A GeForce RTX 3080 megjelenésének napján óriási támadást indítottak a botokat használó spekulálók az egyes viszonteladók webáruházai ellen, amelynek eredményeként rekordidő alatt elfogyott a rajtra felhalmozott raktárkészlet, ami a beszámolók szerint amúgy sem volt túlságosan nagy. A kellemetlen jelenséget az Nvidia is átélhette, ugyanis saját webáruházát szintén óriási roham érte, ami egy időre a szervereket is térdre kényszerítette, ám a legnagyobb baj nem ez volt, hanem az, hogy sokan botokkal próbáltak előnyhöz jutni másokkal szemben, ami a raktárkészletek rohamos apadását idézte elő, így aki a rajt után 1 perccel szerette volna kosarába tenni a hőn áhított videokártyát, bizony hoppon maradt. Az Nvidia a példátlan helyzetre reagálva azt ígérte, a későbbiekben számos biztonsági intézkedést vezetnek be, hogy az eset ne ismétlődhessen meg.
A fentiek fényében azt gondolhattuk, hogy a GeForce RTX 3090 rajtját már felkészültebben várják a partnerek és maga az Nvidia is, ám a gyakorlat mást mutatott: megint rekordidő alatt elfogyott a raktárkészlet, hála a botokat használó ügyeskedőknek, akik tetemes haszonnal szeretnék tovább értékesíteni a frissen beszerzett videokártyákat. A botoknak köszönhetően a GeForce RTX 3090 is gyorsan hiánycikké vált, de azokra a hirdetésekre sem kellett sokat várni, amelyek extrém magas áron hirdetnek egy-egy GeForce RTX 3090 példányt. Nincs kizárva, hogy ezeket az árakat ismét a bosszús vásárlók által készített botok próbálják felsrófolni, a licit végén elért összeget azonban így senki sem fogja kifizetni. Egy ideje a különböző kereskedőoldalak üzemeltetői is harcolnak a botok ellen, ám azok meglehetősen kifinomultak, így például a CAPTCHA alapú védelem sem jelent feltétlenül akadályt a számukra.
Hasonló gyakorlat eddig főként a divatiparban jelentkezett, ahol lényegében 2017 óta kell küzdeni a cipő-felvásárló algoritmusokkal. Ezek a botok korábban már a jegyértékesítők dolgát is megnehezítették, ugyanis az ügyeskedők több ezer jegyet vásároltak velük bizonyos eseményekre, természetesen azzal a céllal, hogy az eredeti árnál jóval borsosabb összegért értékesítsék tovább a rajongóknak. Ezeknek a botoknak sajnos külön „rajongói csoportja” is van, ahol tippekkel látják el egymást használóik. A jelenség köré lassan egy iparág is kiépül, ahol bizonyos mértékű havidíjért cserébe bérelni lehet ilyen bot-erőforrásokat, amelyeket aztán a fentebb említett ügyeskedésre lehet felhasználni.
Amennyiben a piac nem talál ki valamit ellenük, akkor a hardveripart is eláraszthatják ezek az algoritmusok, így egyre nehezebb lesz új termékekhez jutni a rajt első napján – extrém esetben akár heteket vagy hónapokat is várni kell majd, hogy egy átlagos felhasználó is hozzájuthasson a vágyott hardverkomponenshez.