Shop menü

AZ IPHONE X NEMCSAK AZ APPLE, HANEM A VILÁG LEGNÉPSZERŰBB OKOSTELEFONJA LETT

Az elemzők - és talán a vállalat is - több eladásra számított előzetesen, de így is ez vezeti a legfrissebb értékesítési listát. De milyen mobiloknak sikerült még felkerülnie a toplistára?
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Az iPhone X nemcsak az Apple, hanem a világ legnépszerűbb okostelefonja lett

A Strategy Analytics elkészítette az első negyedévre vonatkozó elemzését, ami az okostelefonok értékesítését taglalja aszerint, hogy melykészülékek fogytak a legnagyobb példányszámban. A hattagú listán kettő androidos modell van, a több az Apple nevéhez köthető.

Bár előzetesen az elemzők borús hangulatot keltettek az iPhone X körül,a cupertinói alakulat csúcsmodellje így is behúzta az első helyet. A különleges kialakítású okostelefon toronymagasan „nyert” 16 millió eladott példánnyal. Ez több szempontból is figyelemre méltó. Tim Cook korábban arról beszélt, hogy az iPhone 6 és 6 Plus megjelenése óta még nem volt példa arra, hogy a legdrágább modellből fogyott volna a legtöbb, de most így alakult. Az iPhone X 64 GB-os kivitelben 1000 dollárba kerül, aki pedig a kövérebb tárhellyel szeretné magáévá tenni a masinát, 1150 dollárt kénytelen leszurkolni érte – hazánkban 387 és 437 ezer forint az ajánlott fogyasztói áruk. Ráadásul a legtöbb elemző arról beszélt, hogy nem úgy szerepel az eszköz, ahogy kellene neki, és bár meglehet, hogy mások mellett az Apple is jobb eredményre számított, de panaszra nem lehet ok.

Az iPhone 8 és a 8 Plus a bejelentésekor nem különösebben keltette fel az érdeklődők figyelmét, sokan továbbra is az előző generációs modelleket vásárolták ősszel és az ünnepek alatt. Az iPhone 7 és 7 Plus olcsóbb lett az új gépek befutását követően, és sokan úgy ítélték meg, hogy nem nyújt annyi újat az iPhone 8 és 8 Plus, hogy megérje azt választani. Nos, mostanra egészen biztos, hogy fordult a kocka, ugyanis ez a páros foglalja el a második és a harmadik helyet a Strategy Analytics kimutatásában. A 4,7 hüvelykes méretben elérhető iPhone 8-ból 12,5 milliót értékesített az Apple, a nagyobb képátlóval és duálkamerával szerelt iPhone 8 Plus neve mellett pedig 8,3 milliós eredmény szerepel. Ezek a készülékek együttesen 6 százalékos piaci részesedésre tettek szert, ami mindenképpen figyelemre méltó. Az Apple összesen 52,2 millió iPhone-t adott el, és 36,8 millió volt ebből az új generáció tagja, szóval kb. 30 százalékot még a korábbi okostelefonok hoztak össze.

A Strategy Analytics által összeállított jelentésben a negyedik helyet is a cupertinói alakulat sajátította ki magának, az iPhone 7 tűnt fel itt 5,6 milliós példányszámmal. Érdekesség, hogy ez az egyedüli olyan készülék az SA listáján, ami már egy évvel ezelőtt is forgalomban volt, és bizony rá is mutat arra, hogy miért beszélhettek arról az elemzők, hogy nem fogy elég jól az iPhone X. Szépen látszik, hogy az iPhone 7 tavaly ilyenkor 21,5 milliós példányszámban kelt el, és akkor az iPhone 7 Plusszal együtt az volt az aktuális csúcspáros. A mostani felmérésben megközelíteni sem tudta egyik iPhone sem ezt az eredményt. Az Apple 2017 első negyedévében 50,8 millió mobilt értékesített, most pedig 52,2 milliót, szóval nagyjából szinten tudta tartani magát, de már nem kettő, hanem három új készülék kellett ehhez. A jelek szerint az iPhone 7 még sokáig velünk lesz – és talán ez lehet majd a legnagyobb példányszámban eladott iPhone is (valószínűleg az iPhone 6 még előtte van).

Az első olyan mobil a listán, ami nem az Apple-höz és az iOS-hez köthető, az androidos Xiaomi Redmi 5A. Ez egy alsókategóriás készülék, és a 100 dollár alatti árának köszöneti a népszerűségét, az 5,4 milliós eladást. A kínai gyártó minden bizonnyal több piacon is remekül szerepelta Redmi 5A-val, de elsősorban Indiának köszönhető a ranglista ötödik helye. A Xiaomi kiváló stratégiai döntéseket hozva elérte, hogy piacvezetővé váljon Indiában, és ennek a modellnek kulcsfontosságú szerepe volt a sikerben, ugyanis főleg ezt vásárolták az emberek. A kínaiak direkt gyártani kezdték Indiában is a masinát, mert ott jelentős kedvezmények járnak azokra a termékekre, amik helyben készülnek, és így még versenyképesebb áron tudott forgalomba kerülni. (Ezt a módszert egyre több gyártó követi.)

A lista utolsó helyére a Samsung csúcsmodellje, a Galaxy S9 Plus futott be. Ittazt kell mindenképpen kiemelni, hogy a Galaxy S9 Plus az egyetlen a Strategy Analytics kimutatásában, ami eleve a vizsgált időszakban debütált. Csak márciusban kezdte árusítani az okostelefont a vállalat, így ennek mindössze néhány hete volt elérni a neve mellett szereplő 5,3 milliós eredményt. Ez igazán szép teljesítmény, és nem lenne meglepő, ha a Strategy Analytics következő elemzésében még előkelőbb helyen szerepelne. A Galaxy S9 Plus rövid idő alatt is 1,5 százalékos részesedést ért el, és a világ második legnépszerűbb androidos mobilja lett.

Galéria megnyitása

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére