A TikTok teljesen más utat jár be, mint a legtöbb közösségi és videós platform. A ByteDance számára a globális siker már akkor összejött, mikor még igazából semmit nem lehetett keresni közvetlenül a szolgáltatáson keresztül. A vállalat most dolgozik megfeszítve azon, hogy a bevételszerző lehetőségeket kidolgozza és biztosítsa az emberek számára.
Szeretné azt elérni a TikTok, hogy tényleg minden felhasználói korosztály érdeklődését felkeltse, és tisztában van azzal, hogy bár az alap felhasználói bázisa a fiatalokból nagyon szépen felépült, ahhoz, hogy komolyabb tartalmak is megjelenjenek, kénytelen gondoskodni a pénzszerzési opcióknak a megoldásán. Az elmúlt hetekben, hónapokban több ilyen fejlesztés is bevezetésre került már, és most itt az újabb lehetőség, a Live Subscription.
Egy ideje már lehetősége van a készítőknek élő bejelentkezéseket indítani, ilyen módon az emberek a saját közösségeikkel lényegesen jobb kapcsolatot tudnak kiépíteni. Valós időben közvetíthetik a leghűségesebb követőik számára a gondolataikat, amiket meg akarnak osztani mindenkivel. És kicsit ezért is szerette volna a TikTok azt az érzését nyújtani, hogy a Live Subscription az élő bejelentkezési lehetőséghez kapcsolódik.
Ezzel az előfizetési funkcióval az emberek a közösségükkel egy újabb szintre léphetnek a kapcsolattartásban a fejlesztők szerint. Ami egészen biztos, hogy ezáltal olyan extra bevételre tehetnek szert a felhasználók a jövőben, ami abszolút megjósolható, majdnem, hogy fix lesz. Az előfizetőktől havi rendszerességgel érkező pénzre alapozva a videósok képesek lesznek előre kalkulálni azzal, hogy milyen anyagi háttér mellett tudnak tartalmakat létrehozni.
Az embereknek ahhoz, hogy többet tudjanak foglalkozni a videókkal, mindenképpen szükségük van az extra bevételre, a TikTok pedig abban bízik, hogy a Live Subscription révén nyújtott támogatást a legtöbben valóban visszaforgatják majd a munkájukba, hogy minőségibb felvételeket tudjanak a követőiknek adni. A fejlesztők szerint a kreatív táborban náluk egyáltalán nincs hiány, de a bevételteremtési lehetőségeket létre kell hozni, hogy legyen megfelelő ösztönző erő.
Azok, akik előfizetnek a felhasználóknál a Live Subscription használatával kiváltságokat fognak szerezni. Az induláskor ennek köszönhetően a követők szert tehetnek majd különleges jelvényekre, amik mutatni fogják mindenki felé, hogy ők előfizetőként vannak jelen a csatornán. Ezek a digitális kitűzők a nevek mellé fognak kerülni. Egyedi hangulatjeleket is küldhetnek majd az általános beszélgetésekben a fizető vendégek.
Ezeken felül pedig a TikTok lehetőséget nyújt arra is a továbbiakban, hogy a tartalomgyártók exkluzív előfizetői csevegéseket kezdeményezzenek a közösségükkel. Ennek köszönhetően még többet társaloghatnak az emberek az elhivatott személyekkel, személyesebb kapcsolat alakulhat ki, és adott esetben ezáltal jobban ráláthat a készítő arra, hogy mit várnak el a követők, és így tovább.
Azt direkt kihangsúlyozta a TikTok, hogy ezeket a kezdeti lehetőségek. Ezzel pedig kimondatlanul, de egyértelműen utalt arra, hogy a továbbiakban lesznek újabb opciók a fizető közönségnek.
A Live Subscription funkció jelenleg csak azoknál a felhasználóknál érhető el, akiknek a táborához csak meghívás révén lehet csatlakozni. Ez azt jelenti, hogy most még nem lehet széles körben kihasználni ezt a funkciót. Valószínűleg azért is oldotta meg ezt így a vállalat, hogy az első tapasztalatok jobbak lehessenek.
Végül elmondta a TikTok, hogy csak a 18 évnél idősebb tartalomkészítők élhetnek majd ezzel a funkcióval a fiatalabbak nem, amivel a közösségének egy jelentős részét kizárja. Viszont ez valószínűleg a szabályozóknak való megfelelésért volt egy fontos megkötés. Emellett egy olyan korlátozás is van, hogy legalább 1000 követővel kell annak rendelkeznie, akik előfizetési lehetőséget biztosíthatnak. Ezzel nem került túl magasra a léc. Azt is megjegyezte a TikTok, hogy a közösségi irányelveknek a betartása ezen keretek között is kötelező.