Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Call of Juarez: Gunslinger - a Játék-tó kincse

  • Dátum | 2013.05.30 08:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Szerencsére mindenki elfelejtette a modernkorba áthozott Call of Juarez: The Cartelt, a sorozat pedig visszatért oda, ahonnan elindult. Egy igazi, spagetti-western hangulattal átitatott shooterrel van tehát dolgunk ismét, azonban nem csak ez az egyetlen dolog, amiben a sorozat magára talált. Most, a sokadik rész után végre rájött a Techland arra is, hogy valójában amit kínál, nem feltétlenül állná meg a helyét az AAA-kategóriás játékok között a boltok polcain, így az Xbox Live Arcade és a PSN keretein belül jelentette meg a Gunslingert. Ott pedig az anyag nem csak, hogy kiemelkedik társai közül, de megér minden egyes forintot, amit elkérnek érte.

Egy újabb pont, ahol a sorozat magára talált az nem más, mint a tartalom. Ha ugyanis manapság valaki egy véresen komoly western környezetbe ágyazott játékkal áll elő, akkor akarva-akaratlanul is a Red Dead Redemptionhöz fogják hasonlítani. Azt a lécet pedig nem könnyű megugorni, főleg nem egy kis stúdió számára, aminek nem áll rendelkezésére egy rakás pénz, mint a Rockstarnak. Éppen ezért a Gunslinger humoros, éa egyáltalán nem veszi komolyan magát, ami nagyon-nagyon jót tesz neki. Ez nem csak lehetőséget adott a készítőknek arra, hogy ügyesen poént csináljanak néhány jellemző western-kliséből, hanem sikerült belecsempészniük pár egyedi mozzanatot is, amik viszont azt eredményezik, hogy az új Call of Juarez azért mégsem süllyed el teljesen a shooterek rengetegében.



Főhősünk Silas Greaves igazi veterán keményarc, aki a klasszikus western-korszak végén betér egy kocsmába. Miután kiderül a neve, hamar letámadja őt egy fiatal rajongója, aki sokat olvasott a történeteiről, azonban nem tudja, hogy ebből mi valójában az igazság. Az öreg hősünk nyelve persze egy sör után hamar megered, és elkezdi mesélni kalandos életútját, miközben egy egész asztaltársaság gyűlik össze körülötte. A mese alapján hősünk valóban megélte a vadnyugati rosszfiúk teljes életét, és ott volt minden eseménynél, ami számt. Billy a kölyök, Butch Cassidy, Jesse James – csak néhány olyan név, akivel keresztezték egymást Silas útjai. A sztorit képregényes átvezetők fogják keretbe, a lényeg azonban az, ami menet közben történik.

Silas ugyanis néhány részletre nem emlékszik pontosan, néhányat pedig annak rendje és módja szerint kiszínez, hogy ezzel még jobban lenyűgözze a körülötte összegyűlt hallgatóságot, és remélhetőleg kapjon egy újabb adag ingyen italt. Ennek megfelelően, ahogy haladunk előre, néhány esemény azonnal megváltozhat. Besétálunk egy pajtába. „Ott hirtelen szembetaláltam magam a sheriffel.” – meséli Silas, mire egy revolverpárbaj kezd kialakulni. Pár másodperc múlva azonban megváltoztatja a történetet: „Áh, ez nem is így volt. Szóval ott tartottam, hogy beléptem a pajtába.” – mondja az eseményeket narrálva, ám ekkor már belépésünk után rögtön leüt minket a sheriff.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 10.
    2013. 05. 31. 00:21
    @FrancoCast

    Eredetileg igen, de azóta felvizeződött a kifejezés.

    "In popular usage, the Mexican standoff is sometimes used to refer to confrontations with only two opponents when neither side has an advantage in conceding property or by attacking first." @ wikipedia
  • 9.
    2013. 05. 30. 20:23
    "Vagy amolyan Time Crisis módszerrel megjelenik az életerőcsíkjuk, és addig lőjük őket, amíg az el nem fogy,vagy pedig a másik, izgalmasabb verzió a mexican standoff, avagy a párbaj."

    A Mexican Standoff kifejezést csak 3 vagy több ellenfél egyszerre történő küzdelmére használják, párbajra nem.
  • 8.
    2013. 05. 30. 20:01
    Az elő rész a kedvenceim közé tartozik,a többi következő vacak volt ez megint megközelítette az első játékélményét!
  • 7.
    2013. 05. 30. 16:47
    @gab78

    Kösz, instant agyrák figyelt be, amikor Deep Silvert írtam )
  • 6.
    2013. 05. 30. 15:41
    Jobban sikerült mint amennyit vártam tőle. Izgalmas, adrenalindús, western hangulat, reflexet igénylő lövöldözés... több nem is kell, külön jól áll neki a komolytalanság
  • 5.
    2013. 05. 30. 14:43
    "A motorháztető alatt a Deep Silver már bejáratott Chrome engine-je dübörög"

    Mi köze itt bármihez is a Deep Silvernek? A motort a Techland feljleszti, már ősidők óta, a kiadó meg az Ubi...
  • 4.
    2013. 05. 30. 14:22
    Elég kellemetlenül érintett ez a játék, mivel az első részt nagyon szerettem. Ez egy ARCADE tucatlövölde lett a szó szoros értelmében, Serious Sam HD grafikájával, életérzésével megspékelve. 20 perc után abba is hagytam, elég nagy visszaesés ez is az első részéhez képest.
    Pisztolypárbaj nulla, elég ha csak rajta tartja az ember az ujját a tűzgombon. Animációk idejétmúlt állóképek, élő városok hiánya. Gyorsan összecsapták.
  • 3.
    2013. 05. 30. 09:16
    Meglepően jólsikerült. Először féltem a cell-shadedtől, hogyan fog passzolni western hangulatba, de tökéletesen megcsinálták. Jó kis laza játék lett.
  • 2.
    2013. 05. 30. 08:51
    Én egy annyi kiegészítést/korrekciót tennék hozzá, hogy a halál előtti golyó kitérés (Neo-mód) nem pénzfeldobás jellegű, hanem jó irányba kell "elhajolni", és akkor minden esetben ki lehet térni a felénk érkező lövedék elől, még a sörétes elől is.

    A játék jó, az irányítás szerintem nagyon jól el van találva, könnyen szokható, ha egyáltalán kell szokni
  • 1.
    2013. 05. 30. 08:41
    Nocsak, a Blood Dragon után még egy FPS, ami nem veszi komolyan önmagát, és élvezet vele játszani? Amint tehetem, beruházok rá!