Shop menü

AZ APPLE DOMINÁL A TÁBLAGÉPEK PIACÁN, DE LASSAN OLVAD AZ ELŐNYE

Nem hozta meg az Apple-nek a várt növekedést az új iPadek megjelenése, a konkurencia viszont képes volt erősíteni.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Az Apple dominál a táblagépek piacán, de lassan olvad az előnye

Nagyon szépen emelkedő táblagép eladásokról számolt be az IDC a harmadik negyedéves adatok elemzését követően. Ez pedig most azért igazán érdekes, mert ezt a növekedést egyáltalán nem az Apple fűtötte, sőt mi több, lényegében teljesen kimaradt ebből a piacvezető, nem kis meglepetést okozva ezzel.

20,4 százalékkal emelkedett a tabletek értékesítése éves szinten, ami nagyszerű eredmény. 39,6 millió új eszköz talált gazdára a júliustól szeptemberig tartó időszakban.

Közel 7 millióval sikerült több táblagépet értékesíteni a vállalatoknak az idei harmadik negyedévben, mint 2023 azonos időszakában. Tavaly éppen egy nagy összeomlás volt ezen a területen, a mostani eredménnyel azonban mondhatni normalizálódott a piaci helyzet. Még a 2022 harmadik negyedévében mért értékesítési adatot (38,6 millió) is sikerült valamelyest túlteljesíteni. Negyedéves szinten is nagyon szép (15%) emelkedésről beszélhetünk, 34,4 millió eszköz fogyott áprilistól júniusig.

Az Apple vezeti a piacot, méghozzá megkérdőjelezhetetlen előnnyel, de ettől függetlenül nem lehet azt mondani, hogy a cég örülhet a mostani eredményének. Tavaly az Apple egyáltalán nem dobott piacra új iPadet, mindenki azt gondolta, hogy mikor megjönnek az idei újdonságok, akkor az eladások emelkedésbe kezdenek, de nem ezt látjuk. Hiába az új iPad Air generáció immáron két különböző méretben, és hiába a minden eddiginél jobb lehetőségeket nyújtó iPad Pro; az értékesítési adatok stagnálást mutatnak. Egy évvel ezelőtt 12,4 millió iPad fogyott összesen, most pedig 12,6 millió eszköz talált gazdára.

Galéria megnyitása

Az elemzők által várt bevételnövekedés is elmaradt, amit már a cég legfrissebb pénzügyi jelentéséből tudunk. A szakemberek arra számítottak, hogy gond nélkül 7 milliárd dollár fölé kúszik majd a cég forgalma, de végül „csak” 6,95 milliárd dollár folyt be a harmadik negyedévben a táblagépek értékesítéséből. A cég gyengélkedését persze ezek a számok nem mutatják meg igazán, ezt leginkább azzal lehet szemléltetni, hogy a 2023 azonos időszakában mért 37,7%-os piaci részesedése 31,7%-ra olvadt.

A második helyet a Samsung szerezte meg ugyancsak magabiztos eredménnyel, senkitől nem zavartatva. A dél-koreaiak több mint 1 millió táblagéppel értékesítettek többet most, mint egy évvel ezelőtt. A Galaxy készülékek értékesítési mutatója ebben a szegmensben 18,3%-kal nőtt egy év alatt, miután 7,1 millió tablet kelt el. Ebben az időszakban jelent meg a Galaxy Tab S10 széria, valamint a megfizethető Galaxy Tab A9 globálisan több országban vált elérhetővé.

Galéria megnyitása

Nagy meglepetésre az Amazon berobban a harmadik helyre egy szerénynek legkevésbé sem nevezhető, 111,3%-os forgalomnövekedést követően. A vállalat frissítette a Fire HD 8 tábagépet, de persze nem magában ennek köszönhető ez a fellendülés, hanem a Prime Day akciója pörgette meg a forgalmát. Jelentős akciókkal lehetett hozzájutni a készülékekhez, és ezen az alkalmon rengeteg amerikai vásárló kapott. Az Amazon neve mellett 4,6 milliós értékesítési adat szerepel.

Galéria megnyitása

A Huawei 3,3 millió eszközt tudott leszállítani, ami nagyszerű eredmény a számára, hiszen egy évvel korábban még csak 2,3 milliós forgalmat tudott felmutatni. 44,1%-kal erősített egy év leforgása alatt. Ráadásul azt is látni kell, hogy még az előző negyedévben is 2,3 millió szerkezet adott el, ami méginkább azt mutatja, hogy kirobbanó formában volt a cég a harmadik negyedévben.

Galéria megnyitása

A Lenovo az ötödik helyen ért célba, kiütve ezzel a Xiaomit. 3 millió táblagépet tudott leszállítani a Lenovo, és bár a toplista aljára biztosan nem szeretett volna lecsúszni, azért így is 14,7 százalékos forgalomnövekedést tudott elkönyvelni. Kínában és Nyugat-Európában tudott a legjobban szerepelni az utóbbi időben a vállalat.

Galéria megnyitása

Azok a vállalatok, akik nem tudtak a legnagyobbak közé bekerülni, most sikeresen vettek vissza valamennyit a piacból, de továbbra is nagyon nehéz a piacvezető gyártók mellett érvényesülni. A 22,6%-os piaci részt 22,9%-ra tudták növelni a top 5-ből kimaradt cégek. Összesen 9,1 milliós forgalmat hoztak össze ezek a piaci szereplők. Olyan nevek vannak itt, mint a Xiaomi, a Realme, a OnePlus vagy a Honor.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére