Alig pár nap van már csak hátra abból, hogy az Apple megfossza az Epic Games-t a fejlesztői hozzáférésektől, amivel sokak szerint csupán „bosszút” kíván állni a Fortnite-os provokáció miatt.
A FreeFortnite ügy természetesen haladt előre, időközben az Apple is kifejtette az álláspontját, miszerint azért van szükség az Unreal Engine fejlesztéseket ellehetetlenítő megoldásra, mert az App Store szabályzata szerint, ha egy fejlesztő szándékosan kijátssza a rendszert, akkor nem csak a kérdéses program használatát szüntetik meg, de minden kapcsolatot megszakítanak a fejlesztővel, legyen az kicsi vagy nagy partnerük.
Az Apple felajánlotta az Epic Games-nek, hogy ha javítják az alkalmazásukban lévő fizetőeszköz megkerülést, akkor minden visszakerülhet a régi kerékvágásba. Szerintük a provokáció nélkül is joguk lett volna bírósághoz fordulni, de nekik a céljuk igazából az, hogy bírósági döntésen keresztül szabadon lovagolhassák meg az Apple szellemi tulajdonait, kihasználva a felhasználók bizalmát, ezzel pedig katasztrofális mértékig veszélyeztessék a teljes Apple üzleti modelljét. Azzal is védekeznek, hogy a Steam és a Google Play Store hasonló pénzösszeget szed le az eladott tartalmakért cserébe és amit az Epic most kér, az olyan, mintha fizetés nélkül akarnának távozni bármelyik Apple üzletből.
Szerintük az Epic speciális elbírálást akart kiharcolni magának a boltban, erről is kaptak üzenetet Tim Sweeney-től a Fortnite fizetésmegkerülés frissítésének a napján, de számukra minden fejlesztő egyforma, így nem kivételeznek, a lépésükkel pedig a bizalmukat is elvesztették.
Az Epic tulajdonosa és vezetője, Tim Sweeney ezzel szemben tagadja az Apple állításait és szerinte minden fejlesztőért egyformán küzdenek, ez pedig benne is volt a levélben és a benyújtott periratokban is.
A kezdetektől fogva több, kisebb-nagyobb fejlesztőcsapat is az Epic Games mellé állt az Apple elleni harcban, ezúttal pedig a Microsoft adott ki egy, a perhez is jól használható nyilatkozatot.
Mint írják, az Unreal Engine hihetetlenül fontos a teljes játékipar számára, így a Microsoftnak is. Kicsi és nagy fejlesztőknek egyaránt nagyon fontos ez a motor és ha az Apple megvonja a támogatását, akkor nagyon nehéz helyzetbe hozzák a játékfejlesztőket és a játékosokat egyaránt.
Szerintük rengeteg fejlesztőnek teljesen elölről kellene kezdenie a játék készítését, ha kiderülne, hogy a célplatformjukra, az App Store-ra már nem tudják kiadni a készülő játékukat, ez pedig beláthatatlan következményekkel járna, arról nem is beszélve, hogy a már a boltban lévő alkalmazások is javíthatatlanná válnának.
Mint látható, a csata tovább folytatódik. Az Unreal Engine fejlesztői hozzáférésének elvétele olyan csapás, ami a teljes IT iparágat érintheti, de az igazság az, hogy az Apple a most ért kiritkák ellenére se pihen le, sőt.
Az Epictől és a Microsofttól függetlenül további fejlesztőket kívánnak magukra haragítani. Ezúttal a WordPress alkalmazást tiltották le az áruházukban, mondván, hogy az ingyenes, szabadon letölthető, nyílt forráskódú weboldal motor bevételeiből akarnak 30%-ot lehúzni, és amíg ezt nem oldják meg, addig nem kapják vissza a hozzáférésüket.
Mivel az ingyenes, nyílt forráskódú WordPress alkalmazástól lényegében teljesen független Wordpress.com oldalon lehet venni például domaineket, ezért azt várták el, hogy ezeknek a bevételeknek a 30%-a hozzájuk folyjon be, így több millió Apple-től független weboldalt akartak egy csapásra megadóztatni automatikusan a domain eladásokból.
Mivel az Apple-nél is rájöhettek, hogy talán se az időzítés, se az elképzelés nem túl bölcs, így végül mégis visszaállították a fiók hozzáférhetőségét.