Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Carmageddon: Reincarnation – Vérszegény ámokfutás

  • Dátum | 2015.06.08 08:01
  • Szerző | villanyi.gergo
  • Csoport | JÁTÉK

1997-et írtunk, amikor a Stainless Games hatalmasat robbantott a PC-s játékpiacon. A Carmageddon nemcsak grafikailag volt rendben, de az első olyan autós játék is volt, ahol a hatalmas pályákon oda mehettünk (jó, vezethettünk) ahová akartunk, nem volt lekorlátozott versenypálya és egyéb határok sem voltak. A játék brutalitása is sokkolta az akkori világ egy részét, nemhiába volt az Egyesült Királyságban és Németországban zombis/robotos patch, amely lecserélte az eredeti civileket. Humánusabbnak tartották a fantázia szülötteit elgázoló autószörnyek versenyét, mint a járókeretes nénis verziót, ki tudja miért. Azt persze tudhatjuk a médiából, hogy a videojátékok mindennek az okai, és a gyerekeket/felhasználókat gyilkosokká képzik át, úgyhogy mindenki nézzen körbe, hogy az elmúlt 18 év alatt hány ilyen embert termelt ki a Carmageddon a közelében. Egyet sem? Rendben, akkor továbbléphetünk.

A Carma a folytatások és a különböző portok után mondhatni tetszhalottá vált, a Death Track próbálkozása alig néhányaknak maradt meg az emlékezetében, az Interstate '76 pedig inkább a történetről szólt, bár autós harc is volt benne bőven. Azért is érdekes, hogy a PC-ről majdhogynem eltűnt ez a műfaj, mert a Twisted Metal még a Carmánál is előbb jelent meg és szép történelmet tudhat maga mögött konzolon, 2012-ben vették elő utoljára PS3-on. Humor ugyan kevés van benne, de a teljesen elborult szereplők és a játék története simán utoléri a Carmageddont, sőt, néhol rendesen be is előzi. A PC-s tábornak hosszú éveket kellett várnia viszont, aztán eljött (természetesen) a Kickstarter, és vele a Carmageddon: Reincarnation is, bár hozzátenném, hogy jó 3 évet vett igénybe a fejlesztés.


Meg kell, hogy mondjam, a játék hatásosan indít, mert nem más a kezdő muzsika a menü bekúszása után, mint a Fear Factorytól a Zero Signal. A hangfalak kiképzése után kezdődhet is az ámokfutás, a régi elődhöz hasonlóan Max Damage és Die Anna a két alap karakter. Apró különbség van csak közöttük, már ami a járgányaikat illeti, Maxé strapabíróbb, Annáé gyorsabb. A következő lépésnél szemezgethetünk a versenyek közül, amiket Tier-ekre oszt a játék. Egyre nehezebbek a feladatok, az ellenségek pedig egyre keményebbek, úgyhogy zöldfülűeket nem engednek csak úgy tovább. Bizonyos mennyiségű pontot összegyűjtve fogunk „szintet” lépni és újabb sor versenyt unlockolni.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 17.
    2015. 06. 14. 14:51
    Carmageddon? Hm már a trailerekből is látszott hogy ez minden téren egy hatalmas kupac sz.r lesz akkor még reménykedtek sokan hogy az csak az alfa fázis stb amit akkor látnak de sajnos tévedtek az a kupac lócitrom lett kiadva is. Részemről nem csak hogy meg nem venném ezt a szemétdomb barmolást de még csak arra sem méltatom hogy letöltsem. Csúfos kudarc és szégyen lett ez az össze eszkábált játéknak gúnyolt vacak. Játékszerűség értékelésem : 10/0!
  • 16.
    2015. 06. 10. 10:56
    Nem a kinézet a legnagyobb baja, hanem hogy mellé milyen gép kell neki.
  • 15.
    2015. 06. 10. 10:40
    imádtam a carmageddont de ez borzalams frissítés. hát hogy néz már ki jézusom.
  • 14.
    LGx
    2015. 06. 09. 13:18
    toltam vele egy délután, és Max Damage a tanúm rá, hogy akartam, hogy tetszen de sajnos nem jött be.
    buta az AI nagyon, gyenge az autó reakciója, nagyon félkész érzésem volt végig. kár érte...
    a második részt mai napig elő szoktuk venni néha lanpartin, messze jobb mint ez, pedig nagyon nem mai darab.
  • 13.
    2015. 06. 09. 09:31
    Egyetértek, én mai napig elő szoktam venni a 2. részt. Annak a leváltására ez tökélletes. Nem bánom, hogy nem lett egy NextCarGame vagy BeamNG szintű a grafika. Az úgy már nem lenne ugyan az.
    Mondjuk az alfa alatti teljesítménye elég siralmas volt (minimumon is akadt mint állat), de az április patchtől már akadás nélkül megy kimaxolva.
  • 12.
    2015. 06. 08. 16:41
    Nekem tetszik a játék, retro hangulatot áraszt a játékmenet és a gépigény is. Néha jó elővenni. Az irányítás pont olyan nehézkes mint az előzőekben.
  • 11.
    2015. 06. 08. 13:29
    Lehet, tényleg nagyon régen volt
  • 10.
    2015. 06. 08. 13:22
    A mobil verzióban lehet, de az eredeti PC verzióban biztosan nem. Az elsőben az ellenfelek is és a zsaruk is öltek mindenkit, viszont néha javították is magukat. A játék nem szólt, hogy el lehet lopni az autót, az csak nagyon ritkán jött össze, asszem négy autónal többet sosem sikerült elcsórni a játék végéig.

    Amúgy zen az oldalon letölthető egy DDRAW DLL, amivel a Windows 95-ös verzió Windows 8.1 alatt is megy. Jó játékot.

    [LINK]
  • 9.
    FaL
    2015. 06. 08. 13:08
    Tavaly volt szerencsém az eredeti Carma-t ingyen újra kitolni telefonon, óriási élmény volt újra ökörködni. Viszont, mivel ennyire frissek az emlékeim, az eredeti játékban is voltak upgrade lehetőségek (pénz volt, nem token), a rendőr abban is csak Téged célzott be, a többiek úgy látszik tejeltek neki vagy vmi és régebben is jelezte, ha el tudtad nyúlni a másik verdáját a futamban. Kár, hogy lényegében minimális újítással és ilyen állapotban jött a felújított verzió, így erre nem hinném, hogy be fogok ruházni.
  • 8.
    2015. 06. 08. 11:55
    Az optimalizáció tényleg vállalhatatlan. Amikor egy hónappal eltolták a megjelenést, azt hittem, csak kezdenek vele valamit, de az alfa óta egész pontosan semmit sem fejlődött. Kapott új játékmódokat és pályákat és ezzel le is zárták a témát.

    Patchekre nem is számítok.
  • 7.
    2015. 06. 08. 11:21
    A játék nálam tökéletesen működik, nem fagyott ki, nincsenek akadások sem, simán fut, bár a gépigényét nem értem, talán egy pálya alatti ultra kidolgozottságú tenger alapozza meg?! De megbocsátom, mivel még egész szép FPS-el fut a gépemen.
    Amit viszont már nem bocsátok meg az az, hogy még az eredeti játékhoz képest is butítottak a játékmeneten, az autók törésén (nem törik ketté az autó egy oszlopnak hajtva), az ellenfeleknek hátul is van szemük. Egyszerűen az eredeti verzióhoz hasonlítja az ember, ha akarja, ha nem, mivel szerintem a készítők is erre alapoztak és összehasonlítva nekem az jön le, hogy ez bizony vérszegény.
    Az ikonikus autók és pályák, tipikusan idióta, de szerethető megoldások, na ez mind hiányzik a Reincarnation-ből. Játszható játék, de 25€ Steamen sok érte, főleg egy Kickstarteres projekthez képest. 10€-s kategória.
    Ez is egy olyan játék, aminek sok hibája van, nem tökéletes, félkész, de olcsóbb ár mellett több játékos venné meg és egy jó választás lehetne kikapcsolódás céljából, mert azért zúzni így is lehet benne

    Ja és még valami....Loading.....Loading......Loading.....SSD-re telepítve így is kb 1 percig tart a betöltés. Már az elején SSD-re telepítettem, mivel türelmetlen vagyok és túl hamar megtanulom a Loading screenek szövegét.
  • 6.
    2015. 06. 08. 10:48
  • 5.
    2015. 06. 08. 10:44
    De legalább valami biztosan nem változott 1997 óta. Ez is pont úgy fut a mostani gépemen, mint az első Carmageddon akkor.
  • 4.
    2015. 06. 08. 10:38
    Ez lesz az első alkalom, hogy visszakérem a pénzem, amit egy játékra költöttem. Egy éve vettem meg, és menet közben elég kevés fejlődést láttam, elég nagyot néztem, amikor láttam, hogy kiadták.
    Abban bíztam, hogy talán most, kiadásra kijavították a dolgokat, és kapunk egy normális carmageddont, de sajnos nem így van.
    Csúnya, használhatatlan, gyenge. Számomra élvezhetetlen.

    Már csak a steam support robotjain kell keresztül küzdenem magam, de sajnos az új refund rendszer is ellenem dolgozik, nameg az eddigi supportos ügyeim se oldódtak meg soha...
    Baromi idegesítő számomra, hogy egy ekkora cég, akinek rengeteg pénzt adnak a vásárlók, nem hajlandó egy épkézláb supportot összehozni.
  • 3.
    2015. 06. 08. 09:28
    Nem Zero Hour hanem Zero Signal.
  • 2.
    2015. 06. 08. 09:07
    Nálam egyszer nem fagyott ki vagy lépett ki a játék, pedig megjelenés óta játszom. Viszont a kód valami förtelmes, van hogy leesik 1 fps-re a móka, főleg checkpointvadászatkor, vagy ha egy autó wasted. Ha meg egyszerre több is (például azon az aréna pályán, ahol a födém néha kipréseli az összes alatta álló autót), nyugodtan kimehetek kávét tölteni magamnak. Természetesen az árnyékokat a cpu számolja, szval lehet kikapcsolni... Nem tudom, ezt hogy gondolták, de végül ilyen lett.

    A grafika vérszegény, habár lehet, hogy ilyen játékhoz ennél nem is kell részletgazdagabb, mert az az átláthatóság rovására menne. Viszont effektből lehetne több. A sokéves GRID jobban néz ki ennél.

    Ami viszont megőrjít: a Fakabát Zrt. csak rólad vesz tudomást, és néha az ellenfelek is csak téged akarnak szarráverni, egymásról tudomást sem vesznek. Nagyon jópofa, főleg olyan versenyen, ahol el lehet szedni a másik pontját. Hogy nekifutásból versz valakit, azt el lehet felejteni, akárhogy tepersz, kitérnek az utadból, és hátul is van szemük. Mindig. Agyvérzés.

    Ezt leszámítva a játékmenetet nem tudom kritizálni, ami jó dolog a Carmageddonban eddig volt, az most mind itt van egy helyen. Aki eddig bármely Carma résszel szimpatizált, annak ez kötelező cucc.
  • 1.
    2015. 06. 08. 09:02
    Hát, kipróbáltam és sajnos egyetértek a cikkel, egy kalap **** lett. várhattak volna még vele egy kicsit. Lett volna még mit dolgozni rajta.