Shop menü

A KRIPTOVALUTA-LUFI KIDURRANÁSA KOMOLY FEJFÁJÁST OKOZOTT AZ NVIDIÁNAK

A GPU üzletág teljesítménye visszaesett, valamint a Gaming részleg is sokkal kevesebb árbevételt hozott.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
A kriptovaluta-lufi kidurranása komoly fejfájást okozott az Nvidiának

Az Nvidia 2019-es pénzügyi éve 2019. január 27-én ért véget, az eredmények azonban nem valami rózsásak, ha negyedéves szinten vizsgáljuk őket, a teljes éves összesítés azonban nem rossz, hiszen a 2018-as pénzügyi évhez képest azért történtek javulások. A beszámoló alapján a 2019-es pénzügyi év negyedik negyedéve 2,205 milliárd dolláros teljes árbevételt hozott, ami negyedéves szinten 31%-os, éves szinten pedig 24%-os visszaesésnek számít. A működésből befolyó bevétel ezúttal 72%-kal alacsonyabb lett negyedéves szinten, éves szinten pedig 73%-os a visszaesés, hiszen csak 294 millió dollár jött össze. A nettó bevétel esetében már kisebb, 54 és 49%-os mérséklődés látszik negyedéves és éves szinten, azaz 567 millió dollár szerepel ebben a mezőben. A részvényenkénti nyereség szintén nagyot zuhant, azaz 0,92 dollárt tett ki, ami éves szinten 48, negyedéves szinten 53%-os visszaesést képvisel.

Galéria megnyitása

A negyedéves számok tehát eléggé csapnivaló képet mutatnak, a teljes 2019-es pénzügyi év azonban összességében szép növekedést hozott. A teljes árbevétel 11,7 milliárd dollárra rúgott, ami éves szinten 21%-os ugrást jelent, de a működésből származó bevétel is 19%-kal javult, vagyis 3,8 milliárd dollárt tett ki. A nettó bevétel ezúttal 4,1 milliárd dollár, vagyis a 2018-as pénzügyi évhez képest 36%-kal magasabb profitot könyvelhetett el az Nvidia, ami igen komoly növekedésről árulkodik. Ebben persze komoly része volt annak is, hogy a 2019-es pénzügyi év első felében még javában dübörgött a kriptovaluta-bányászat – mióta ez megszűnt, a cég pénzügyi mutatói is sokat romlottak.

Ez a változás természetesen a GPU üzletág teljesítményén is meglátszik, hiszen éves szinten 20%-kal, negyedéves szinten pedig 29%-kal csökkentek a GPU eladások. Ennek ellenére a különböző grafikus processzorokból mégis 1,98 milliárd dollárnyi teljes árbevétel folyt be. A Tegra üzletág szintén nagyobb esést könyvelhetett el, hiszen az aktuális 225 millió dolláros teljes árbevétel éves szinten 50%-os mérséklődést jelent. A Tegra sorozat tagjai egyébként az autóiparban, a játékkonzol piacon, illetve a beágyazott rendszerek szegmensében is jelen vannak, ezek közül viszont a gamer szegmens az, ahol a legnagyobb keresletcsökkenés jelentkezett.

Galéria megnyitása

Ha az eredményeket divíziók szerinti bontásban vizsgáljuk, érdekes képet kapunk. A Gaming részleg továbbra is az Nvidia húzóágazata, hiszen innen folyik be a legtöbb árbevétel. Az aktuális számok persze nem valami szépek, hiszen éves szinten 45%-os csökkenés látszik, azaz csak 954 millió dolláros árbevétel jött össze. Ez egyébként a kriptovaluta-láz előtti időszak szintje, vagyis úgy tűnik, visszaáll az üzlet a korábbi kerékvágásba.

A Professional Visualization divízióban éves szinten 15%-os növekedés mutatkozik, hála a 293 millió dolláros teljes árbevételnek. Ezzel egy időben az Automotive divízió is jól muzsikált, hiszen 23%-os növekedést követően 163 millió dollárt keresett. Az OEM és IP részleg a konzolokba szánt SoC egységek iránti kereslet-csökkenésnek hála 36%-os esést produkált.

A Datacenter csoport szerencsére továbbra is jól teljesít, hiszen éves szinten 12%-os növekedést ért el, igaz, negyedéves szinten ennél kicsit nagyobb volt a visszaesés. A 679 millió dolláros teljes árbevétel így is szép eredmény, főleg, hogy némileg segít ellensúlyozni a Gaming részleg gyengélkedését.

Az előrejelzések alapján a 2020-as pénzügyi év első negyedéve 2,2 milliárd dolláros teljes árbevételt hozhat, de nagyjából 2%-os kilengésre felfelé és lefelé is számítanak.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére