasztóvédők perelik a T-Mobile-t

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) és a Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület (KÖFE) beperelte a T-Mobile mobilszolgáltatót tisztességtelen szerződési feltételek alkalmazása miatt.

Közérdekű keresetükben a bíróságtól azt kérték, állapítsa meg, hogy a T-Mobile tisztességtelen szerződési feltételeket alkalmaz.

A fogyasztói érdekek képviseletét ellátó két társadalmi szervezet szerint azért tisztességtelen a szolgáltató eljárása, mert a fogyasztó hátrányára állapítja meg a feltételeket, mivel egy 5-10 másodperces hívásért is 30 másodpercet fizettet ki az ügyféllel, vagyis többet, mint amennyit használ.

A fogyasztóvédők diszkriminatívnak is tartják a szolgáltató eljárását, mert míg az üzleti ügyfelek esetében mód van a másodperc alapú számlázásra, addig az egyéni fogyasztóknál ez nem lehetséges.

A T-Mobile a keresettel kapcsolatban az MTI-vel közölte: a mobiltávközlési piac összes szereplőjének általános érvényes gyakorlata, így nem csupán a Magyar Telekomé (T-Mobile), hogy az eltérő igényű lakossági és üzleti/vállalati ügyfeleinek tartalmában, díjakban és akár számlázási egységekben eltérő ajánlatokat kínál. Ez azonban nem ellentétes az erre vonatkozó hatályos jogszabályokkal. Ennek oka abban keresendő, hogy a lakossági és üzleti ügyfelek eltérő fogyasztási szokásokkal rendelkeznek. Magyarországon tehát mindhárom mobilszolgáltató eltérő kínálati portfólióval rendelkezik a lakossági és üzleti ügyfelek esetében, ami éppen az eltérő igények miatt a legkevésbé sem tekinthető diszkriminációnak - állítják.

Ez az eltérés a számlázási egységek tekintetében is érvényes. Az így kialakított konstrukciók mindkét fogyasztói szegmens igényeinek megfelelő lehetőségeket és alternatívákat kínálnak, és természetesen ebből következik, hogy vannak közöttük olyan momentumok is, amelyek vonatkozásában a lakossági ügyfelek élveznek előnyöket - áll a T-Mobile közleményében.

A fogyasztóvédők közleményében szerepel, hogy a KÖFE korábban levélben fordult a szolgáltatóhoz, hogy módosítsa általános szerződési feltételeit, de a cégtől nem érkezett válasz.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward