Már tavaly utaltunk arra, hogy a Meta akár az Oakley márkanév alatt is előállhat okosszemüveggel, az idei év elejére ennek a lehetőségéről már egyre többen kezdtek pletykálni, mostanra pedig a híresztelés beigazolódott. Megérkezett a Meta és az Oakley közös szemüvege, ami az extrémebb dizájnt egy ütőképesebb hardverrel ötvözi.
A Ray-Ban Meta nagyon egyszerű megnevezésén csavartak egyet a cégek az új kollaborációra, a friss szemüveg az Oakley Meta HSTN névre lett keresztelve. Ez egy limitált kiadású eszköz elvileg, és még a nyár folyamán jön más variáns is.
Nagy sikert aratott korábban a Meta és a Ray-Ban közös szemüvege, de most, az Oakley nevével lesz igazán harmonikus ez a termék. Hiszen az Oakley már a 2000-es évek elején, több mint 20 évvel ezelőtt készített olyan szemüveget, ami MP3 lejátszóval volt keresztezve. Mindig is érdekelte a céget a technológia integrálása a szemüvegbe, a Metával ezt most csúcsra járathatja. Az Oakley merész és erőteljes formavilága a Meta vezető viselhető kiegészítőkbe integrálható MI technológiájával tökéletes párost alkot majd.
A szemüveg alapvető felépítése nem változott technológiai szempontból, kijelzője továbbra sincs az okosszemüvegnek, kamerája, hangszórója és mikrofonja azonban igen. A kamera a szár és az elsőrész csatlakozásának pontjára került, a hangszórók pedig mindkét oldalon a fül előtti részen kaptak helyet, és irányítva vannak a fül felé. A hangszivárgás minimális, a dizájn ebből a szempontból még jobb lett. A felhasználó zavartalanul hallgathatja majd a szemüvegben a kedvenc zenéit, podcast műsorait, és a csatlakoztatott mobiltelefonra befutó hívásokat is lehet fogadni az Oakley Meta HSTN-nal.
A lényeg persze az, hogy támogatott a Meta AI elérése, a mesterséges intelligenciával bármikor beszélgetésbe lehet elegyedni. A Meta folyamatosan dolgozik a nyelvi modelljein, és ennek köszönhetően a szemüveg is időről időre egyre jobb lehetőségeket vonultat fel (pl. tolmács, stb…). A „Hey Meta” megszólítással lehet aktiválni az MI-alapú chatbotot. A felhasználók kérdezhetnek tőle bármi, és a szemüveg funkcióit is lehet hangutasításokkal kezelni, így például a zenelejátszás vagy a kamera is aktiválható egy paranccsal.
A korábban használt Full HD videózási lehetőséget nyújtott, amit itt fentebb emeltek 3K „Ultra HD”-ra (ahogy a sajtóanyag fogalmaz). Egyébként a szenzor maradt 12 megapixeles, és arról nem is esett szó, hogy a fotók minősége miként változik. A közösségi médiába azonnal lehet majd a felvételeket megosztani, és azáltal, hogy a videók jobb minőségűek lesznek, a tartalomgyártók körében még kívánatosabb lehet a termék.
Normál használatban az új okosszemüveg 8 órás üzemidőt lesz képes elérni, visszafogott igénybevétellel pedig 19 óra is elérhető lesz, szóval egész nap számíthat az ember a készenlétére. Van gyorstöltés, elég mindössze 20 perc ahhoz, hogy 50%-ra töltődjön lemerült helyzetből. A tokjában van akkumulátor, és azt is teljesen kihasználva összesen 48 órás üzemidőt lehet belőle kihozni, ami azért már egészen jó. Az elődnél 4 óra volt a tipikus használati idő egy töltéssel, és 32 óra volt a maximális üzemideje.
A kollaborációba az Oakley is beletett mindent, amit a maga részéről tudott biztosítani. A merész forma kényelemmel társul, az orrnyeregnél rejtett gumik biztosítják a stabilitást, a keret ellenálló anyagból készült. Az Oakley PRIZM lencséjét is megkapta a Meta HSTN modell, hogy tényleg a lehető legjobb technológiai csomagról beszélhessünk minden szempontból. Igény szerint Transitions és tiszta lencsével is kérhető lesz a későbbiekben a szemüveg, és készül belőle áttetsző színváltozat is, ami még látványosabbá teszi.
A limitált kiadású Oakley Meta HSTN (Desert 24k PRIZM Polar) meglehetősen sokba kerül, július 11-től lesz megvásárolható nettó 500 dolláros ajánlott fogyasztói áron. Viszont a teljes kínálat tagjai között később elvileg lesznek 400 dolláros megoldások is. Az Egyesült Államok mellett például Európában is hozzá lehet majd jutni, hozzánk legközelebb a szomszédos Ausztriában lesz kapható.
A Meta és az Oakley márkát is birtokló EssilorLuxottica korábban egy olyan megállapodást írt alá, ami már a 2030-as évekre tekint előre. És nagy elvárásokból nincs hiány, ugyanis arra számítanak, hogy már 2026-ban több mint 10 millió okosszemüveg találhat gazdára. Az Oakley márkanév bevetésére pedig úgy tekintenek, mint az első lépés a sportolók kiszolgálása felé, de sokkal komolyabb terveik vannak ezzel a kategóriával az elkövetkezendő években.