Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Endless Space

  • Dátum | 2012.07.26 08:01
  • Szerző | Leon121
  • Csoport | JÁTÉK

Ha az XXXX (vagy 4X) rövidítésről nem valami továbbfejlesztett pornó jut az eszedbe, akkor már jó úton haladsz ahhoz, hogy az Endless Space-t neked ajánljuk. Ha pedig emellett még szereted az űrbéli környezetet is, akkor meg amúgy sincs sok választási lehetőséged: a Sins of a Solar Empire óta nem is nagyon jött ki jó Sci-fi 4X játék. De ha jött is volna, az Endless Space akkor is megérdemli a figyelmet, mert hibái ellenére is egy igencsak jó játék lett.

Na jó, ne szaladjunk ennyire előre, várjuk be azokat is, akik számára idegenül hat a 4X műfaji elnevezés. Ennek a betűszónak a jelentése: eXplore, eXpand, eXploit, eXterminate, ide pedig azok a Civilization-szerű birodalom-menedzselős játékok tartoznak, ahol feladatunk, hogy felfedezzünk, kikutassunk, fejlesszünk és leigázzunk annak érdekében, hogy a mi birodalmunk legyen a legerősebb a világon – de legalábbis a térképen. Az Endless Space-ben pedig pont ezt fogjuk tenni.

Irány az űr!

A helyszín a világűr (ki gondolta volna, mi?), időben pedig kb. ezer évet ugrunk előre. A háttértörténet szerint egy ősi faj elhagyta a világot, és új kihívók érkeznek, akik világuralomra törnek. Ők mind-mind egyedi háttértörténettel és célokkal bírnak, és egyszer érdemes is átolvasni a nyolc nép leírását, és végignézni egyedi intrójukat, mert van közöttük néhány egészen érdekes is. Az én személyes kedvencem a Horatiók népe, akik egy meglehetősen őrült, de annál is sokkal-sokkal gazdagabb trilliárdos klónjai. A nemzetségek egyedi, jól felismerhető hajótípusokkal rendelkeznek, ránézésre lehet sejteni, hogy egy tudomány-centrikus, high-tech néppel, vagy pedig egy agresszív, mindent felemésztő hódítóval van-e dolgunk. Ha akarjuk, kreálhatunk saját népet is, a nyolc nép alapjaira építkezve, megadva erősségeit, gyengeségeit.

Miután megadtuk a játék paramétereit (galaxis mérete, formája, játékosok száma, nyerési feltételek, sebesség, nehézség stb.), indításkor elénk tárul a galaxis igen impresszív látványa. Az első dolog, ami feltűnik, hogy a játék meglehetősen jól néz ki ebből a nézetből. A másik, ami rövid idő alatt szembeötlik, az a nagyszerű oktatómód és kezelőfelület. Az oktatás már az éles játék közben zajlik, minden főbb ablakhoz beugrik egy alaposan magyarázó, tömör, de jól érthető képernyő, ami leírást ad minden, az adott képernyőn látható elemről, és a főbb összefüggésekről. Az első játék alkalmával érdemes elolvasni minden információt, még akkor is, ha erre rámegy legalább 15-20 percünk, mert cserébe elég hamar képbe kerülünk a játék működésével kapcsolatban. De ha mégis lenne problémánk, akkor a képernyőn megjelenő legtöbb elemre mutatva bármikor hasznos információkat kaphatunk, illetve maga a tutorial is minden új játéknál beugrik, ha nem kapcsoljuk ki. Összességében tehát a komplex játék elegánsan vezet be minket a játékmenetébe.

Játsszunk gráfelméleteset!
Játsszunk gráfelméleteset!


A kezelőfelület is érdemel még egy nagy dícséretet. Minden kör elején (merthogy a játék természetesen körökre osztott) jobb oldalon szépen felugrik néhány kis ikon, amik jelzik a befejezett építéseket, gyártásokat, kutatásokat, illetve minden lényeges információt, ezekre kattintva pedig könnyedén az érintett területre vagy bolygóra juthatunk. Szerencsére, ha nem használjuk a kis ikonokat, akkor is kb. mindent el lehet érni 1-2 kattintással, a felületek pedig ízlésesek, jól átláthatóak. A galaxisban minden naprendszeren elsőre látszik, hány bolygó van benne, mennyit lehet ebből kolonizálnunk, mennyi a lakott, és milyen speciális erőforrást tartalmaznak ezek, valamint mit gyárt éppen, vagy van-e a hangárjában szabad űrhajó. Új flottákat könnyedén hozhatunk létre, vagy vonhatunk össze, emellett  gyorsan és kényelmesen lehet mozgatni őket a naprendszerek között. A birodalmunk statisztikáit is könnyedén átláthatjuk az összefoglaló ablakban, ahonnan egy kattintással az érintett bolygóra ugorhatunk. Egyszóval igen szép munkát végeztek, teljesen kézre áll és átlátható a felület, felesleges sallangoktól mentesen.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 23.
    2012. 08. 23. 10:57
    Imperium Galactica 2 volt a csúcs. Ahh, a régi szép idők, még mindig őrizgetem a polcon...
    Nekem tetszik a játék, csak a real-time csata, meg a dipolomáciában amit már irtatok az hiányzik. Az IG2-ben pont az volt a jó, hogy a kémekkel bármit lehetett csinálni. Egyébként a játék fejlesztői a fórum oldalán szívesen várják az ötleteket, amelyek közül a jobbakat asszem szavazásra bocsátják, és utána beépítik a játékba.
  • 22.
    2012. 07. 28. 17:45
    Hát nálam még mindig az Imperium Galactica 2 viszi a pálmát űrhajós játékban. Űrharcban meg a Homeworld 2 Complex mód. A kettőt kéne valahogy egybe tenni mai dx11 es motorral.
  • 21.
    2012. 07. 28. 13:35
    hogy kell ezzel jatszani? ugy ertem, azon kivul, hogy ranyomsz egy fejlesztesre, utana meg 5* a turn gombra, aztan annyi, vagy kell valami mast is csinalni?
  • 20.
    2012. 07. 28. 10:51
    Nagy 4x rajongó vagyok. Ez a játék nem rengette meg a stílust de szerintem még így is élvezetes. Sokkal nagyobbat durrant volna ha az űrharc valóban real time, mert egyébként megvan benne minden ami egy jó 4x játékhoz kell. Egy darabig még el leszek vele (bár odaszögezni biztos nem fog a monitor elé). Az árát megérte számomra.
    Egy próbát megér bárkinek de csak ha a stílusban nézi az ember aki rts-ben képzelte el vagy azokkal játszott eddig az ne vegye meg. Teljesen más stílus. Orion rajongóknak kellemes perceket fog szerezni (ha az űrharctól el tudtok vonatkoztatni). Korrektül össze van rakva.

    A cikkhez:
    Az űrharcban jelzett furcsaságok nem a véletlen művei. A program a megszerzett fejlesztések alapján teszi össze a megfelelő kártyákat (taktikákat) az űrharchoz. Egy példa.

    Az ellenséges faj baromira kifejlesztette a kinetikus védelmet és a rakétákat de az energiapajzsokra szinte semmit sem tett. A hajóimon fejlett kinetikus védelem volt de szinte csak a lézer fegyverekre fejlesztettem. Kisebb hajóim is voltak.
    A csata számomra is bukottnak tűnt, még is megnyertem (azért elég szép áldozatok vannak még ha vesztett csatát is nyersz). Az ok nem véletlenszerű és nem csalás több sebzést bírtam elviselni és ő még ha nagy hajói is voltak védtelen volt a brutális lézer támadásokkal szemben. Nem azt mondom hogy agyon van balancolva de az nem igaz hogy véletlenszerű és nincs benne ráció.
  • 19.
    2012. 07. 27. 12:05
    OFF:
    Sins of a Solar Empire Rebellion. Aki összetett, de mégis átlátható, változatos űrstratégiával akar játszani, annak ezt a játékot ajánlom!
  • 18.
    2012. 07. 27. 11:42
    Hát, én elolvastam a cikket, megtetszett, megvettem, kipróbáltam de csalódtam benne. Kissé unalmas, alig lehet benne pár dolgot csinálni, jó jó fejlesszek, telepedjek, le diplomácia stb. de nagyon "lapos" szal nem azzal van a bajom hogy ezeket kell csinálni, hisz erről szól a game, hanem hogy ezek túl unalmasak lettek. Miket hiányolok?: pl megnézni a flottám az űrben, ne csak az legyen hogy ott egy hajó rámegyek és 5 hajós flotta, hanem lehessen látni a flottát ahogy mondjuk egymás mellett állnak az űrben. vagy pl hogy a bolygóba belemenni és építkezni, ez nekem nagyon hiányzott, ott a bolygó, szépen forog és ennyi, kis ikonokkal meg választhatok hogy mit csináljanak a bolgygón. A csata sem elég látványos nekem, szal a mai igényeknek ezek már kellenek szerintem mert szép és jó de ezeket 8 éve is tudta egy ilyen stílusú játék. Am nekem a best of az a master of orion II, annál jobbat még nem láttam.
  • 17.
    2012. 07. 26. 16:12
    Én meg ilyet
  • 16.
    2012. 07. 26. 15:44
    Én valami ilyet szerettem volna [LINK]
  • 15.
    2012. 07. 26. 13:22
    ..de mondjuk még videó se muszáj, én már állóképnek is örültem volna.
  • 14.
    2012. 07. 26. 13:20
    Igazából az az érthetetlen, hogy tudtak a 8 fajnak 8 külön intrót csinálni, persze nem nagy szám, csúsztatott állóképes, narrátorral, de mégis van, ugyanakkor nem tudtak legalább két videót csinálni, hogy "Hurrá, nyertél", vagy "Hoppá, vesztettél". Neadjisten csinálni a többféle nyerési módnak egy-egy kis bejátszást, ami fölé esetleg odateszik, hogy "XY birodalom diplomáciai győzelmet aratott", vagy valami. Ez már sokat dobott volna a hangulaton.
  • 13.
    2012. 07. 26. 12:13
    (amúgy már amikor megláttam hogy 2.3 giga vagy valami ilyesmi már akkor le esett hogy nem lesznek itt videók )
  • 12.
    2012. 07. 26. 12:12
    Hát én is azon a véleményen vagyok hogy mag a Game rendben van apróságokon bukott el nálam az hogy odaszegezzen a monitor elé... Kémek-Diplomácia-Animációk-Kereskedés-Pár bug-Ne csaljon az MI - Videók pl-... És igen a végén ha már gameltem nem kevés időt akkor legyen már valami jó kis véget lezáró videó animáció szép kis rajzok vagy valami
    Összességében jó game sokra másra nem számítottam Kellemes meglepetés és csak így tovább a fejlesztő gárdának
  • 11.
    2012. 07. 26. 11:00
    Bejött a game, de valahogy nem tud odaragasztni napokra a monitor elé, mint a civ4.

    De nagyon ott van és ha majd egyszer kijön hozzá pár szebb mod. pl: mass effect, stargate, W40k
  • 10.
    2012. 07. 26. 10:32
    djgeg: az Imperium Galactica 2 az nekem is az egyik kedvenc RTS-em. Bár korábbról (1997) ott van még a Master of Orion 2.
    Bár 2D-s, viszont ott tapasztaltam először komplex fejlesztési rendszert. Szabad hajótervezést. Ráadásul a sok faj/eltérő tulajdonságok, galaxisok mérete, játékosok száma, stb... még inkább élvezetessé tette.
    Amúgy, ebben az Endless Space-ben leginkább az IG2 "kutatási fája" (komplexitás terén) köszön vissza.
    Harcrendszere az MoO2 körökre osztottja.

    Az meg, hogy nincs végén videó, az valóban fájó, mert manapság egy ilyen ablakos igen/nem befejezés TÚL snassz. Általam említett 2 játéknak is van végén kis videó
  • 9.
    2012. 07. 26. 10:22
    ui.: Van egy furcsaság visszatöltésnél... Elmented egy helyen mondjuk te jönnél aztán ha betöltöd lement egy kör kb pl pár ellenséges hajó máshol van
    Párszor tapasztaltam ezt mondom WTF
  • 8.
    2012. 07. 26. 10:20
    Leon121 hát jah vannak furcsaságok Biztos az Amőbát jobban szerették
    Én a jobb diplomáciát és a kémkedést hiányolom azok kénének...
    Jó tanács először kolonizálásra fejlessz párat aztán tudományra amíg nem lesz plussz termelés és kutatás aztán harcászat.... és hódítás indulhat
  • 7.
    2012. 07. 26. 10:13
    djgeg: Ja hát a szövetségekkel jobb vigyázni. Én próbáltam egy jó kis tudós győzelemre hajtani, egy nagy galaxisban asszem 7 másik nemzettel, minden szép és jó is volt, jöttek a békeajánlatok, majd a szövetségi ajánlatok, amiket gondolkozás nélkül elfogadtam, mindenki hót boldog volt velem. Aztán egyszercsak puff, a galaxis zöme ellenem fordult, mert háborúba kerültek egy kis nyomi amőba néppel, aki viszont szintén a szövetségesem volt, és így aztán én is háborúba kerültem velük... Onnantól kezdhettem sietni fejleszteni a seregemet, merthát jöttek is ellenem. Lett is volna talán esélyem, merthát gyorsan kutattam sokmindent, erős flottákat tudtam csinálni, de aztán egyszercsak bamm, vége, és megint nem szóltak, hogy miért vesztettem...
  • 6.
    2012. 07. 26. 10:06
    Demo? Töltsd le azt vedd meg... Nem szép dolog de , Miután demo mint dolog nem igazán van mostanság jó gamekből... (De tényleg vedd ami tetszik aztán nem lehet ok a bűntudatra) D
  • 5.
    2012. 07. 26. 10:04
    Egyébként nekem még mindig a Imperium Galactica 2 a kedvenc űr RTS
  • 4.
    2012. 07. 26. 10:01
    Jogos! Mintha tényleg valós idejű lenne, bár már nem igazán emlékszem rá, mert nem most játszottam vele utoljára, de külsőre és maga a fejlődési fa rengeteg hasonlóságot mutat.

    Lehet, hogy kipróbálom majd Van esetleg demo belőle?
  • 3.
    2012. 07. 26. 10:01
    Nekem az tetszett amit mindig megléptem hogy a szövetségeseket le lehet egyszeri fizetési "kölcsönnel" húzni ....
    Gyakorlatilag a max pénzed szab határt mennyit kérhetsz párszor eljátszod elfogy a pénze azt pár kör múlva megint... Könnyű így nem a Dustra hajtani DD
  • 2.
    2012. 07. 26. 09:48
    Nos, én nem játszottam még a SoaSE-rel, csak videókat láttam belőle, de az tudtommal valós idejű, szabadon és egyénileg kezelt hajókkal, inkább RTS-szerűen, míg ez körökre osztott, ahogy azt a cikkben említettem is. Közelebb áll a Civilization-höz, meg annak űrbéli társaihoz, játékmechanika szempontjából.
  • 1.
    2012. 07. 26. 09:27
    Teljesen olyannak tűnik, mint a Sins of a Solar Empire.

    Persze több fejlesztés van benne, több néppel, de igazából ez szerintem teljesen ugyanaz a játék. Vagy tévednék? Volt már aki játszott mindkettővel?