Az Amazon és a Google viszi az intelligens hangszórók piacát

Az Apple továbbra is gyengélkedik a HomePoddal, és a dobogó harmadik helyét elfoglaló Alibaba sem tudta tartani a lépést a többiekkel.

Az Amazon és a Google viszi az intelligens hangszórók piacát

A Strategy Analytics ismét górcső alá vette, hogy milyen értékesítési mutatók jellemzik az okoshangszórók dinamikusan formálódó szegmensét. Az elmúlt negyedév nem mutat nagy változást a korábbihoz képest, a piacvezető páros rendesen elhúzott a többi riválisától, és az Apple-nél várt fellendülés a jelek szerint egyelőre elmarad.

A legfrissebb értékesítési adatok szerint meglehetősen nagy tempóval növekedik a forgalma az intelligens hangszóróknak. A Strategy Analytics kimutatása alapján egyetlen év alatt a háromszorosára nőtt a kereslet ezek iránt. Tavaly ilyenkor még csak 3,9 millió okoshangszóró talált gazdára, most azonban már 11,7 milliós forgalmat bonyolítottak a vállalatok. Ráadásul negyedéves szinten is érdemes megvizsgálni az előrelépést, mert ez is igazán tekintélyes. Az év első három hónapjában még csak 9,2 milliós forgalomról számolhattunk be, tehát ehhez képest 27,1%-os előrelépés történt, kb. 2,5 millióval több eszköz fogyott. A legnagyobb növekedést a Google érte el, de a piacvezető szerep továbbra is az Amazoné. Nézzük, hogyan áll egyik másik vállalat.

Galéria megnyitása
Amazon Echo (2. generáció)

Az Amazon egyértelműen a legnagyobb nyertese lett a digitális asszisztensek térnyerésének, és a vállalat sokat tett le az asztalra azért, hogy a piacvezető szerepet biztosítsa. Az Echo hangszórókon szolgálatot teljesítő Alexa igazán sokoldalú és remek képességekkel rendelkezik, egyértelműen ennek köszönhető a népszerűség. No, meg persze annak is, hogy az Amazon rendkívül jó ár-érték arányú eszközöket kínál, egészen olcsón is lehet már kapni Echo hangszórót, a Dot például normál áron 50 dollár, de sokszor akciós keretek között még olcsóbban hozzá lehet jutni. Az Amazon új modellt nem mutatott be eddig idén, de remélhetőleg azért az év második felében számolhatunk friss termékkel. A vállalat egyébként 4,8 milliós eladási mutató produkált, ami kiváló, 64 százalékos növekedés egy év alatt.

Galéria megnyitása
Google Home Max

A Google 3,2 millió intelligens hangszóró értékesítését követően állhatott fel a második helyre, mindezt úgy, hogy tavaly ilyenkor még csak 600 ezer körüli értékesítési mutatót produkált. A keresőóriás 420 százalékkal tudta fentebb tornászni a forgalmát egy év alatt, az előző negyedévhez képest pedig éppen egyharmados növekedést produkált. Egy éve még csak a Google Home volt a cég palettáján, mostanra viszont már ott az olcsón hozzáférhető Home Mini, valamint a zenei lehetőségek terén is remekelő Home Max, ezek egyaránt segíthették a mostani teljesítmény elérését. A Google idén még nem mutatott be friss hardvert, de az a hír járja, hogy lesz új Home modell a palettán az év végéig. A Google Assistanttal az elmúlt hetekben jelentek meg az első Smart Display egységek, és a pletykák szerint még idén bemutathat egy saját, kijelzővel szerelt intelligens hangszórót is a keresőóriás.

Galéria megnyitása
Tmall Genie X1

A dobogó harmadik helyére az Alibaba állhatott fel. A kínai vállalat saját digitális asszisztenst hozott létre és a Tmall Genie X1 hangszóróval juttatja el a lakásokba ezt a fejlesztését. A Genie X1 egy megfizethető, de nem filléres hangszóró, 80 dollárba kerül, és állítólag egészen korrekt a hangzása is, nem kizárólag a digitális asszisztens megszemélyesítésére szolgál, mint az Amazon Echo Dot vagy a Google Home Mini. Az Alibaba gőzerővel tolja előre a Tmall Genie névre hallgató szolgáltatását, már olyan nagy autógyártókkal is megállapodott, mint az Audi, a Mercedes és a Volvo, ennek eredményeként a kínai modellekbe ez a hangalapú segítő kerülhet be. A Tmall Genie X1 hangkeltőből 800 ezer darab fogyott az elmúlt negyedévben, ezzel 7 százalékos részt szerzett magának az Alibaba, viszont negyedéves szinten alig tudott előre lépni, hiszen korábban 700 ezres forgalmat bonyolított.

Galéria megnyitása
Apple HomePod

Az Apple digitális asszisztens szolgáltatással megtoldott hangszórója, a HomePod az első negyedévben került bevetésre. Akkor hozzávetőlegesen 600 ezer példányt sikerült belőle értékesíteni, és sokan arra számítottak, hogy a második negyedévre már érezhetően szebb mutatókat fog produkálni, de nem így lett. Mindössze kb. 100 ezerrel sikerült fentebb tornászni az eladási számokat, ami azt jelenti, hogy az áprilistól júniusig tartó időszakban nagyjából 700 ezer darab HomePodot tudott áruba bocsájtani az Apple. Ezzel mindössze 5,9 százalékos részesedést volt képes elérni, ami nagyon alacsony, ráadásul elmarad a korábban mért 6 százaléktól is. Azt nehéz megmondani, hogy mikor jöhet új HomePod, de korábban már voltak olyan pletykák, hogy egy olcsóbb modell bevetésén dolgozhat a vállalat, ami minden bizonnyal fellendítené az értékesítéseit ezen a területen.

Galéria megnyitása
Dingdong A1 a JD.com kínálatából.

A Strategy Analytics elemzésében a JD.com tudott felállni az ötödik helyre, megelőzve mások mellett a Xiaomit, aki az előző negyedévben zárt a toplista legalsó fokán. Akárcsak az Alibaba, a JD.com is kínai gyökerekkel rendelkezik, és Kínában értékesíti az intelligens hangszóróit. Érdekesség itt, hogy a JD nemrégiben egy 500-550 millió dollárról szóló stratégiai megállapodást kötött a Google-lel, ami főleg az e-kereskedelemmel kapcsolatos, de nem lenne meglepő, ha később a digitális asszisztensekre is kiterjedne.

Az egyéb kategória szereplői az idei második negyedévben összesen 1,9 milliós forgalmat hoztak össze, ami igazából eléggé sovány, ha a teljes, 11,7 milliós eredményt nézzük. Mindössze 16,3 százalékon osztoznak a kisebb gyártók, miközben az Amazon és a Google együttes erővel 68,6%-ot visz el.

Galéria megnyitása

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap