Az AMD következő generációs videokártyái várhatóan rövidesen bemutatkozhatnak, igaz, a rajtot eredetileg a CES 2025 idejére várhattuk, a pletykák is erre utaltak, végül azonban még csak említés szintjén sem szerepeltek a termékek a vállalat előadásán, de közlemény formájában azért kiderült ez-az a Radeon RX 9070-es széria tagjaival kapcsolatban.
Az RDNA 4 architektúrára támaszkodó asztali videokártyák pontos felépítésével és pontos paramétereikkel kapcsolatban hivatalos részletek eddig még nem kerültek napvilágra, a vállalat illetékesei csak azt magyarázták meg, miért maradtak ki az új videokártyák az előadásból, és azt ígérték, méltó bemutató keretén belül rántják majd le a leplet róluk annak érdekében, hogy minden szükséges szempontot, funkciót, illetve paramétert alaposan bemutathassanak, elmagyarázhassanak, illetve részletezhessenek.
Az egyik újítás az FSR 4, azaz a Fidelity FX Super Resolution 4 lesz, ami immár AI alapokra támaszkodik, nem úgy, mint az előző generációs megoldások. Ezzel az AMD FSR 4 technológiája közös nevezőre kerül az Intel XeSS és az Nvidia DLSS technológiájával, már ami az AI alapú működést illeti, és a jelek szerint jókora előrelépést hoz majd korábbi társaihoz képes. Az AMD csapata a CES 2025 alkalmával kiállított két tesztrendszert, amelyeken keresztül össze lehetett hasonlítani, milyen teljesítményt és képminőséget kínál az FSR 3.1 és az FSR 4, igaz, akkoriban még csak egyetlen cím állt rendelkezésre, ami nem más, mint a Ratchet and Clank: Rift Apart, vagyis ízelítőről van szó, ami a teljes kép megismeréséhez egyelőre nem elegendő.
A Hardware Unboxed csapatának tapasztalatai alapján a Radeon RX 9070-es sorozatú videokártyával szerelt tesztrendszereken futó játék meggyőző képminőséget biztosított az FSR 4 mellett. A felskálázás során létrejött képminőség magasabb volt, mint amit az FSR 3.1 kínál, ez pedig tisztább élekben, jobb élsimításban, illetve kevesebb képhibában nyilvánult meg, azaz a vizuális élmény határozottan jobb volt. Jó hír lehet, hogy a 4K Performance Mode tesztelése során is úgy tűnt, a képminőség javulása eléggé látványos – ez a mód eddig nem a jó képminőségéről volt híres.
A legnagyobb előrelépést akkor lehetett látni az új és a régi technológia között, amikor a kijelzőn apró, gyorsan mozgó részecskék jelentek meg: ezek az FSR 3.1-hez képest határozottabb élekkel rendelkeztek, sokkal kevésbé voltak pixelesek és elmosottak, vagyis az FSR 4 előnye eléggé látványosnak bizonyult. Ratchet bundájánál a szőrszálak sokkal szebben és részletesebben jelentek meg a kijelzőn, az összkép élesebb volt, mint amit az FSR 3.1 kínált, igaz, még mindig van hova javulnia az összképnek.
A messzebb lévő színpadi elemek is részletesebben, jobb minőségben bukkantak fel, ide tartoznak például a korlátok, valamint a holografikus effektek is szebbek voltak, az áttetsző felületekkel együtt – a kép tisztábbnak bizonyult, sokkal kevesebb torzítást lehetett felfedezni rajta.
Ez persze csak egy rövid és felületes vizsgálat volt, hiszen a show idején részletes tesztelésre nem nyílt lehetőség, valamint az is erősen limitálta a tesztet, hogy mindössze egyetlen egy cím alatt lehetett megtekinteni, mekkora előrelépés mutatkozik a régi és az új technológia között.
Az FSR 4 első körben csak és kizárólag az RDNA 4 alapú videokártyákat támogatja majd, maguk a videokártyák pedig valamikor az év első negyedévében jelenhetnek meg. Az egyelőre nem világos, hogy a régebbi hardverek is megkapják-e az FSR 4 támogatást, de erre legkésőbb a Radeon RX 9070-es széria rajtjakor remélhetőleg fény derül.