Shop menü

DARK ENVOY – EGÉSZ JÓ KIS KALAND

A háború a világ végére is elér, senki nem maradhat ki belőle
Villányi Gergő
Villányi Gergő
Dark Envoy – Egész jó kis kaland

Szerzői értékelés

Olvasói értékelés

Akár elhisszük azt a gondolatot, hogy nincs új a nap alatt, akár nem, akkor is szembe kell néznünk azzal, hogy korszakalkotót, hatalmas újítást – most főként videojátékok terén – lehetetlenül nehéz feladat.

Példa lehet erre a Larian Studios legutóbbi remekműve, ami a komplexitása, a karakterei és a világ ezer szállal való integráltsága miatt lett olyan sikeres, amilyen. Újdonság, ha nagyon szigorúak akarunk lenni, egy szikrányi sincs benne, de amit összehoztak, az valóban remekmű. Hasonló volt a Disco Elysium is, ami a mélységével és a történetével, a karaktereivel és a rajzolt/festett grafikai stílusával aratott.

Galéria megnyitása

A Dark Envoy esetében is el lehet kezdeni sorolni a hatásokat: egy kis Dungeon Siege, egy kis MMO-ból vett raid mechanika és egy nagy adag klasszikus fantasy steampunkkal összekeverve. Az összetevőknél igazán csak az lehet a kérdés, hogy összeillenek-e, de láttunk már szokatlan és mégis működő hibrideket. A megvalósítás azonban nagyon más tészta és az indie/független stúdióknak nagy előnyük volt mindig is, hogy nem kell 30 manageren, 5 igazgatón 15 marketingesen és több ezer meetingen végigmennie minden ötletnek és annak a hatalmas koncepcióbéli kérdésnek, hogy a főhős haja barna legyen-e vagy negyed árnyalattal sötétebb.

A szarkazmus pedig főként abból ered, hogy a hatalmas büdzsé és a szakemberekből álló gárda sem jelent garanciát szinte semmire. A végeredményre lehet ránézni, aztán véleményezni és ha valamiből, hát véleményből bőven több van online, mint amennyire valaha is szükség lenne.

Galéria megnyitása

A világot leggyakrabban dualitásokban képzeljük el. Ez lehet jó/rossz is, de sokszor bőven elég az ők és a mi, a mögötte álló ideológiák, tartalmak, eszmények pedig erre vannak felaggatva, jobb vagy rosszabb végeredménnyel.  a Dark Envoy világa, Jaän is egy olyan koncepcióból indul ki, ahol az emberek először idegenként, vendégként vetődtek arra a világra, ahol most élnek.

Az eredeti lakók, az elfek, árnyak, és az ásványhoz/elementálokhoz hasonló kranniták alkotják a mágiára alapuló League nevű hatalmi tömörülést. A másik oldalon az emberek által létrehozott technológiára, óriási, mana által mozgatott robotokra/gólemekre és páncélozott egységekre építő Empire.

Galéria megnyitása

Pofon egyszerű a felépítés, szépen elválasztható, hogy ki nagyjából mit képvisel és milyen technológiát, egységeket képvisel. Mégis mi leszünk azok, akik semlegesként – mert naivan azt hittük létezik olyan, hogy semleges – majd az ősi kultúrák kutatásába és a lakhelyünk melletti romok felfedezésébe merülve ellehetünk békésen. A játék relic hunterként, archeológusként hivatkozik a két testvérre és főhősre, akik tudásszomjuk mellett a harcban is helyt kell álljanak. Otthonunk, a City of Bones nevű ősi városra épült település ideális kezdőpont, hiszen Malakai és Kaela nem csak a világ többi részén dúló háborútól – és minden mástól is – távol levő helyként aposztrofálja, de bepillantást ad az ősi fajok által hátrahagyott romok, technológiák és veszélyek világába is.

Galéria megnyitása

A helyszínek és a harc, akció szerepjátékokra jellemző minden szépségét sikerült belepréselni a játékba. Fix városokat és pályákat kapunk, de extraként van beleszólásunk a dolgokba. Egyfelől minden fő küldetés mellé kidob 2 extra felfedezhető – és ami még fontosabb – végig lootolható pályát a játék. Ezek mérete és nehézségi szintje veti fel azt a kérdést, hogy mennyi időt és energiát akarunk ebbe beletenni. A kis pályák kb. 20 perc alatt végig futhatók, a nagyobbakhoz ennek nagyjából a duplája kell, rászámolva, hogy a nehéz kihívású helyeken tényleg fel kell kössük az alsóneműt, különben sokszor fogjuk a load game nevű varázslatot alkalmazni.

A fő történetszálon belül is állandóan döntéseket kell hozzunk, ami igazából jó dolog. Egyfelől a következmények kevésbé kiszámíthatóak, másfelől többször is végigjátszható a Dark Envoy. Azt mondjuk sajnáltam, hogy a békés, szociális vagy közösségi döntéseket mindig Kaela képviseli, a pusztítást, agressziót pedig Malakai.

Galéria megnyitása

A már emlegetett harc a tipikus, de jól megvalósított elemekből épít. Skilleket használunk, passzívokat kapunk, számít, vannak az ellenállások/immunitások és a pályák is tele vannak csapdákkal, robbanó hordókkal. Emellett a valós időben futó összecsapást bármikor megállíthatjuk, hogy döntéseket hozzunk, mikromenedzseljük a karaktereinket.

Érdekesség, hogy az idő megállítást/lassítást egy csúszkán beállíthatjuk, kiválasztva, hogy csak kicsit vagy szinte a megállásig lassuljon a játék. A fejlesztők naplók és érdekességek segítségével apró lore utalásokat és extra infókat is elrejtettek a pályákon, de aki akció szemlélettel végigdarálna mindent, az sem marad le sok mindenről.

Galéria megnyitása

A párbeszédek néha nagyon sablonosak lettek, ahogy a világ is egy kicsit fekete-fehérre sikerült, de ez még nem is feltétlenül lenne gond, inkább ízlés kérdése. Amellett viszont már nehéz elmenni, hogy 4 játékalkalomból kétszer (ez sajna barátok között is 50%) úgy szétfagyott a játék, ahogy illik. Az autosave mondjuk mentette a helyzetet, de az 1.2-es patch után jó lenne ilyesmibe nem belefutni. Akció-RPG-nek viszont teljesen korrekt játék a Dark Envoy, hozza a kötelezőt és elég sok energiát beletettek a világába, a harcrendszerbe hogy változatosságot mutasson a jól ismert sablonok mellett. Kalandra fel!

Galéria megnyitása

Összefoglalás

Szerzői értékelés

Akcióval, döntésekkel és izgalmakkal telepakolt szerepjáték, két testvér nagy kalandja.
A játék lelke a harc, a döntések és az akció, de a világot is sikerült korrektül felépíteni…
…sajnos az apró bugok és főként az elég gyakori crash sokat ront az összképen.

Az értékeléshez kérlek jelentkezz be!

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére