Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Divinity: Original Sin – Végre itt egy igazi klasszikus RPG

  • Dátum | 2014.08.08 08:01
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK

A Larian Studios neve sok RPG rajongónak csenghet ismerősen, övék ugyanis a Divinity szerepjáték sorozat és a nem olyan rég megjelent, stratégiai elemeket tartalmazó Dragon Commander is, ami ugyanabban az univerzumban játszódik. Az Original Sinnel ismét ellátogatunk Rivellon földjére, mivel az a Divine Divinity, vagyis az első rész előzménye. A játék fejlesztése nem lehetett egy sétagalopp, mert a befejezéséhez a Kickstarterhez kellett fordulnia a készítőknek, és még a sikeres gyűjtés után is sokat csúszkált a megjelenés. Előre bocsátom, hogy a Divinity: Original Sin megérte a várakozást, mert a nyár egyik legjobb címét tisztelhetjük benne. Egy igazi klasszikus szerepjátékot, taktikus, körökre osztott harcrendszerrel, egy jó kis fantasy történettel és meseszép zenével, szemet gyönyörködtető, színekben gazdag köntösben.


A játék előzmény volta nagyon szerencsés abból a szempontból, hogy nyugodtan nekiállhat olyan valaki is, akinek ez lesz az első találkozása a Larian fantasy univerzumával. Ettől függetlenül persze rengeteg utalás van elhelyezve a sztoriban, ami majd mosolyt csal a Divinity veteránok arcára, de a lényeg az, hogy senkinek nem szabad megijedni attól, hogy egy már igencsak szerteágazó franchise újabb iterációjával találja magát szembe. Ha egy kicsit is szereted a szerepjátékokat és a fantasy-t, akkor megéri fejest ugranod a Divinity: Original Sin-be!

A történet főszereplői a borítóról ismert két jóvágású ’Source Hunter’, kiknek (és szervezetüknek) célja az, hogy megszabadítsák a világot egy titokzatos erőtől, amit „source”-nak hívnak. A sztori egy „rutin” gyilkossági nyomozással indul, de mint arra számítani lehet, valami sokkal nagyobb kerekedik ki a dologból. A két protagonista nem véletlen, ugyanis a játékot lehet ketten, kooperatívan tolni, ami narratív szempontból abban csúcsosodik ki, hogy egymással is beszélgethetnek a játékosok, fontos döntéshelyzetekben ütköztethetik álláspontjukat, ami egy kissé komikusan ható kő-papír-olló játékban kulminálódik (ilyet játszunk a nem játékos karakterekkel is, ha nem értünk egyet). Aki nyer, annak az akarata érvényesül. Eddig még egy szerepjáték se nagyon próbálkozott olyasmivel, hogy előre megírt dialógusopciókat dob fel két játékosnak, megfélemlítési, csábítási és egyéb lehetőségekkel fűszerezve, úgyhogy örömmel üdvözöltem ezt a lehetőséget, nagyon tetszett.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 21.
    2014. 08. 12. 10:34
  • 20.
    2014. 08. 11. 22:23

    <eltűnődve> Nem-Is-Rossz-Ötlet...
    <védekezően> És-Egyáltalán-Nem-Tartom-Tompának-Az-Itteni-Társaságot...
    <lelkesen> Talán-Csak-Egy-Új-Irónia-Jelző-Smiley-t-Kellene-Bevezetni...
    <lemondóan>Oké-Oké-Abbahagytam-A-Marhulást...
  • 19.
    2014. 08. 11. 19:40
    Azt mondod túl tompák vagyunk a humorodhoz? Sorry. Lehet el kéne kezdenünk úgy írni és beszélni mint a Mass Effectes elkorok.
  • 18.
    2014. 08. 11. 18:11
    Köszönöm, eszerint SOKKAL több smiley-t kellett volna használnom... (Vagy még inkább nem poénosnak hinnem magam...)
  • 17.
    2014. 08. 11. 15:51
    Ha Diablo szerű pörgős játékmenetet vársz, akkor ez nem a Te játékod. Ez első sorban szerepjáték, azok közül is abból a fajtából való, amiben igen sokat kell olvasgatni, beszélgetni az NPC karakterekkel. A sztorit nem néhány őrületes gyakásfeszt közé beékelt videóban tálalja.
  • 16.
    2014. 08. 11. 15:34
    Köze nincs a Diablo 3-hoz, és hack&slash-nek nevezni is badarság. Hogy a kérdésedre válaszoljak: itt körökre osztott harcrendszer van, tehát nincs gyors kattintgatás, rohangálás az ellenfelek elől... 1000 Ft-os egér is megfelelő.
    Számomra értékesebb (leszámítva a videókat), mint a Diablo 3, de van, aki meg azt szereti.
  • 15.
    2014. 08. 11. 11:08
    Én a diablo 3-at is probléma nélkül nyomtam régen infernon 1500ft-s egérrel.
    Attól, hogy valaki vesz egy 30ezres egeret, még balfék marad.
  • 14.
    2014. 08. 11. 10:02
    Egy "szomszédos" kritika ezt írja: "Visszatért gyökereihez a Divinity-sorozat, aminek köszönhetően a Larian Studios elkészítette az idei év egyik, ha nem a legjobb hack and slash akció-szerepjátékát.
    Hasonló játékok: Diablo III, Divine Divinity"

    Csak azt szeretném megkérdezni, hogy ez a játék van-e legalább olyan jó mint a Diabló III, és mennyire fontos hozzá egy gyors, de pontosan pozícionálható gamer egér a klikkelésorgiához?
  • 13.
    2014. 08. 10. 10:42
    Sziasztok, meg tudnátok mondani, hogy mi lehet az oka, hogy nem indul el a játék? Az alábbi hibaüzenetet írja ki:
    Az alkalmazás nem tudott megfelelően elindulni (0xc00007b).

    Előre is köszönöm a segítséget.
  • 12.
    2014. 08. 09. 20:35
    Köszi Svindler!
    Így már egy kicsit játszhatóbb.
    még mindig nem értem gombra miért nem lehet ráraknia jobbra balra kamera elforgatást de szódával elmegy.
    Amúgy nem WOW ozok és pejoratív megjegyzés volt hanem várom a RISEN 3 at pár nap és kijön, addig jó lesz ez.
    A videója jónak néz ki és igen körbeforgatható benne a kamera ))
    Azt azért tudjátok hogy amelyik játékba ez nincs benne ott a 3d programozástudás hiánya áll a háttérbe.
    2014 van nem gondolnám hogy nem férne bele bármibe hogy ne nézhess körbe a harcosod szemszögéből.
    csak bizony akkor úgy kell megcsinálnia texturákat és rendesen dinamikusan managelni kell memóriahasználatukat.
    Szóval ezt a "mert régen is 2d volt" dolgot nem írom alá.
  • 11.
    2014. 08. 09. 19:22
    Egyébként nem értem miért nem ajánlották a camera unlockot. Én az egészet úgy toltam végig, és semmi gond nem volt. Talán egy-két árnyék hibát láttam, de tényleg nem volt több. Viszont meg is őrültem volna, ha nem unlockoltam volna ki, mert szerintem nagyon frusztráló a rögzített kamera.
  • 10.
    2014. 08. 09. 12:42
    Options/Game/Unlock camera rotation.
    Just saying...
    (igaz nem ajánlják a main questhez, de megteheted)
  • 9.
    2014. 08. 09. 12:20
    @Meteoreso
    most jon az uj wow kieg, mehetsz is vissza, ott lehet porgetni a kamerat ahogy akarod
  • 8.
    2014. 08. 09. 08:55
    Ez egy rossz grafikai motorral egy jó játék
    de annyira frusztráló hogy csak 90 fokot lehet elforgatni kinagyitva hogy abba is hagytam mert ilyen hülyeséget én még sose láttam
    Szoval nagyon ne verják magukat a fejlesztök az engine-re ha nem tudja megoldani hogy közelrol messzire lássak és körbenézhessek
    Elpuskázott lehetőség
    Felsö hangon 69%
  • 7.
    2014. 08. 08. 13:22
    Mi lesz az imidzsemmel T.T
  • 6.
    2014. 08. 08. 13:15
    Csak finoman, mert rám fog haragudni, amiért lebuktattam.
  • 5.
    2014. 08. 08. 13:02
    Kövezzetek meg, de ez 90%.

    Nem kell megkövezni, ez biza 90%. Vagy talán 89%. De a lényeg, hogy tényleg az elmúlt évek egyik legjobb cRPG-je.
  • 4.
    2014. 08. 08. 12:57
    Ha arra gondolsz amire én gondolom, hogy gondolsz, akkor a szájára csapok Svindlernek!
  • 3.
    2014. 08. 08. 12:54
    Köszi a tesztet, nagyon tetszetős!

    Az utolsó screenshotra besikeredett egy "easter egg".
  • 2.
    2014. 08. 08. 11:28
    Amikor megérkeztünk Cyseal városába, mi is kibuktunk teljesen Svindlerrel, ha nem kellett volna cikket írni róla, lehet hetekre félre tesszük. De aztán nem így tettünk és ez a legjobb dolog volt, mert a játék tényleg remek. Pár nap után már úgy ismertük a város lakóit mint saját magunkat, teljesen elkaptuk a játék ritmusát és onnantól elképesztően szórakoztató. Megéri az erőfeszítést.
  • 1.
    2014. 08. 08. 11:06
    Kipróbáltam meg minden de pár óra után ment a levesbe. Ennyi mennyiségű dialógus megfekszi az ember gyomrát és valahogy lekötnie se sikerült mint ahogy azt tette másokkal. Inkább maradok Witcher/ Dragon Age vonalon.