Cipők és Ablakok: Beindult az MS új reklámkampánya

Bemutatta az első Bill Gates-Jerry Seinfeld koprodukciós reklámműsorát a Microsoft - egy kerek másfél perces anyagot, amelynek fő célja természetesen a Vista megtépázott hírnevének pallérozása. Ehhez képest azonban érdekes megközelítést választottak, mivel a Windowsról az egész reklámnak csak a legvégén esik pár szó.

Cipők és Ablakok: Beindult az MS új reklámkampánya

Bemutatta az első Bill Gates-Jerry Seinfeld koprodukciós reklámműsorát a Microsoft - egy kerek másfél perces anyagot, amelynek fő célja természetesen a Vista megtépázott hírnevének pallérozása. Ehhez képest azonban érdekes megközelítést választottak, mivel a Windowsról az egész reklámnak csak a legvégén esik pár szó.

És hogy akkor mi teszi ki a reklám java részét? Egy többé-kevésbé még el is képzelhető helyzet, amelynek keretében Seinfeld meglátja egy cipőboltban Gates-t, és nyomban be is megy, hogy váltson vele pár szót, plusz egyben segít Gates-nek helyben "betörni" egy választott új cipőt, elméleti és gyakorlati tanácsokkal. Amikor pedig végeztek, és elhagyják a boltot, Seinfeld végül felteszi a kérdést, hogy vajon a Microsoft is "nedvessé és ropogóssá" teszi-e a számítógépeket - nem sokkal ezután pedig meg is jelenik a Windows logó.

Láthatóan kerültek tehát mindenféle közvetlen konfrontációt a versenytársakkal éppúgy, ahogy a termékük közvetlen fényezését is - lényegében egy enyhe utalást tettek csak. Maga a jelenet végig kedves, derűs és jó hangulatú - talán épp ezt az érzést kívánták összekötni a Vistával, amihez a cipő betörése még egy újabb finom utalás lehet a rendszer reklámozott testre szabhatóságára. Most azonban mindez csak sugallat marad, konkrét kijelentés helyett.

Mindent egybevetve tehát egy érdekes új reklám-megközelítést láthatunk, ami annyiban párhuzamba állítható ugyan az Apple Get a Mac-reklámjaival, hogy itt is két főszereplő van, viszont legalábbis egyelőre azoknál sokkal közvetettebb. Hogy aztán mennyire lesz ténylegesen sikeres, az már egy másik kérdés, de mindenesetre egy üdítő lépés egy új irányba. Meglátjuk, mit alkotnak még a jövőben.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward