Shop menü

A TELEKOM IS MEGÉREZTE A CALL OF DUTY WARZONE-T

Török Roland
Török Roland
A Telekom is megérezte a Call of Duty Warzone-t

Az elmúlt hetekben a forgalomnövekedés soha nem látott méreteket öltött, ezt még meg is tetézte a világ egyik legnépszerűbb videojátéksorozatának egy ingyenes megjelenése.

A Call of Duty Warzone, a Call of Duty Modern Warfare-hez egy frissítéssel érkezett, illetve önálló játékként is futtatható, ami több, mint 100 GB letöltést igényel. Már az első napokban tisztán látható volt, hogy nagy siker a játék, annyira, hogy a Telekom blogbejegyzése szerint a megjelenésekor 60%-kal ugrott meg a nemzetközi internethasználat, éppen ezért szerencsésnek mondják a dolgot, hogy a karanténintézkedések előtt érkezett.

„A CoD Day-nél, bár a forgalom irányultsága nemzetközi oldalról érkezett, a rengeteg végponti berendezés között el tudott oszlani a terhelés. Ennek ellenére voltak olyan hálózati kapcsolatok, linkek, ahol 80-90%-os leterheltséget tapasztaltunk, amik miatt hamar elindítottuk a bővítési munkálatokat, ezzel felkészülve az esetleges későbbi növekedésre is.” – magyarázta Tanács Ferenc.

A vírus miatt viszont nem volt idejük a hazai szolgáltatóknak, így a Telekomnak se pihenni, hiszen az otthoni munkavégzések miatt ugyancsak megnőtt a hálózati forgalom, ami már a CoD-ot is lepipálta. Korábban már írtunk erről a globális jelenségről az Azure szervereken, itthon is 250%-os növekedést miért a Telekom a Microsoft termékeinél.

„A streaming jellegű távoktatás és a távmunka egyaránt egyik legnépszerűbb platformja az MS Teams, emiatt a Microsoft forgalmunk az elmúlt időszakban 250%-kal megnövekedett. A használatánál központosított forgalomról beszélünk, ami röviden azt jelenti, hogy a Microsoft szerveréig és visszautazik a forgalom. Ennek orvoslására elindultak már olyan kezdeményezések, amelyek tehermentesítik a nemzetközi kapcsolatokat, nagyobb sávszélességet és kisebb késleltetést biztosítanak.” – mondta el a szakértő.

A forgalomnövekedés este sem hagyott alább, 30%-kal nőtt az átlag forgalom.

Ezeknek az információknak a fényében egyáltalán nem meglepő, hogy több tartalomszolgáltató is csökkentette a globális internet terhelést a letöltési sebességük csökkentésével. A Netflix, a YouTube, a Sony, a Microsoft és még sorolhatnánk, mind-mind segíthet abban, hogy a nagy kiugrások segítsék a szolgáltatóknak a felkészülést.

A teljes blogbejegyzés itt olvasható el.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére