A Spotify általában nem sokat szokott reklámokra költeni, most azonban egy olyan jelentős szponzorációra fizetett be, amihez foghatóra korábban még nem volt példa. Az FC Barcelonável több évre szóló szerződést írt alá, főtámogató lett, és még a stadiont is átkeresztelték a techcég nevére.
Nem egyedi dolog az, hogy egy vállalat olyan megállapodást ír alá, aminek a keretében még az adott klubnak a stadionját is róla nevezik el. Már a kriptovilágban is volt erre példa, most pedig a Spotify az, aki erre az útra lépett. A Camp Nou a világ egyik leghíresebb stadionja, szóval nem akármilyen helyszínről van szó, és az ikonikus helyszín az elkövetkezendő években hivatalosan Spotify Camp Nou néven fut majd.
Négyéves támogatói szerződést írt alá a Spotify az FC Barcelonával, aminek a keretében számos világsztár játszik.
A Spotify nemcsak a férfi, hanem a női labdarúgócsapatot is támogatja a mostani szerződés értelmében. A szolgáltatás márkajelzése szerepelni fog minden pályára lépő focista mezén a támogatók között, ami persze egyáltalán nem meglepő egy főszponzor esetében. A 2022/23-as szezontól lesz érvényben a mostani megegyezés.
Egyébként annak ellenére, hogy már hivatalosnak veszik a megállapodást, még nem is lépett életbe. A megállapodást még a rendkívüli küldöttgyűlésnek jóvá kell hagynia, erre jelen állás szerint április 3-án kerülhet majd sor. De kiemelnénk, hogy szinte biztos, hogy nem lesz fennakadás a szavazás során. Tudniillik a csapat annak ellenére, hogy ott van az élvonalban, óriási adóságokat halmozott fel az elmúlt évek során. Folyamatosan keresi annak a lehetőségét, hogy bevételt szerezzen, szóval ez szerződés a legjobb, ami most vele történhetett. Tavaly már a média produkciós részlegének egy részét is kiárusította.
Arról nem közöltek információt, hogy milyen értékű szerződést hoztak kalap alá, de egyes jelentések szerint 310 millió dollárról beszélhetünk. Egy lap beszámolója szerint egyébként az FC Barcelona magasabb árat szeretett volna kialkudni, de ez nem jött neki össze, ami részben annak köszönhető, hogy valójában nagyon alacsony a regisztrált szurkolói bázisa. Globálisan nagyjából 350 millió követője van a klubnak, de ezeknek csak az 1 százaléka regisztrált szurkoló.
A regisztrált szurkolóknak az adott csapat, jelen esetben az FC Barcelona rendelkezik több személyes adatával is, így például a nevével, valamint az e-mail címével. Innentől pedig már könnyen összerakható a kép, hogy a Spotify főtámogatóként valószínűleg megjelenik a szurkolókhoz eljutó hírlevelekben – de akár más módon is megpróbálhatja felhasználni az információkat, hogy szélesítse a felhasználói táborát. Viszont így túl sokra így nem megy a szponzori szerződésnek ezen oldalával, hogy nagyon kicsi a csapat elérése.
A Spotify együtt dolgozik majd azon az FC Barcelonával, hogy a stadionon belül több módját is megtalálja a reklámozásnak. Például a digitális reklámtáblákon olyan zenei előadókat is kiemelő hirdetések fognak felbukkanni, amik lokálisan akár változhatnak is. A helyszínen mást lehet majd látni, mint a tévéközvetítésben, és még a különböző helyen megjelenő közvetítésekben is lehet eltérés, Indiában vagy Európában nem ugyanaz az előadó fog a reklámfelületen kirajzolódni.
A következő években a megállapodás keretei között folyamatosan újabb és újabb hirdetési formák fognak előkerülni. A Spotify pedig bízik abban, hogy ez a jelentős médiamegjelenés sok új hallgatót fog csalogatni.