Shop menü

EGY ÉVES LETT A THREADS, AZ X RIVÁLIS MIKROBLOGNAK SZÁNT META PLATFORM

A Threads folyamatosan növekedik az utóbbi időben, de nagyon távol van még attól a céltól, amit Mark Zuckerberg az induláskor tűzött ki.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Egy éves lett a Threads, az X rivális mikroblognak szánt Meta platform

Július 5-én indult el a Meta égisze alatt az a mikroblog, ami az X (korábbi Twitter) viharos működésének farvizén szeretett volna rövid idő alatt óriásira növekedni. A Threads névre hallgató platform szigorúan véve az Instagram egy kiegészítő szolgáltatásaként született meg, és a mai napig nem tekint rá a Meta teljesen különálló megoldásként.

A Threads elképesztően gyorsan, néhány nap leforgása alatt érte el azt, hogy 100 millió regisztrált felhasználója legyen. Persze a Meta igencsak komoly segítséget nyújtott neki ebben, ugyanis pár érintéssel bárki azonnal létre tudta hozni a saját Threads fiókját, és akkora felhajtást csapott a cég, hogy mindenkit érdekelt, miről is van szó. Mark Zuckerberg egyenesen arról beszélt több alkalommal is, hogy a mikroblog lesz a Meta következő 1 milliárd embert elérő szolgáltatása.

A közösségi média uraként persze joggal bízhatott ebben Mark Zuckerberg és csapata, hiszen a Facebook magában több mint 3 milliárd embert ér el havi szinten, a Meta összesen 3,24 milliárd felhasználót mozgat meg napi (!) szinten. A WhatsAppot több mint 2,5 milliárd ember használja, de az Instagram is jóval a milliárdos határ felett mozog a felhasználói táborát tekintve.

A komoly hátszél mellett 175 millió aktív felhasználót tudott elérni a Threads egy év leforgása alatt.

Éppen a napokban jelent meg ez a szám, és a havi aktivitás mutatójáról beszélhetünk, és nem a napi aktivitásról, ami ebben az esetben valószínűleg jóval alacsonyabb lenne. Ez pedig semmi esetre sem tűnik nagy sikernek, főleg annak fényében, hogy a vállalat mennyire komoly erőfeszítéseket tesz a szolgáltatás népszerűsítésére. Látni kell azt, hogy a Meta már a Facebookon és az Instagramon is teljesen gátlástalanul tolja a Threads bejegyzéseket. Ezt a saját bőrén is tapasztalhatja, aki bármelyik szolgáltatást megnyitotta az utóbbi időben.

Galéria megnyitása

A Threads népszerűsége a kezdeti komoly felfutást követően elképesztően bezuhant, és ha nem pakolná rendszeresen az ember orra elé a mikroblogot a Meta minden felületen, akkor jó eséllyel mostanra csak az emléke lenne velünk. De a Meta nem adja fel, hisz abban, hogy szükség van a Threadsre, és ennek eredményeként tényleg képes egyre nagyobb felhasználói közönséget mozgósítani. A vállalat közlése alapján a növekedés egészen jó ütemben haladt az elmúlt hónapokban.

Mark Zuckerberg a negyedik negyedéves pénzügyi beszámoló alkalmával tért ki arra, hogy a Threads már 130 millió aktív felhasználót képes elérni globálisan. Három hónappal később, az idei első negyedév lezárását követően már arról számolt be a vállalat társalapítója, hogy 150 millió embert tudnak havi szinten elérni, és így jutottunk el a mostani 175 milliós adathoz. Ha ez így halad, akkor igazából őszre meglesz a 200 millió, és amennyiben sikerül még a lendületen javítani (még agresszívabb terjesztési eszközöket bevetve), akkor az év végére akár még a 250 milliós tábor is összejöhet.

A platformon megjelenő bejegyzések 63 százaléka csak szöveges, ahogy azt a mikroblogok esetében eredetileg elképzelték. Viszont sokszor szoktak az emberek képeket, esetleg videókat is csatolni a bejegyzésekhez, vagy olyan is van, hogy hangjegyzetet publikálnak, mert a szolgáltatás ennek is teret ad. Egyre szélesebb közönséget tud kiszolgálni, de azt azért még nem látjuk, hogyan fogja ezt a Meta a „következő milliárdos közösségi platformá” hízlalni.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére