Októberben jelentette be az Adobe és a YouTube, hogy egyesítik erejüket, hogy a készítőknek minden korábbinál jobb lehetőségeket tudjanak biztosítani direktben. A videósok megsegítése mellett, fontos célja az összefogásnak, hogy jobb minőségű tartalmakat kapjanak a nézők.
A kollaboráció eredményeként az Adobe Premiere alkalmazásban jelennek majd meg újdonságok mostantól. Elsősorban a Shorts formátumra helyezték a hangsúlyt a fejlesztők, a következő hetekben, hónapokban rendszeresen jönnek majd fejlesztések az iOS-sel és az Androiddal a középpontban.
Az első „kézzel fogható” újítás az összefogásnak, hogy az Adobe elindította a Premiere-ben a YouTube Shorts videók gyártásának dedikált szekciót.
Az iOS-re szabott Premiere applikációban került bevezetésre az új videószerkesztő közeg. Miközben természetesen a fejlesztők dolgoznak azon, hogy az Android rendszerű készülékkel rendelkező tartalomgyártók is minél előbb részesülhessenek ebből.
Exkluzív sablonokat, különleges jelenetek közötti áttűnéseket, különleges videóeffekteket kapnak majd a Premiere appot használók a Shorts videók létrehozásához. Ennek köszönhetően még látványosabb videókkal rukkolhatnak majd elő a követőik számára. Az ígéret szerint minden adott lesz ahhoz, hogy a tartalomgyártók futótűzként terjedő videókkal rukkoljanak elő, melyekkel a korábbinál nagyobb közönséget érhetnek el.
Napi vlogoknál, utazós videók készítésénél vagy éppen a színfalak mögé betekintést engedő gyors felvételeknél egyaránt jó szolgálatot tehet majd a mobilos Premiere-ben megjelenő YouTube Shorts videós részleg.
Az együttműködés eredményeként az Adobe Premiere applikációban közvetlenül lehet posztolni a videókat a YouTube csatornára, a Shorts videók sorát gyarapítva. Nem kell már azzal időt tölteni, hogy előbb elmentse a videós a megszerkesztett felvételt a készülékére, és utána külön a YouTube applikációból oldja meg az adott anyag feltöltését, publikálását. Ennek köszönhetően gyorsabban juthatnak el a rövid videók a közönséghez. A gördülékenyebb munka a gyorsabb megosztásra fogja ösztönözni a videósokat a YouTube várakozása szerint.
A fejlesztők elmondták, hogy az új lehetőségnél nem kell attól tartani, hogy a videók egysíkúvá válnának, a készítők gyorsan kialakíthatják majd a saját stílusokhoz, ízlésükhöz jól igazodó egyedi stílusokat. Lehet akár minden videójuk teljesen más, de a tökéletes egységre is törekedhetnek a készítők. Arra is lehetőséget nyújt az Adobe, hogy az igazán elhivatott tartalomgyártók egyedi sablonokat küldjenek be, amik beépülhetnek a Premiere kínálatába.
A kollaborációval nem titkolt célja a vállalatoknak, hogy olyan szorosan összefonódó eszközpárost biztosítson a videósoknak, mint amilyen a Metánál a Facebookhoz és az Instagramhoz kapcsolódó Edits, vagy a TikTokkal kart karba öltve együtt járó CapCut.