Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Dying Light – Ha leszáll az éj…

  • Dátum | 2015.02.18 09:01
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK


A Dying Light - megjelenésének csúszkálása miatt - számomra a tavalyi és az idei év egyik legjobban várt címe is volt. Szeretem a nyílt világú játékokat, a zombi apokalipszis sem untat még - annak ellenére, hogy már meglehetősen sok formát öltve megjelent a monitoromon/tévémen az elmúlt néhány évben -, de mindezek mellett volt még valami. Valami, amire már jó ideje ki voltam éhezve, ez pedig egy Mirror’s Edge-szerű, első személyes nézetű parkour móka. Aztán eljött a megjelenés, az első kritikák viszont nem épp egy álleejtős alkotásról szóltak, olyanokat lehetett hallani, hogy a játék elég középszerű lett. Erre kicsit megijedtem, de inkább igyekeztem elkerülni a teszteket, hogy ne befolyásoljanak a saját véleményem kialakításában.

Nekiestem hát a zombi apokalipszis legyűrésének, és az első 1-2 óra engem is majdnem arról győzött meg, hogy ez bizony nem lesz az idei év legjobbjai között. A parkour nem volt elég kifinomult, a közelharcos zombiaprítás is csak közepesen látszott szórakoztatónak, a sztori pedig bár jónak tűnt, ennél a műfajnál képtelenség, hogy elvigye a hátán az egész csomagot. Egy ilyen nyílt világú játéknál, ha nem tudjuk eléggé élvezni azt, hogy ötvenszer átszeljük a várost és közben több száz zombi fején ugrálunk végig vagy loccsantjuk szét azokat, mint érett dinnyéket, akkor temethetjük az egészet. Szerencsére nem kellett sokkal tovább várni, hogy elkapjam a játék sodrát és teljesen beszippantson a Techland legújabb AAA kategóriás alkotása.


A Dying Lightban egy Kyle Crane nevű ügynököt alakítunk, akit ledobnak a karantén alá helyezett városba, Harranba, hogy megtaláljon egy Kadir „Rais” Suleiman nevű fickót, és visszaszerezzen tőle egy nagyon fontos dokumentumot. Azonban hamar megvilágosodik „hősünk” előtt, hogy a küldetését nem csak a zombik nehezítik, hanem az emberek is. Egyrészt Rais fanatikus, már-már szektához hasonló brigádja, másrészt pedig a minket is kisegítő, túlélőket összefogó Brecken féle kompánia. Utóbbiak olyan értelemben hátráltatnak, hogy tiszta lelkiismerettel nehéz elsétálni a problémáik mellett, és csak a szervezetünk által osztott utasításokat követni… Azok ugyanis nem mindig csengenek egybe a szerencsétlen túlélők érdekeivel.

A világtól elvágott Harran izgalmas helyszín, a karakterek kellően érdekesek, a fősztori szintúgy, szóval azt kell, hogy mondjam, ilyen fronton abszolút rendben van a játék. A szinkronszínészek is kitettek magukért, különösen a főszereplőt alakító Roger Craig Smith, aki korábban volt már Ezio Auditore és Batman is, az Arkham: Originsben.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 22.
    2015. 02. 27. 20:32
    Nekem nagyon bejön a játék. Ugyan nem értem még a végére, mert szinte csak a kihívásokat és a mellékküldetéseket csinálom. Kérdezném azoktól, akik már végig vitték, hogy a fősztori vége után van-e lehetőség a játék folytatására? Értem úgy, hogy visszamehetek-e a városba zombikat darabolni?
  • 21.
    2015. 02. 23. 16:16
    "Pár óra" játéknál még én is sűrűm cserélgettem a fegyvereket, aztán jött néhány skill, amivel tartósabbá váltak, illetve a javítás is csak kb. minden 10. próbálkozásra húz le egyet a javíthatóságból. Így már olyan sokáig jók, hogy elhasználódni sincs idejük.

    A 100+ lockpick, meg medkit meg lényegében értelmetlenné teszi a gyűjtögetésnek ezt a részét. Lehetne csak simán visszatöltődő életerő (pár mp nyugi után), a záraknál is csak az az érdekes, hogy mennyit térdelsz előtte, úgyis ki fogod nyitni előbb-utóbb. Egyedül a potion-ök alapanyagai ritkák, de célzottan ott is hatalmas készleteket tudsz felhalmozni, de legalább nem hullik rád az underwater algae minden kék szemeteskukából.
  • 20.
    2015. 02. 23. 09:20
    Azért az nem igaz, hogy korlátlanul javíthatod a fegyvered, a legtöbbnek 2-3 javítás után végleg vége. Annyit meg azért nem dob a játék belőlük, hogy folyamatosan aprítani lehessen a zombikat. Meg kell gondolni, hogy mikor bocsátkozik az ember harcba.
  • 19.
    2015. 02. 22. 19:53
    Na toltam pár órát... teljesen beszippantott, imádom!
  • 18.
    2015. 02. 21. 20:42
    A Techspot-on már fent van a részletes VGA/CPU teszt
    Nem is olyan vészes
  • 17.
    2015. 02. 20. 19:03
  • 16.
    2015. 02. 20. 17:01
    Sajnos nem
  • 15.
    2015. 02. 18. 17:48
    Köszi az észrevételeket, az itemizációt talán tárgyrendszerre lehet fordítani. Ebben benne van a fegyverek és egyebek szörnyekből való esésének valószínűségétől kezdve minden ami tárgyakkal kapcsolatos.

    Ha már itt tartunk, abban egyetértek Trolltaxival, hogy tényleg túl sok esik alapanyagból, én sem szűköltem soha elsősegély csomagokban vagy fémalkatrészben, amiből fegyvert javítani vagy zárnyitót lehet csinálni. Annyi biztos, hogy nem itt van a kihívás a játékban. De máshol szerencsére találni, úgyhogy nagy baj nincs.
  • 14.
    2015. 02. 18. 17:37
    Köszönöm, így már értem! És nálatok is kapható lesz lemezesen? Mert akkor nem veszem meg máshol.
  • 13.
    2015. 02. 18. 16:58
    Azt hittem az elszaladás művészete olasz műfaj. "Nagyra becsülöm az olasz katonák állóképességét. Képesek akár két órán keresztül is futni" - Erwin Rommel vezértábornagy

    InGen > köszi az infót, már tiszta.
  • 12.
    2015. 02. 18. 16:47
    A játék digitálisan jelent meg, a dobozos verziók Európában és Ázsiában a kiadó hibája miatt késnek ahhoz képest 1 hónapot,.

    Február 27-től lesz dobozos.
  • 11.
    2015. 02. 18. 16:32
    Amúgy ha fenn lenne iponon, akkor megvenném dobozosan pc-re...
  • 10.
    2015. 02. 18. 16:12
    Most akkor megjelent már?
  • 9.
    2015. 02. 18. 16:08
    Egy Rió kinézetű városban (tudom, létezik egy ilyen nevű török város is) arab kinézetű figurák (sokszor) orosznak hangzó akcentussal adják a díszletet a francia harcművészethez (parkour, az elszaladás művészete)... zseniális. És még zombik is vannak benne!

    A játék tényleg nagyon jól eltalált, egyedül azzal van bajom, hogy nagyon hamar túl sok tárgyad, meg alapanyagod lesz, mindig van elég géz, meg alkohol, hogy medpack-et csinálj, mindig van elég gémkapocs a zártöréshez, mindig tudsz javítani a fegyveren, mindig össze tudsz valamit buherálni... Így meg aztán gondolkodás nélkül beleveted magad akármibe, legfeljebb majd felugrassz egy fordtransitra, és nyomsz néhány medkitet, meg ha már ott vagy, kikalapálod a fegyvert is.

    Ebből a szempontból nagyon jó pl. a This War of Mine, na, ott valami mindig hiányzik, valahol mindig meg kell húzni a nadrágszíjat, valahol mindig szorít a cipő. Egy túlélőjátékhoz (még ha ilyen könnyed is) szerintem ez sokat hozzátenne.

    Szerintem pont jó köztes megoldás lenne, ha csak egész minimális mennyiségű eszköz lehetne nálad, amit halál esetén el is buksz. Minden menedékházban ott van viszont a sporttáska, azokban lehetne tárolni a tartalékot, viszont ha kimész a zombik közé, akkor meg kéne gondolni, hogy mi is legyen nálad.

    Egyébként van arra mód, hogy te is háríts a fegyverrel úgy, mint a valódi ember ellenfeleid? Több száz óra Mount&Blade-del az idegpályáimban állandóan vívni akarok, ha 1-1-ben, vagy 2-1-ben maradok valami aprítanivalóval...



  • 8.
    2015. 02. 18. 14:12
    A vége nekem sem jött be, mintha hirtelen "elharapták" volna történetet. Ettől független remek kikapcsolódás volt a játék, és reménykedem a tartalmas DLC-kben.
  • 7.
    2015. 02. 18. 13:08
    Komoly evolúciós lépés a Dead Island után, de nekem nem tetszett amerre sztori végét vitték. Valahogy "gagyi" érzetet keltett.
    Míg a DI-ben ez nem volt zavaró (nem is vette túl komolyan magát), addig itt kicsit kiábrándító. Sokkal többet ki lehetett volna hozni belőle szvsz.
  • 6.
    2015. 02. 18. 12:37
    Nem elég odafele ugrani, rá is kell nézni arra, amit meg akarsz fogni. Én is jártam úgy, mint te, de az azért volt, mert nem jó helyre néztem. Kicsit furcsa, de megszokható idővel a dolog.
  • 5.
    2015. 02. 18. 12:11
    Engem ez a játék teljesen beszippantott, rengeteg órám van már benne, lassan mindhárom képességfa ki van maxolva pedig a sztoriban még nagyon az elején járok. Csak gyilkolom a zombikat, fedezem fel a várost, mentem a túlélőket, szedem fel a segélycsomagokat, éjszaka lopakodok a volatile-ok körül és ami a legjobb hogy mégis megunhatatlan. Az egész játék gyönyörű és izgalmas, bitang jó munkát végeztek a Techland-nél. Teljesen szubjektív véleményem hogy legalább 90%-ot érdemel.
  • 4.
    2015. 02. 18. 12:01
    "A parkour olyan extrém sport, amelyben akadályokon keresztül jutunk el minél látványosabb mozdulatokkal egyik helyről a másikra."

    http://hu.wikipedia.org/wiki/Parkour
  • 3.
    2015. 02. 18. 11:30
    Én kifejezetten imádom a nyílt terepes játékokat de nekem is volt egy olyan érzésem az elején, hogy unalmas. Aztán a történet és a mellékküldetések meg persze maga a játék is meghozta a lendületet. Egyébként a melléküldetésekre érdemes figyelni. Rejtett információkat tartalmaz. Az új patch után sokkal jobb lett a teljesítmény is. 10/10 nálam.
  • 2.
    2015. 02. 18. 11:15
    Kedves Magrathea!
    Informatív és olvasmányos teszt volt, köszi.
    A nyelvtan náci viszont kibújik belőlem két kifejezést olvasva. Ha nem pusztán egy szűk rétegnek írtad, aki képben van a még Google fordítóban sem létező fogalmakkal, akkor két példa, amit biztosan lehetne érthetőbben leírni: itemizáció = fejleszthetőség, kiegészíthetőség, stb.
    "parkour" ez mi? Parkőr?

    És az állejtős valószínűleg álleejtős akart lenni az elején. De egyébként tényleg köszi a cikket.
  • 1.
    2015. 02. 18. 11:10
    Nekem még csak pár órám van a játékban, viszont kifejezetten zavar, hogy nem egyértelmű mit érek még el és mit nem. Néha sikerül elérni egy párkányt eszméletlen távolságról, néha pedig képtelen megfogni azt a karakterünk. Az első pár órában zömmel azért kerültem halálközeli állapotba, mert egy-egy ugrás végén nem az történt amire számítottam, és egy 4-5 méteres zuhanás lett az eredmény.