Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Sherlock Holmes: The Devil's Daughter - Nyomozok, ne zavarj!

  • Dátum | 2016.06.18 11:01
  • Szerző | villanyi.gergo
  • Csoport | JÁTÉK

A világ kedvenc fiktív detektívjének kalandjaiból megszámlálhatatlanul sokan és sokféleképpen merítettek már ihletet. Elég csak az elmúlt évekre gondolni: készült 2 mozifilm (2009 és 2011) és 2 sorozat (2010 és 2012) is indult, utóbbiak pedig a mai napig folytatódnak. Ez azt mutatja, hogy egyelőre nagyon is van kereslet a különc zseni Sherlock és hű segítője, barátja Dr. Watson történeteire. Persze hozzátartozik, hogy alapjaiban eltérő a megközelítés és a karakter is ezekben az alkotásokban. Azt is mondhatnánk, hogy – bizonyos összefüggések és egyezések mellett – teljesen más világban játszódnak és más jellemzőire fókuszálnak a történeteknek. Néhol akciódúsabb a megközelítés, máshol a karakterek, a dialógusok vagy épp a nyomozás folyamata kap nagyobb figyelmet. Ez a csapongás a Frogwares játékaira is igaz, ugyanis ők 2003-ban a Mystery of the Mummy címmel indították el az Adventures of Sherlock Holmes sorozatot. Ennek a 2007-es Sherlock Holmes: The Awakened volt a legsikeresebbnek mondató része, bár a legutóbbi is jó kritikákat kapott. Valahol azonban mindig félrecsúszott a „tökéletes” recept. Furcsa technikai megoldások, logikailag össze nem függő történetrészek, a nehézkes irányítás és ehhez hasonló hibák merültek fel a korábbi részeknél. Ebből úgy tűnt a fejlesztők néhol tanultak, máskor pedig mintha visszaestek volna ismét. Ezzel párhuzamosan a Frogwares Sherlock sorozatának lassan kialakultak az egyedi jellemzői, felismerhető jegyei és mindaz, ami miatt sokan várták az új részt.


Az egyik szembeötlően furcsa dolog, hogy a 2014-es Sherlock Holmes: Crimes and Punishments óta megfiatalodott mindkét szereplő és az amerikai film főszereplőihez hasonló arcot és karaktert öltöttek. Ez egy folytatásként eladott résznél igencsak meglepő. Ha viszont önmagában nézzük, akkor jól eltalált karakterekről, kinézetről van szó, bár a megjelenésén mi is kedvünk szerint változtathatunk. Sherlock lakása egyben a nyomozáshoz szükséges kellékeket is tartalmazza. Van itt hatalmas újság és könyv gyűjtemény, kémiai labor, egy színészt is zavarba ejtő álruha gyűjtemény, végül pedig a főhős kinézetének megváltoztatására alkalmas álcák is. Ezeknek komoly szerepe lesz az esetek felgöngyölítése során.

A helyszínek részletgazdagok, érdekesek és szépek. Változatos helyeken barangolhatunk Londonban, és amit lehetett, azt kihozták a készítők ebből is. Mivel a játék nem nyitott világú – pedig milyen érdekes is lenne! – ezért helyszínről helyszínre megyünk. Eközben eldönthetjük, hogy a lovas kocsiban utazás animációja, vagy a töltőképernyő "szórakoztasson" minket. Ahhoz képest, hogy a különböző helyszínek meglehetősen kicsik, előre generáltak és a főszereplőkön kívül nem nagyon mozog senki, sajnos gyengébb gépeknél sokáig tartott a töltés. A gond ezzel pedig az, hogy gyakran fogunk ide-oda ugrálni, mert épp csak egy címért, magyarázatért ugrunk vissza a lakásunkba például, és már mehetünk is tovább – vagy épp vissza – oda, ahonnan jöttünk. Ez néhol megtöri a játék folyamatosságát és a lendületét is, hiszen nem jó fél-egy perceket várni, miközben épp valami izgalmas történt. Izgalomban viszont nem lesz hiány, mert az 5 (és fél) eset egyedi, érdekes és néhol nagyon is csavaros fejtörőkkel szolgál, ahol minden képességünkre szükségünk lesz, ha ki akarjuk bogozni mi is történt valójában.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások: