A Tekken továbbra is az egyik, ha nem a legnépszerűbb verekedős játék, a Tekken 8 pedig Harada Katsuhiro vezetésével továbbra is az élen tanyázik. A játék most kapta meg a teljesen opcionális, kizárólag kozmetikai dolgokat tartalmazó Fight Pass rendszerét, ami sokak nemtetszését váltotta ki, ám a rendező ezúttal nem ebben az ügyben szólalt meg.
Yoshida Shuhei az Academy of Interactive arts & Science Youtube csatornáján készített egy interjút a Haradával, és sokat beszélgettek a rendezőről és a verekedős játékról is.
Az egyik érintett téma a verekedős játékok lassú terjedése a fiatalabb közösségeken belül. Harada szerint Japánban, de a világ többi részén is jellemző, hogy korábban egy elég népes generáció nőtt fel, így versenyzővé váltak a társadalmak. Mivel sokan jelentkeztek ugyanazokba az iskolákba, ugyanazokra a munkahelyekre, ezért mindig volt verseny, amiben az egyéneknek meg kellett küzdeniük, ez pedig abszolút győztes, illetve abszolút vesztes eredményeket teremtett. Szerinte azonban a mai fiatalok ennek ellenkezői, ritkán találkoznak olyan szituációval az életben, amikor valódi versenyt kell vívniuk, és kerülik is az ilyen helyzeteket.
Mivel a verekedős játékok ilyen egy az egy elleni felállással működnek, ezért mindenért neked kell felelősséget vállalnod, nem tudsz mást hibáztatni, ha veszítesz.
Ha egy csapat alapú játékkal játszol, például egy lövöldözőssel, akkor mindig azt mondja a győztes csapat, hogy azért nyertek, mert mindenki kivette benne a részét. Vereség esetében viszont egyértelműen lehet kit hibáztatni, nincs egyértelmű felelőse a bukásnak.
Harada szerint érdemes elgondolkodni azon, hogy miként lehetne csapatélményt vinni a verekedős játékokba. Szerinte akár úgy is megoldható lehet a dolog, mint például ahogyan a dzsúdó versenyeken szokás, a játékosok egymást váltják, taktikázhatnak, hogy ki melyik ellenfél ellen küzd meg. A rendező mindenesetre gondolkodik azon, hogyan lehetne csapatélményt építeni a Tekken online módjaiba.