Shop menü

A KÖRNYEZETVÉDELEM MÁR FELRAGASZTHATÓ APPLE LOGÓT IS BEDARÁLJA

Ismét szerényebb lesz az Apple termékek csomagolása, az iPad Pro és iPad Air modellek már matrica nélkül kerülnek a boltokba.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
A környezetvédelem már felragasztható Apple logót is bedarálja

Az Apple nagyon komolyan veszi azt, hogy csökkentse a környezeti terhelést, éppen ezért már az olyan úri huncutság sem fér bele, mint a matrica. Persze ez valószínűleg nem fogja olyan érzékenyen érinteni az embereket, mint amikor a töltőt kezdte elhagyni a cég.

Valószínűleg mindenki látott már véletlenszerű helyekre felragasztott Apple matricát. Nem ritka, hogy visszaköszön egy almás logó egy autón vagy bárhol máshol. Ez pedig annak köszönhető, hogy a vállalat több termékéhez is ajándékba csomagolt matricákat. Ennek azonban most vége, legalábbis az új iPad Pro és az iPad Air már ajándék matrica nélkül érkezik.

Galéria megnyitása

Egy nagyon fontos célhoz segíti hozzá az Apple-t ez a döntés: így lesznek teljesen műanyagmentesek a csomagolások.

Az Apple minden termékénél készít környezetvédelmi jelentést, ami tételesen felsorolja az egész termék és a csomagolás anyaghasználatát egyaránt. Az új iPadeknél a környezetvédelmi jelentésben már az látható, hogy 100%-ban rost alapú a csomagolás, és ugyancsak 100%-ban újrahasznosított vagy ellenőrzött forrásból származik, és fa alapú rostból készül.

Az előző generációs iPad Pro esetében még 99%-ban volt fából készült rost alapú a csomagolás. Ezt az 1%-ot adhatta a matrica elhagyása. Lényegében az az apróság teszi fel a pontot az i-re. Az apróbetűs rész minden esetben megjegyzi, hogy ebben nincsenek benne a vékony bevonatok, a ragasztó, valamint a tinta sem. Szóval azért egy kicsit trükkös százalékok ezek továbbra is – persze ezen nehéz meglepődni.

Galéria megnyitása

A vállalat nem igazán beszélt erről a változásról a bemutatón, úgy derült fény erre, hogy az Apple Store dolgozók figyelmét felhívta erre, hogy legyenek tisztába a dologgal, mire a forgalmazás elindul. Hiszen biztosan lesznek majd olyan vásárlók, akik keresni fogják a dobozban a szinte már elmaradhatatlan tartozékként jelenlevő matricát.

Abból a szempontból ez a lépés kicsit látszatintézkedésnek tűnik, hogy az Apple a boltoknak ugyanúgy biztosítani fog matricát, az értékesítők pedig minden vásárlónak ingyen fognak adni, ha szeretnének. Kérésre tehát továbbra is osztogatja majd a matricákat az Apple, csak a dobozból veszi ezt ki. Persze így is kevesebb lesz a feleslegesen legyártott és kiszórt matrica, mert ilyen formában, aki kér, az minden bizonnyal fel is akarja használni.

Nem az új tableteknél tűnt el először a matrica a dobozból, az Apple Vision Pro csomagolásában sem volt már jelen a felragasztható Apple márkajelzés. Viszont a márciusban piacra dobott MacBook Air (M3) még matricával jött. Könnyen lehet, hogy a notebook az utolsó Apple termék, amivel minden vásárló ajándék matricához jut.

Az Apple folyamatosan dolgozik azon, hogy megvalósítsa a 2030-ra kitűzött célját, nevezetesen, hogy a következő évtized elejére már karbonsemleges legyen a teljes értékláncában. Ez azt jelenti, hogy a termékek gyártása mellett a beszállítói láncnál is nullára csökkentené a CO2 mérlegét. Az új iPadeknél már 20% a megújuló forrásból, valamint újrahasznosításból származó anyag. A gyártáshoz felhasznált áramnak pedig a 25-30 százaléka tiszta energiából van fedezve.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére