Shop menü

ELKÉPESZTŐ KERESKEDELMI REKORDOKAT DÖNTÖTT AZ ALIBABA A SZINGLIK NAPJÁN

A mondva csinált ünnep brutális méretűvé nőtte ki magát.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Elképesztő kereskedelmi rekordokat döntött az Alibaba a szinglik napján

Az Alibaba a világ legnagyobb kereskedelmi platformjának tekinthető, és ez részben a szinglik napjának köszönhető. A 11.11-ként is emlegetett bevásárló nap minden évben november 11-én van, és bár sokan gondolják azt, hogy ez világszerte a szinglik világnapja, de valójában erről 2009-ig sokan aligha hallottak, mert csak Kínában „ünnepelték”. 2009-ben viszont az Alibaba ezen a napon nagy akciókat hirdetett, és azóta ez annyira kinőtte magát, hogy az emberek globálisan már többet költenek ezen a napon, mint a Black Friday során.

2018-ban az Alibaba platformján egyetlen nap alatt 30,8 milliárd dollárnyi árút vásároltak az emberek, és az idei évben még ezt is sikerült 26 százalékkal felülmúlni. Egészen stabil növekedést produkál ezen a napon a vállalatóriás, hiszen egy évvel korábban pedig 27%-kal gyarapodott a bevétele. Most a hivatalos adat szerint 268,4 milliárd jüant forgalmaztak a kisebb cégek az Alibaba platformján 24 óra alatt, ami átszámítva 38,3 milliárd dollárt jelent.

Galéria megnyitása

Részleteiben is egészen megdöbbentőek az eredmények. Már az első percben megvolt az 1 milliárd dolláros forgalom, 30 perc elteltével már 10 milliárd dollár felett volt a platformon értékesített termékek összege, és mindössze egy óra alatt elérte a 12,01 milliárd dollárt, 90 percet követően pedig már 16,3 milliárd dollárnál járt. Ez mindegyik kereskedelmi világrekordnak számít, mint ahogy a fentebb említett végeredmény is.

Galéria megnyitása

Élőben is lehetett követni, hogy miként alakul az Alibaba csoport forgalma. Az egész napot végig közvetítette online streamen keresztül a vállalatóriás. Az Alibaba megadta a módját az ünneplésnek, Taylor Swift koncertet is rendezett Sanghajban a szinglik napja alkalmával – és egyébként más ismert személyiségeket (pl. Kim Kardashian) is megmozgatott a cég ennek az eseménynek a keretében. Akik csatlakoztak a streamhez, azok ezt is végig nézhették.

Azt nem lehet még tudni, hogy pontosan milyen termékekből fogyott a legtöbb, de a jelek szerint az okostelefonoké volt a vezető szerep az idei évben, ezekből származott a legnagyobb bevétel. Különösen keresett volt a Huawei Mate 30 Pro 5G-s verziója, és az Apple iPhone 11 Pro és Pro Max modellek is tekintélyes mennyiségben fogytak nap közben. Azt megjósolni is nehéz, hogy Jack Ma (és társai) vállalkozása a továbbiakban milyen eredményeket fog elérni, de nincs kétségünk afelől, hogy az Alibaba a továbbiakban is növekedni fog. És a befolyó összegeket felhasználva pedig folyamatosan terjeszkedik új területekre.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére