Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Wasteland 2 – A nukleáris puszta hősei

  • Dátum | 2014.10.11 08:01
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK

„Isten hozott Újonc! Ha ezt olvasod, akkor épp az első lépéseidet teszed meg afelé, hogy viseld a Desert Rangers büszke jelvényét és tovább vidd az értékrendet és tradíciót, ami ehhez a címhez tartozik.”
/General Vargas/


A Wasteland első részével valószínűleg nem sokan játszottatok, de ez ne tartson vissza titeket semmitől, az sem baj, ha még az előbb említett játék spin-offjával, a világhírű szériává nőtt Fallouttal sem próbálkoztatok korábban. Nyugodtan vessétek csak bele magatokat a nukleáris pusztaságba. E lépést megkönnyítendő kaptok a játékhoz egy remek kézikönyvet, amely General Vargas szavain át eligazít és feltüzel egy kicsit titeket. De ha ehhez sincs kedvetek, a játék egy eszméletlenül hangulatos élőszereplős filmmel indít, ami dióhéjban összefoglalja, hogyan jutott oda a világ, ahova, és kik is azok a Sivatagi Kopók, akik magukra vállalták, hogy megvédik az emberiség maradékának jó és tisztességes felét a fosztogatóktól, kannibáloktól, őrült szektáktól és egyéb fenyegetésektől.

Elődjéhez és a Fallout 1-2-höz hasonlóan a Wasteland 2 is egy körökre osztott harcrendszerrel rendelkező szerepjáték. Méghozzá nem is akármilyen. Egy minden ízében retró darabról van ugyanis szó, a rengeteg képesség és állítható statok láttán én is a szívemhez kaptam, amikor először elindítottam a játékot. A retró itt egyben azt is jelenti, hogy több ezer/százezer sor szöveg van benne, aminek persze csak egy töredéke kapott szinkront, ahogy az ilyen játékokban szokás. Mielőtt azonban belevetném magam a részletekbe, az újoncok kedvéért tartok egy rövid sztoridélutánt! A következő oldalon található szövegrészlet a kézikönyvből származik, és azt írja le, hogyan tört ki az atomháború és pusztult el az általunk ismert világ. Ha Wasteland és Fallout veteránnak mondjátok magatokat, nyugodtan ugorjatok a harmadik oldalra. Amennyiben viszont most ismerkedtek ezzel az alternatív világgal, akkor annyit tudok mondani, hogy ha a következő oldal nem hozza meg a hangulatotokat/kedveteket a játékhoz, akkor semmi.

Itthon a dobozos verzió mellé jár egy Wasteland 1 letöltőkód is (többek között)!
Itthon a dobozos verzió mellé jár egy Wasteland 1 letöltőkód is (többek között)!

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 15.
    2015. 03. 10. 08:49
    Hiánypótló alkotás Már 18 óra játékidőnél tartok, de még csak most kezdenek beindulni a dolgok. Látom, hogy ezzel jó sokáig elleszek, főleg úgy, hogy előre generált csapattagokkal kezdtem. Mindenképpen újrajátszás lesz, miután végigvittem. Ráadásul már most érződik, hogy a döntési lehetőségek miatt is megéri majd az újrázást.

    #Renhoek; mindenképp érdemes a Fallout 1-2 is kijátszanod, összetett, jól kidolgozott háttérsztori és fő karakterek. Nem mellesleg ott is nagy az újrajátszhatósági tényező, a többféle befejezési lehetőség!
  • 14.
    2014. 10. 24. 21:14
    Lehet, hogy retró, de én a betűtípus és az apró karakterek miatt el sem tudtam olvasni szemüveg nélkül a karaktergenerálós részt. Ok, hogy játéktechnika meg statisztikák, de azért nem ártana többet írni a grafikáról, ami egy fos.
    Elnézést, tudom a Heroes II. is jó játék béna grafikával, de mégis eltelt 20 év azóta.
  • 13.
    2014. 10. 13. 22:28
    Az 1-2 összetettebb, és több féle karakterrel is végigjátszható, nem kötelező minden esetben harcolni, így nagydumás szépfiú is vidáman megél, benne. Én végignyomtam a kettőt egy hulkkal, egy "tolószékes" hekkerrel ( a bossz vele volt a legkönnyebb ) meg ninjával.. most egy mesterlövésszel próbálkozom.
  • 12.
    2014. 10. 13. 14:33
    Valaki ismeri a Hard Truck Apocalypse-t? Tudom,szinte senki se ismeri,meg nem teljsen jól megvalósitott játék,de nagyon sok egyedi dolog van benne,ami kiemelkedővé teszi.
  • 11.
    2014. 10. 13. 09:58
    A tactics csak egy spinoff a sorozatból. Az első két rész sokkal mélyebb és nyitottabb, több dialógussal, több szállal, stb. A graf egyértelműen gyengébb, már a megjelenés évében sem volt nagy szám.
  • 10.
    2014. 10. 12. 23:49
    ...én csak a Tactics-sal.
    1-2-be érdemes belekezdeni? Milyenek a Tactics-hez képest?

    Graf nem érdekel, dosboxos játékokkal is játszom
  • 9.
    2014. 10. 11. 21:01
    kár, h munka mellett nem nagyon érek rá játszani. a Falout 2 volt az első nagy és bonyolult játék, ami 'kényszerített' arra, h megtanuljak jobban angolul. azóta játszottam az 1-el és a Tactics-sal, de az újabbakhoz sajna még nem volt szerencsém...
    mire eljut hozzám, remélem kevesebb bug lesz benne.
  • 8.
    2014. 10. 11. 19:24
    Végigjátszottam nagyon tetszett.100 óra játék idő is van benne.
    Jobb ha fórumozol hozzá mert a sokféle lehetőség miatt furdal mi van ha a másik odalnak kedvezel.
    Remélem megélem hogy egy CryTech motorral is megjelenik egyszer egy hasonlóan mély RPG.
  • 7.
    2014. 10. 11. 19:16
    Szerintem se volt unalmas és ez a koncepció nélküli a WL2ben. És ez is pont annyira egysíkú fegyverhasználatban, úgyhogy ezt az érvet nem is értem. Az öcséd meg ügyesebb mint te, ennyi. A wow nem egy agyonbonyolított stratégiai játék. De mindegy is ez ízlés kérdése. Attól még játszom WL2t, csak ne fűtené annyira gépem.
  • 6.
    2014. 10. 11. 18:25
    Fogalmazzunk úgy, hogy értem, de nem értek egyet.

    Van ahol egyértelmű, de nem mindig előkövetelmény az, ami annak tűnik. Öcsém például WoW-ban elpicsázta a szerver PVP játékosainak 95%-át ahol játszott, közben én cuccoltam a karakterét, mert olyan egyszerű koncepciókat nem tudott megérteni, mint a secondary stat, és ha rajta múlott volna tank cuccokat vesz fel DPS helyett a plusz HP miatt. Az én PVP képességeimről elég annyit mondani hogy ugyanazzal a kaszttal, karimon sokkal jobb ruhákkal úgy elvert hogy csak pislogtam.

    Szóval lehet valamihez marha jól érteni, anélkül hogy az összes rá alapozó koncepcióban jártas legyél.
  • 5.
    2014. 10. 11. 17:35
    Lehet hogy számodra unalmas volt, de én is élveztem. Ráadásul így volt reálisabb. Nehogy már egy tolószékes izomsorvadásos úgy verekedjen akár egy ninja, vagy egy fickó aki immunis a gondolatokra feltörje a szuperszámítógépeknek is lehetetlenül nehéz kódot, netán a ragyás nosferatu, elcsábítsa a főnök lányát, és árengedményt csikarjon ki a boltban....

    Így volt értelme újra nekikezdeni. Köztes karakterrel nem ment, de specializálttal igen, hiszen volt lehetőséged kidumálni, kibunyózni, kilövöldözni magad a helyzetből.
  • 4.
    2014. 10. 11. 17:01
    Nem volt unalmas? Hát nem tudom akkor te mit nevezel annak, de annál egysíkúbb dolgot nem tudok elképzelni, hogy a játék elején kiválasztasz egy fegyvernemet, és annak megfelelően elosztod a pontokat egyféleképpen.

    Inkább legyen a rendszer "lebutított", de ha ezáltal rugalmassá válik, az csak az előnyére válhat.
  • 3.
    2014. 10. 11. 15:09
    Nem tudom. A SPECIAL szerintem egyáltalán nem volt unalmas, lineáris vagy egysíkú, és az első két Fallout-ban jól működtek. Akkor van a probléma, ha a játék nem ad teret a változatos használatra. (Kedvenc példám, a D&D rendszerét beemelő játékoknál a ranger kaszt favored enemy-je (kedvelt ellenfél, bónuszokat kap a karakter ezek ellen). Rögtön 1. szinten választanod kell, egy általában jó hosszú listáról, aztán csak a végére derül ki, hogy mindössze 3 típus szerepelt a játékban.)

    Mindenesetre ez egy eléggé lebutított rendszer (ami szerintem sokat elvesz a játékélményből), bár szerencsére korántsem annyira, mint egy korábbi játékukban, a Bard's Tale-ben.
  • 2.
    2014. 10. 11. 11:36
    Nekem így tetszik, nagyobb szabadságot ad a játék a szereposztásban.

    A kasztokat illendő lenne mára elfelejteni, amiket a minden összefügg mindennel játékmechanika egy unalmas, lineáris, egysíkú fejlődési irányba korlátozott be.

    Így hogy nincs ilyen bekorlátozott összefüggés skill és attribute között, simán lehet melee karaktert csinálni, akinek ugye minél több action point és speed kell, de ha már ezáltal ekkora mozgástere van, ideális medic szerepben, mert a hátrébb helyezett snipert is eléri egy körön belül, ha gond van.
  • 1.
    2014. 10. 11. 09:57
    Nekem nagyon hiányzik az attribute és skill pontok közötti szinergia. Azaz egy 1 intelligenciájú embert kiképezhetsz überhekkernek vagy egy 1 koordinációs képességűt széf/zártörőnek. Az 1 strength -et is vicces párosítani a brute force -al... Az meg hogy az attribok még bónuszt is adjanak egy egy skillhez, mint pl egy 10es intes ember 6os hackinggel jobban hackoljon mint egy 7es int+6os hack csak szép álom. De az attribok kihasználása úgy általában nagyon gyenge lett a játékban szerintem.

    Másik ami nem tetszik, hogy játék által kiírt % -ok köszönő viszonyba sincsenek a valós értékekkel, pl nálam fegyverszerelésnél a 45% 15ből 2 -t jelentett. És ez az összes % -nál megfigyelhető. Legjobb amikor 98% hittre missel és a társát lövi hátba, a köv. lövésnél meg bejön a 2% weapon jam.

    A Fallout 2 tényleges szabadságérzését (sztori, questek, karakter és világ) nem hozza. A játék inkább egy Fallout, Gorky 17 keverék, de én szerettem mind a két játékot, így a hibákat leszámítva ez is nagyon bejön.