Az Nvidia hétfőn mutatta be forradalmi videokártyáit, az RTX 2000-es sorozat tagjait, amelyek közül a GeForce RTX 2080 Ti és a GeForce RTX 2080 teljesítményével kapcsolatban már kaptunk egy pici ízelítőt.
A vállalat az új videokártyák érkezésével a GeForce Experience segédprogramot is frissíti, ami így már ki tudja aknázni a Tensor és az RT magokban rejlő lehetőségeket. Az első olyan szolgáltatás, amely profitálhat az újításokból, az Ansel lesz, amelynek frissített változata az Ansel RTX nevet viseli.
A „művészi” screenshotok készítésére alkalmas szolgáltatás nagy segítség lesz, ha látványos képet szeretnénk készíteni egy játék aktuális eseményeiről. Az Ansel RTX segítségével a valósnál sokkal több sugár és visszaverődés szerepelhet a screenshoton, mint az aktuális játékban. Ez a lehetőség a pillanatnyi FPS értékre negatívan hat, de cserébe kárpótol majd, hogy a kész képernyőmentésen 32-szer több árnyékminta, 40-szer több visszaverődés minta, 12-szer több ambient occlusion és 10-szer több fénytörés kaphat helyet, mint azon a képkockán, amit a rendszer valós időben renderel.
Az Ansel támogatás ezzel együtt tovább terjeszkedik, így azok a játékokban is használható lesz, amelyek egyébként nem rendelkeznek natív fejlesztőkészlet-integrációval. A Tensor magoknak köszönhetően lehetőség lesz a screenshot felbontásának növelésére, az EXR bufferek elérésére a HDR kép létrehozásához, valamint különböző szűrőket is használhatunk, hogy a kép még érdekesebb lehessen.
A felbontás növelését az Ansel AI Up-Res végzi, ami mögött egy DGX szervereken tréningezett, magas minőségű valós képekkel tanuló neurális hálózat húzódik. A funkció jóvoltából a mentett képet sokkal magasabb felbontásra skálázhatják a Tensor magok: egy Full HD képből akár 8K-s képet is elő tudnak állítani.
Az érkező új szűrők segítségével 3D-ben szerkeszthetjük a tartalmakat, ehhez pedig még Photoshopot sem kell használnunk. Lesz zöld háttér, amivel a háttérben látható tartalmat bármi másra cserélhetjük. Mivel ez a szűrő hozzáfér a mélység bufferekhez, kijelölés előtt zoomolhatunk, illetve egyéb műveleteket is elvégezhetünk. Az Nvidia példaként a Hitmanben szereplő Agent 47 mögött található olasz hátteret egy tengerparti háttérre cserélte, majd egy llama szűrőt alkalmazva a kép eredeti képarányát is megváltoztatták, így az eredeti screenshothoz képest lényeges változások álltak be.
A szolgáltatást jelenleg több, mint 50 Ansel SDK-t használó játék támogatja, de az Ansel RTX megjelenésével bőven 200 felett lesz a ténylegesen támogatott játékok száma. Amik viszont nem használják az SDK-t, azokban nem lesz szabad kameranézet és 360 fokos screenshotokat sem készíthetünk bennük. De így is rendelkezésre áll a HUD eltávolítás lehetősége, működik a fentebb említett AI Up-Res funkció, valamint az új szűrők is elérhetőek.
Az Ansel támogatás elméletileg bármely játékban engedélyezhető lenne, ám az Nvidia szakemberei hosszas tesztelést és ellenőrzést végeznek minden esetben, mielőtt egy új játék megkapja az Ansel támogatást, hiszen csak így garantálhatják, hogy az Ansel valóban úgy működik, ahogy elvárható.