Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Resident Evil HD Remaster - Nagyfelbontású gonosz

  • Dátum | 2015.01.30 10:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Mostanában rengeteget beszélünk arról, hogy az Electronic Arts, de méginkább a Ubisoft hogyan állítja át legnagyobb sorozatait évenkénti megjelenésekre. Nem lepődünk meg azon, hogy minden évre kapunk egy Battlefieldet, FIFA-t, Assassin's Creedet. A Resident Evil tipikusan nem az a sorozat, amit ezek között említenénk, annak ellenére, hogy valójában 1996-tól 2012-ig minden egyes évben jelent meg új kiadás a játékból, sőt, nem is egy olyan évet találunk, amikor akár három új rész is kijött! Szóval ha valaki, akkor a Capcom aztán igazán fejte a tehenet, és a legtöbbször nem is eredménytelenül, hiszen Resident Evil 2-t sokan a mai napig az egyik legfélelmetesebb játéknak, a Resident Evil 4-et pedig a PS2 legjobb játékának tartják.

A legtöbben az előző generációban megjelent ötödik résztől datálják a sorozat mélyrepülésének kezdetét, de nekem az is tetszett, mert ugyan hangulatában kicsit elszakadt az elődöktől, játékmenetét tekintve még pont annyit megtartott, hogy továbbra is Resident Evilnek érződjön. A hatodik epizódot viszont már befejezni is képtelen voltam. A Capcom a népszerű fedezékshooterek mechanizmusait próbálta vegyíteni könnyebben eladható, hollywoodi történettel úgy, hogy közben megtartott néhány dolgot a sorozat klasszikus játékmenetéből. A végeredmény egy olyan játszhatatlan, frusztráló, nehézkes átok lett, hogy a rajongók egyöntetűen kikeltek a Capcom ellen. Nem segített sokat a dolgon, hogy abban az évben (2012-ben járunk) szintén három Resident Evil jelent meg, és ebből az Operation Raccoon City minden szempontból értékelhetetlen volt, a viszonylag jó Revelations pedig akkor csak Nintendo 3DS-en volt elérhető.


Nem csoda, hogy ezt követően hirtelen nagy csönd támadt a Resident Evil fősorozata körül, több mint két év után idén fogunk kapni először teljesen új játékot, a Revelations folytatását. Előtte azonban most jött egy bocsánatkérés az igazi rajongók felé, a Resident Evil HD Remaster formájában, ami egyben az újoncoknak is remek lehetőség arra, hogy megismerjék a sorozat gyökereit. A játékot, ami gyakorlatilag megalkotta a túlélőhorror műfaját, és amit akkor is, meg azóta is sokan próbálnak lemásolni. Általában kevés sikerrel, a legendás Shinji Mikami és csapata ugyanis abban az időben még olyan szinten tudta ötvözni a horrorisztikus hangulatot, a játékmenetet és a technológiai színvonalat, amit így együtt kevesen bírtak követni.

Tehát, mi is ez a Resident Evil HD Remaster? Nos, alapvetően a 2002-ben GameCube-ra felújított Resident Evil (rövidebben: REmake) újra felújított változata PC-re, PS3-ra, Xbox 360-ra, Xbox One-ra és PS4-re. Általában nem szoktam technológiai dolgokkal kezdeni egy kritikát, de most ez fog következni. Az összes konzolos változat fix 30fps-sel fut, szinte teljesen megegyező grafikai minőség mellett. Az előző generációs masinákon 720p-s, az új gépeken 1080p-s felbontással nézünk szembe, PC-n pedig szabadon állítható, mint ahogy a képfrissítést is zárhatjuk 30fps-re vagy 60fps-re. A játszhatósághoz persze egy ilyen stílusú anyagnál nem tesz hozzá a 60fps, de én ettől függetlenül szeretem, mert sokkal simább, folyékonyabb érzés, és egy játéknál ez mindig előny.

Ebből a szempontból tehát a PC-s verzió volt az ideális számomra, a teszteléshez is ezt használtam. Hogy az új konzolokon miért nem hagyták meg a 60fps lehetőségét, azt nem teljesen értem. Vagy nem akarták összezavarni a felhasználókat, vagy nem optimalizáltak eléggé, vagy azt akarták, hogy a játékmenet és a 30fps-sel rögzített átvezető videók között ne legyen különbség, ez ugyanis néhányakat zavarhat. Akad még egy érdekes dolog, ami arra utal, hogy a készítők igazából kicsit lusták voltak technológiai téren, és nem kifejezetten foglalkoztak az egyes platformok képességeivel. Az eredeti játék konzolos verzióiban valószínűleg mindenki emlékszik az ajtónyitás-animációkra, melyeket akkor dobott be a játék, amikor átmentünk az egyik szobából a másikba, hogy ezzel álcázza a töltést. Ezt a későbbi PC-s portban azonban el lehetett nyomni, hiszen egy erősebb gép pillanatok alatt betöltötte azt, amihez korábban szegény PS1-nek még kellett jó pár másodperc. A mostani verzióban azonban minden ajtóanimáció fixen lejátszódik minden platformon. Persze sokan szeretik, hiszen végülis hozzátartozik az eredeti Resident Evil hangulatához, de szerintem meglettünk volna enélkül - vagy ezt is opcionálisan kikapcsolhatóvá kellett volna tenni.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 19.
    2015. 02. 05. 13:42
    Most tartok a 2. végigjátszásomnál. Iszonyat jó game! Én nagyon támogatom ezeket az újrakiadásokat, mert nekem is rengeteg olyan régi játékom volt amit szívesen újra végigtolnék szebb grafikával esetleg átgondoltabb irányításal. SNES-en pl. a Megaman X, X-2, X-3 édes Istenem mekkora játék volt, mit meg nem adnék abból PC-re lenne egy HD remake fúúú!
    Egyébként Nagyon várós ebből is a 2-3, baromi jó lenne egy ilyen Classic Trilogy pakkot magaménak tudni
    Sokakkal ellentétben a futás közbeni lövés nekem abszolút nem hiányzott, mindig tudtam akkora távolságot tartani a zombiktól, hogy ne kelljen nagyon elhátrálnom vagy odébb futni.
  • 18.
    2015. 02. 03. 17:10
    Sajnos rossz irányba terelték a sorozatot, ugyanúgy mint az Alone In The Darkot. Kijátszottam a RE összes részét, és változatát de az utóbbi részek borzalmasak. A Resident Evil 6 jól indult Leonnal, de a közepétől fogva pocsék lett. Nagyot akartak koppintani a Skyrimből, mert ott jól mutattak az ősi zombik és a sírdombok, de egy mai világban játszódó Resident Evilben mi keresnivalójuk van az ilyesmiknek?
  • 17.
    2015. 02. 01. 13:43
    Naaa... azért a RE2 egy egy történeti szálát végig tudtad játszani max egy délután alatt.. ha ügyes voltál, és siettél akkor a két A sztori volt max 4-5 óra.. mentések nélkül hard fokozaton, cheat nélkül. A második B szállal, Ada szálával és a kommandósokkal is alig egy hét délutáni kockulását adta meg.

    Nem feltétlen az időtartamtól lesz valami jó, hanem attól hogy ha játszod beleéled e magad, és ha újra elkezded akkor tud e újat mutatni, vagy legalább ismét be tud e szippantani a történet és a világ.

    A mai játékok lehet hosszúak, lehet intenzívek, de lélektelenek....
  • 16.
    2015. 02. 01. 12:10
    Részben egyetértek részben nem..Tényleg nem tudnak ma már játékot csinálni és részben ez bőrlenyúzás.. De ha valaki azt mondja hogy megcsinálja a kedvenc játékomat újra hogy a legújabb konzolomon is játszhassam akkor egyből bólogatnék hogy csináld és hozzávágnám minden pénzem.. A játékosok egy része nem mai 10-12 évesekből áll(mondom ezt 20 éves fejjel)! A ps1 és ps2-es játékok örökké az emberek szívébe záródtak de mivel eladták a konzolokat már nem játszhatnak vele.. Így ezzel megkapják a lehetőséget hogy retrozzanak egy kicsit..Én kicsit szerencsés vagyok mert én a gta-val jazz jackrabittal és hasonlókkal kezdtem és ezekkel is emlékezek vissza a régi szép időkre és még mai napig előveszem őket pár órára a retro jegyében..
  • 15.
    2015. 02. 01. 10:01
    Szerintem nagyon gáz, hogy már itt tart a játékipar, hogy egy régi játékot "kell" újra kiadni, mert a mai vackok olyanok, hogy jó esetben 2 délután alatt végig lehet játszani.
    Nekem a RE 5 volt az utolsó ami még tetszett, de a mozgás közbeni lövést ott is hiányoltam.
  • 14.
    2015. 01. 31. 03:32
    Ez anno sajna kimaradt, 3mal meg survivorral sokat nyomtam, utóbbihoz volt egy namco fénypisztolyom is.

    Dino Crisis 2 Remasterért fél karomat odaadnám (ha tudnék fél kézzel játszani )
  • 13.
    2015. 01. 31. 02:08
    A pontos lövésekhez is meg szokás állni és célozni. Gondoljatok arra hogy a tankönyv szerint lövöldöznek a szereplők, és nem valami hálivúdi baromság szerint ahol olykor még tárazni sem kell.

    Anno csak az egyik befejezést nem tudtam megnyitni benne, de annak a közelébe sem kerültem. A második részben viszont megkaptam az S rankot a két A sztorira, és Leon B-jére is. De a kommandósokkal már nem boldogultam.

    Jöhetne a 2. és a 3. rész ugyanígy.
  • 12.
    2015. 01. 30. 23:06
    Remake remake-je. Tényleg értenek a pénzcsináláshoz, de a(z újra) kiadott RE játékok száma alapján, inkább a spray and pray taktika hívei lehetnek. Viszont közel sem nem olyan rossz, mint a mostanában megjelent számozott vackok. Az viszont, hogy még mindig egy helyben kell tökölni a lövéshez nevetséges. Dead Space 2-ben is volt opció, hogy a régi (nehezebb) módon lehessen célozni, azzal toltam, de itt tuti a mozgásra mennék.
  • 11.
    2015. 01. 30. 20:51
    Szerintem nincs, igazából nekem nem is nagyon hiányzik, mert a 2-vel betegre játszottam magam, amelynek nagyrésze a Police Station-ban játszódik. És ez a helyszín visszaköszön a Nemesis-ben is, tehát már kezdi egy kicsit unni az ember. De ha ez még nem volt elég akkor ismét a rendőrállomásra visz az utunk az Outbreak 2-ben, ahol a második rész előzményei zajlanak, tehát még él a néger krapek is, és próbálják elbarikádozni az épületet a zombik elől ami természetesen nem sikerül, mert akkor nem lenne kiket írtani a második részben. Ezután negyedszerre is megjelenik az épület a Darkside Chronicles-ben ami majdnem egészen feldolgozza a második részt. És akkor még nem beszéltem a Left 4 Dead modokról amiben ugyancsak teljes egészében benne van a második rész, legalábbis a főbb helyszínek. A rendőrség épülete után már csak egy kis csatornarendszer van és a labor. Ezért sok újdonságot nem mutatna egy remake.
  • 10.
    2015. 01. 30. 18:17
    Nagyon nagyon remélem, hogy kiadják a kettőt is, nekem az volt az egyik első PS játékom és egyben a nagy gyerekkori kedvencem is! Van rá esély?
  • 9.
    2015. 01. 30. 17:41
    Ha ez ZS kategória, akkor a mai horror játékokat már görög ábécével kéne jelölni
  • 8.
    2015. 01. 30. 17:36
    Nagy kár, kissé B (vagy ZS? ) kategóriás feelingje volt, de nekem bejött.
  • 7.
    2015. 01. 30. 17:18
    Élőszereplős videóval csak a legelső 1996-os része kezdődött, a Remake-ben már csak CGI volt az egész.
  • 6.
    2015. 01. 30. 17:06
    Csak a Resident Evil Zero-t látom esélyesnek egy HD kiadásra. A Resident Evil 2-t és a Nemesis-t totálisan elölről kéne kezdeniük mivel annyira kezdetleges technológiával készültek hogy azt lehetetlen feljavítani úgy hogy sokkal látványosabb legyen az eredetinél.
  • 5.
    2015. 01. 30. 16:54
    Nekem a 2 volt a kedvencem, ha megcsinálják, szerintem beszerzem.

    Egy kérdésem lenne InGen: Az első, élőszereplős videó bentmaradt-e a játékban, felújított formában?
  • 4.
    2015. 01. 30. 16:15
    Eszméletlenül magával ragadó játék.
    Remélem a 2 is megcsinálják így.
  • 3.
    2015. 01. 30. 13:21
    Ja, aztán autosave-elsz állandóan, meghalsz, gyorsan kilépsz a játékból és vissza, eleve hülyeség, magerg...
    Én azt sajnálom, hogy a mozogva lövés nem került bele, csak álló helyzetben harcolhatsz. Persze, "retro" fíling, dehát... ha már rimászter edisön... Ennyi belefért volna. Alig várom, hogy megkaparinthassam! Végre dobhatom azt a szarhalom Dolphin emut a rohadásba.
  • 2.
    2015. 01. 30. 13:06
    Annakidelyén ez volt a lényeg.Ha elfelejtettél menteni és esetleg meghaltál több óra szenvedés veszett oda.Nem volt szájbarágás,hogym erre menj mikor ,merre fordulj,nem volt egy q gomb megnyomására fokusz mód ami gyakorlatilag helyetted megkeresett mindent.Itt mindent magadnak kellett megtalálnod.Ebben a játékban megtalálni egy kulcsot több idő mint egy mai tömeglövöldét teljesen végigjátszani.
  • 1.
    2015. 01. 30. 12:48
    Azért tehettek volna bele egy "autosave" feature-t. Ha kilépsz a játékból, ott folytatódna ahol abbahagytad. Ha meghalsz, akkor meg a legutolsó írógéptől.