Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

ARK: Survival Evolved - Jurassic Park kerítések nélkül

  • Dátum | 2016.08.27 08:01
  • Szerző | Nephin
  • Csoport | JÁTÉK

Az ARK: Survival Evolveddel tavaly találkoztam először testközelből, miután már egy ideje nézegettem a játékot. Egy kedves barátom végül meglepett egy példánnyal, így lehetőségem nyílt megnézni, mi is ez az egész. A koncepció, vagyis hogy felébredünk egy ismeretlen szigeten, egy alkarunkba ültetett, titokzatos fémizével a testünkben, mindennemű felszerelés nélkül, szó szerint egy szál bugyiban, miközben körülöttünk a Jurassic Park kelt életre – lenyűgözően hangzott. Belépve a játékba nem kevésbé lenyűgöző élmény fogadott, bár túl sokáig nem tudtam élvezni: nagyjából tíz másodpercbe telt, míg az egyik parkszökevény apró agyában megfogalmazódott a gondolat, hogy tökéletes vacsora válna belőlem. És lőn. Aztán ez megismétlődött még párszor, így az első fél óra – vagy több, már nem emlékszem – nagyjából a respawn-felébred-ötmétertsétál-hamm-respawn körbe zárva telt el. Az ember önkéntelenül is valami támpontot, segítséget keres, de az itt nincs és csak később jövünk rá, hogy pont ez a lényeg: a játék annyira sandbox, amennyire csak el lehet képzelni. Ledobnak a környezetbe, puff, kész, ennyi, mindenben magadra (és esetleges társaidra) vagy utalva, ugyanakkor valahol mámorító ez a szabadságérzés. Visszatérve kezdeti "kalandjaimra", a harmincadik újjáéledés környékén azért már meglehetősen ideges voltam, de végül rám mosolygott a szerencse és valahogy sikerült továbblépnem az éledési pontról.


A játék persze azonnal gondoskodott arról, hogy ne bízzam el magam az apró győzelem hatására. Rövid úton egyéb problémáim támadtak: fáztam, esetleg melegem volt, hol éheztem, hol szomjaztam, a tengerparton csak kövek hevertek, így elkezdődött a második fázis, a csúnya éhen- és szomjanhalások korszaka. Dühömben egy fát csépeltem az öklömmel és hirtelen megvilágosodott előttem a játék egyik rendszere: a fából forgácsok estek le, melyeket fel tudtam szedni, kővel kombinálva kezdetleges szerszám lett belőle, mellyel már fadarabokat hasíthattam le a törzsekből, csákányt is készítettem, mellyel alapércet bányászhattam a sziklákból – lassanként beindult a dolog. A végén még csinos sáskunyhóm is volt a tengerparton, szobámból csodás kilátás nyílt a vízi teraszra és a napfelkelte tengeren pompázó színjátékára – aztán valahogy elmaradoztam az ARK-ból és jó ideig nem léptem be. Nemrég azonban megint rászántam magam és mivel az elmúlt egy év számos változást hozott, gyakorlatilag – az alaprendszerek kivételével - egy új játék fogadott. Folytassuk hát ennek megfelelően a tesztet – reboot.


Mielőtt nekiállunk az ARK-nak, tudnunk kell, hogy ez tipikusan az a játék, ami az „easy to learn, hard to master” kategóriába tartozik. Helyszínként számtalan hivatalos és magánszerver közül választhatunk, ezek manapság már eltérő térképekkel is futhatnak, de a szabályokat mindenképpen érdemes ellenőrizni egy adott szerveren, mielőtt csatlakozunk hozzá. A szorzók széles körben mozoghatnak a hivatalos szerverek szorzóihoz képest, ha magán-ARKot választunk, ez gyökeresen megváltoztathatja a játékban eltöltendő időnk szükségességét. Elég csak arra gondolni, hogy egyes dinoszauruszok idomítása akár 4-6 órán át is tarthat az alapszorzó mellett – ilyenkor bizony folyamatosan ott kell ülni és tenni, amit épp tenni kell, különben bottal üthetjük a kiszemelt példány nyomát, esetleg bónuszként még meg is esz minket. Ha soknak tűnik ez az idő, akkor gondolkozzunk el azon, hogy a kibble – erről később – bevezetése előtt akár 12 órára is szükség lehetett. Szerencsére vannak sokszorosan „felgyorsított” szerverek, így azoknak is vannak érdemi lehetőségeik, akik olyan "felesleges dolgokkal" is szeretnének némi időt tölteni, mint való élet.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 7.
    2016. 09. 12. 13:22
    Nem akarok hülyeséget írni UE4 motorról, de úgy tudom alapjaiban dx11-re van kitalálva, és gondolom nem igazán az ark készítőin múlik hogy mikor lesz dx12 módja
  • 6.
    MrX
    2016. 08. 28. 21:17
    Aki félős, vagy nincs ideje mindig játszani pvp-n,modok nélküli szerveren is leköltöztetheti a raktárát és a craftolós cuccokat a víz alá, modokkal meg mindent. Főleg pl. a valhalla mapon senki se talál meg.
    Van olyan mod ami egy pajzsot csinál a víz alá és ott tudsz lélegezni, a felszíni dínók is.
    Van csillagkapu mod, amivel 2 csillagkapu között bárhová eltereportálhatsz a pályán víz alatt is, és a gyűrűkkel meg az ajtókat lehet kiváltani sima falra, amivel tovább nehezíted a bejutást. Persze van számtalan hasznos mod, de szerintem ezek változtatják meg a játékmenetet legjobban.
    Már egy éve beharangozták a dx12-e verziót, konkrét időpont is volt, aztán semmi se lett belőle. Tudja egyébként valaki hogy milyen lesz az UE4 motor dx12 verziója? Gyorsulni fog mindenen, vagy lassulni dx11-hez képest?
  • 5.
    2016. 08. 28. 18:35
    Próbáltam teli szerverekre menni hátha ott nem ez a helyzet de ott is ez volt, úgy tapasztaltam hogy 2-3 hét után elvándorolnak az emberek és csak a nagy klánok maradnak tehát ez a játéknak is rosszat tesz. Life is feudalban hasonló volt a helyzet azzal a kivétellel hogy ott a földesúr védet meg a banditáktól valamint a másik földesúr területéről érkezőktől nem pedig a kicsiket raidelték. Elszigetelt egyenlő méretű harcok voltak főként. Kereskedtek veled mert a játék rákényszerítette őket nem pedig kifosztottak.Még a kifejezetten bandita klánnak kikiáltott angry vikings sem raidelt le 3-5 fős településeket , ők csak a nagyobb déli riválissal háborúztak de akkor is a várfalat támadták nem a környező falvakat.
  • 4.
    MrX
    2016. 08. 28. 11:19
    Nem csak a játékosok száma dönt..az is hogy milyen sok köcsög játszik azon a szerveren. Pl. egyik szerveren mindig arra ébredsz hogy semmid se maradt, még a házadból se, téged meg bebörtönöznek, és akár egy órán át is szenvedhetsz online ott mire meghalsz.
    Másikon meg több hónap alatt egyszer se zárnak be, és csak pl ajtókat és széfeket vesztesz, a házad és a dinóid meg túlélik.
    Mind a 2 véglet saját tapasztalat, mind2 szerveren több mint 1 hónapot játszottam.
  • 3.
    2016. 08. 28. 05:50
    Amúgy mekkorák a szerverek amikkel te találkoztál? Nem csak az lényeges, hogy mennyit bírnak el, hanem hogy átlagosan mennyien voltak fennt. Mert más, hasonló játékokban nekem is az volt a tapasztalatom, hogy tényleg a játékos populáció mérete dönti el, milyen a pvp...
  • 2.
    2016. 08. 27. 21:07
    Multizni csak akkor éri meg főleg pvp szerón ha van heti 10-15 órád minimum és legalább 4-5 ismerős aki játszik veled. Engem csak a különböző fajok összezsúfolása és a buta ai zavar. Elég lehangoló látni ahogy egy rex elkezdi mészárolni a partvonalat de az éppen sorra került áldozaton kívül az összes állat csak bután néz ki a fejéből és békésen legelészik mit sem törődve a tőle 10 méterre zajló mészárlással. Valami csorda rendszert betehetnének valamint az egyfajú állatokat kicsit elkülöníthetnék hegyekben mást nem lehet látni mint a hegyről lefelé bukdácsoló kardfogukat tőlük 10 méterre raptorokat és skorpiókat felettük 3-4 madárral amik úgyis leszállnak és megöletik magukat ahelyett hogy felkapnának egy egy állatot. Viszont számomra mégis az a legzavaróbb hogy minden támadás után 3-4 méterrel hátrább lökik az állatok a célpontot, ennek nem igazán értem mi értelme és még el is rontja az egészet de mondjuk az is szép amikor nem bányászhatsz a hegyekben mert az ottani alfaklán lemészárol és leraidol érte.

    Pozitív : Grafika , Téma , Kis csoportokban élvezhető multi.
    Hátrány : Buta AI , Fura mozgás főleg a visszalökő támadás, Nagy pvp szerón élvezhetetlen multi(Alfa klánok serifet játszanak,korlátozzák lehetőségeid,fontosabb nyersanyaglelőhelyeket elfoglalják,felosztott sziget,ha rossz oldalra költözöl egy nap arra mész fel hogy leraideltek holott semmit nem tettél)

    Ennek a játéknak egy 1000/2000 embert elbíró szerver sok multiplayer gondját megoldaná mivel 10-15 emberes törzsek nem lennének a szerver urai az annál nagyobbak meg úgysem maradnak sokáig stabilak valamint a raidelő klánok 2x is megfontolnák hogy új ellenséget szerezzenek és gyarapítsák a régiek számát így a kisseb törzsek biztonságban lennének.
  • 1.
    2016. 08. 27. 11:15
    A negatívum rész a végén szinte teljesen megegyezik Rustal, kivéve hogy Rustban már van zene.