Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Hírek

Olcsóbb lett az Oculus Rift, jön a 199 dolláros Oculus Go

  • Dátum | 2017.10.12 09:01
  • Szerző | J.o.k.e.r
  • Csoport | FŐ EGYSÉG
Az Oculus Connect 4 konferenciára néhány érdekes bejelentést tartogatott az Oculus: egyrészt 399 dollárra csökkentették az Oculus Rift árát, másrészt bemutattak egy új, költséghatékony VR sisakot, ami az Oculus Go nevet viseli és csak 199 dollárba kerül. És a Santa Cruz prototípus is feltűnt.

Olcsóbb lett az Oculus Rift + Touch csomag – ezúttal tartósan

Nyáron már egy ideig kapható volt az Oculus Riftből és a Touch kiegészítőből álló csomag 399 dolláros áron, ami nagyon jó döntésnek bizonyult, hiszen az akciós időszakban rengeteg ilyen pakk gazdára talált. A vezetés éppen ezért úgy döntött, a szóban forgó csomag árát nem csak akciós jelleggel, hanem általánosságban is 399 dollárra csökkentik, így mostantól ennyiért lehet hozzájutni.


Az Oculus Rift mellett kapunk két mozgásérzékelő szenzort, két darab kézi vezérlőt, valamint néhány VR játékot is, amelyek között a Robo Recall, a Medium és a Quill egyaránt jelen van.

Szélesebb felhasználói rétegek számára válhat elérhetővé a VR

Az említett konferencián egy új sisakról is szó esett, ami az Oculus Go nevet viseli, célja pedig az, hogy kedvező árának köszönhetően még szélesebb körben „terjessze el” a virtuális valóságot a felhasználók között, mint a drágább Oculus Rift. Ehhez Mark Zuckerberg szerint olyan termékre van szükség, ami sokak számára elérhető, kellően jó minőségű és kellően kényelmesen használható. A kényelmes dizájn és a 199 dolláros ár valóban jól hangzik, így már csak attól függ a termék sikere, hogyan fogadja a célközönség.


Maga az Oculus Go egyébként egy önálló VR headset lesz, ami könnyű és kényelmes: fejpántja könnyedén állítható lesz, nem szorít majd, az arcra simuló hálós-szivacsos párnázás pedig kellően puha lesz és jól is fog szellőzni. A termék azért önálló, mert sem PC-re, sem okostelefonra nem lesz szüksége ahhoz, hogy tartalmakat jelenítsen meg – és használat közben zavaró kábeleket sem kell csatlakoztatni.


Hardver terén 2560 x 1440 pixeles felbontású LCD képtérre támaszkodik a rendszer, amit gyors panelek biztosítanak – az ígéretek szerint éles képre és kiválóan olvasható szövegekre egyaránt számíthatunk. A VR sisaknál új lencséket alkalmaznak, amelyekkel csökkenthető a becsillanás (lens flare) mértéke, ezáltal a vizuális felhasználói élmény is javul. Az Oculus Go mellé egy kézi vezérlő jár (3 DoF), a sisak fedélzetén pedig térhangzást kínáló audió rendszer dolgozik, amihez 3,5 milliméteres Jack Audio csatlakozó is tartozik. A termék egyéb tartalmak mellett a Samsung Gear VR termékpalettáján található címek lejátszására is képes lesz. A fejlesztők számára jó hír, hogy akár a Unity, akár az Unreal motort, vagy éppen az Oculus Mobile SDK-t is használhatják tartalmak készítésére, ezekkel pedig nem csak a Gear VR-ra, hanem Oculus Go-ra is fejleszthetnek – ugyanaz az alkalmazás mindkét platformon működni fog, hiszen a bináris állományok nagyrészt kompatibilisek lesznek a két platformmal.


A fejlesztői készlet már november folyamán elérhetővé válik, az Oculus Go azonban majd csak 2018 elején kerül az üzletek polcaira, a fentebb már említett 199 dolláros áron.

Frissült a Santa Cruze

Az Oculus fejlesztői egy új, különleges VR sisakot is készítenek, ami a következő év folyamán jelenhet meg kereskedelmi forgalomban. Ez gyakorlatilag az Oculus Go fejlettebb, felszereltebb kiadása lesz. A VR sisak fedélzetén mozgásérzékelő rendszer is helyet kap, ami az Inside-out-Tracking koncepció értelmében önállóan, külső érzékelők nélkül gondoskodik a felhasználó mozdulatainak pontos és precíz követéséről. Gyakorlatilag ebben a kategóriában ez lesz az első önálló megoldás, aminek nem lesz szükséges PC-s kapcsolatra.


Az új VR sisakhoz természetesen új kézi vezérlők is járnak: ezek funkcionalitás terén azt tudják majd, mint a jelenlegi vezérlők, de kompaktabbak és valószínűleg könnyebbek is lesznek. A kontrollerek szokás szerint ugyanazt a négy érzékelőt használják, amit a jelenlegi megoldások, így a mozgások követése és a vezérlők pozíciójának érzékelése továbbra is pontos lesz.


Az Oculus tervei szerint a Santa Cruz valamikor jövőre válhat elérhetővé a fejlesztők számára, kereskedelmi forgalomban pedig nagyjából egy évvel később találkozhatunk vele, ha ezúttal is minden a korábbi gyakorlat szerint történik. A Santa Cruz árazásával kapcsolatban egyelőre nincs információ, az viszont biztos, hogy az újdonság többe kerül majd, mint a 199 dolláros Oculus Go – már csak azért is, mert alapból nem egy, hanem két kontrollerrel érkezhet.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 23.
    2017. 10. 13. 20:13
    A HTC M8-ason a Magic VR Player-t hasznalom a legtobbet. A regi Samsungon meg az SBS Video Player ment. Az is fontos, hogy a szemuveghez kapott 2D vonalkoddal leszedd a megfelelo beallitasokat. Anelkul is megy, de nem olyan jo minosegben. Az orrnyeregbe meg ragassz be valami puha anyagot, szivacsot, polifoamot vagy hasonlot. Nincs bazilika orrom, de igy is ki tudta torni a kemeny muanyag.
  • 22.
    2017. 10. 13. 17:38
    Melyik appal mozizol? Nekem is van egy olyan vr sisakom bár már 1 éve dobozban van.
  • 21.
    2017. 10. 13. 15:43
    Tévedésben vagy. A vr piacon a béka segge alatt van a pc-re köthető fejesek piaci részesedése, épp ezért viszik lejjebb az árat/hoznak létre standalone változatot...

    Lehet, hogy minőségben elsők, de az nem elég a sikerhez. Az arany a legjobb vezető, mégse aranykábeleket használunk a hétköznapokban.
    Nem a legjobb termékkel lehet a legnagyobb piaci részesedést kihasítani, hanem azzal, ahol az ár/érték arány a legjobb.
    i.e: egy headset ami alapból drága és egy drága gépet igényel, miközben csak néhány játék létezik hozzá (persze az is cashért), sose lesz versenyképes, hiába nyújtanak kitűnő minőséget.
  • 20.
    2017. 10. 13. 15:02
    Nem tudom pontosan az Oculus mint talalt fel, de en 1996-ban vagy 1997-ben Dark Forces-t jatszottam VR sisakban. Neztem jobbra, neztem balra, a kezemben levo gyro kontrollerrel meg mentem elore, celoztam, lottem stb. Jopopfa volt.

    Hogy mennyire lesz altalanos, azt nem tudom. Nekem mindenesetre nem kell. Izolal, bajos a vezerles, a felvetel meg a levetel meg egy remalom.
    Egy 19"-os monitorral nagysagrendekkel hatekonyabb voltam E: D-ben mint a DK2-ben, A szemem sem folyt ki mikozben olvasni probaltam a szoveget. Ha meg mondjuk ki kellett mennem mert az asszony obegatott a konyhabol, az kb 5 perces procedura volt. Sisak ovatosan le, kabelrengetegbol kikaszalodni, aztan visszafele kabelek rendez, sisak ovatosan fel, a francba zsiros lett az egyik lencse, sisak ovatosan le, lencse pucol, ovatosan fel, ok most nem zsiros, de ujra kell fokuszalni, nem, de, jobb, tul sok, vissza, OK, mehet a jatek. Ennyi idom azert nincs...

    Mozizas, a kanapen ulve SOHA nem tudnam elkepzelni. Ha valakivel egyutt nezel valamit, akkor ez a sisak kizarva. Repulon viszont jo hasznat veszem a BoboVR Z4-emnek. Ahhoz nem kell gep meg kabelkoteg. Telefon bepattint aztan megy is a mozi.

    Ez a VR dolog el fog halni, vagy megmarad annak, aki erosen helyhez van kotve. Az AR-ben viszont boven latok perspektivat.
  • 19.
    2017. 10. 13. 14:39
    Nem lehetsz baszki olyan hülye, hogy nem érted meg, hogy az oculus talált fel sokmindent, és 10 és nem 20 millió dollár volt kifejleszteni ezeket a technológiákat, csak a lencsék vagy 5 10 ezer forinba kerülnek. Egy yutuber összerakott egy vr headsetet azt elhiszem, de hogy az felérne a dollármilliárdokból kifejlesztett eazközökhoz az igen valószinűtlen + a komoly kategóriában csak az oculus és vive van meg most jön a microsoft vr, tehát monopol helyzetbe vannak megtehetik, hogy drágán adják, 10-20 év és általános lesz, értsd. Minta a tv.
  • 18.
    2017. 10. 13. 09:10
    Én két hete vettem, azon a héten abban a magyar boltban 17 darabot adtak el az Oculus Touch kombóból. Azért ezt nem mondanám kicsi érdeklődésnek

    Ha próbáltál már igazi VR szemüveget, nem a telefonos fajtát akkor tudnád hogy mekkora élmény és nem a hype viszi csak.

    Támogatottság szinten pedig jelzésértékű, hogy az összes új versenyszimulátor támogatja a VR-t (nem, az F1 sorozat nem szimulátor)
  • 17.
    2017. 10. 13. 08:49
    Az érdeklődés hamar megnő, most, hogy megjelennek a stand alone vr headsetek 50-80 ezer között a vr teljesen leválthatja például a tvt netflixezni is jobb meg 3d filmek is élvezhetőek egy nagy vásznon vagy egy két méteres tvn vr ba Csak a felbontás ami gáz meg gondolom nem amoled lesz, jővőre veszek egyet.
  • 16.
    2017. 10. 13. 08:30
    persze, persze, néz utána kicsit mielőtt írsz valamit...
    Random user yt-n egyedül összedobott egy 3d headsetet otthon, annyira kerül milliókban a fejlesztése. Az, hogy ők fölöslegesen elpazarolnak annyi pénzt(jk, kiosszák fizetésnek a vezetőségnek) az nem jelenti azt, hogy maga a termék annyit ér.
    A vr headset amúgy sem új dolog, gyakorlatilag évtizedek óta ismert technológia, csak kb. a kutyának se kellett eddig. Most lett úgy fel hypolva, hogy az emberek elkezdjenek érdeklődni utána, bár így sem valami egetrengető az érdeklődés utána, úgy néz ki...
  • 15.
    2017. 10. 12. 21:29
    Azért nem csak egy LCD panel meg 2 lencséből állnak ezek a headsetek :D -Dollár milliókba került kifejleszteni külön külön az Oculus, Vive, stb nél a latency csökkentést, szenzorokat, mozgásérzékelőket, programozást, alkalmazásokat, licenseket venni több ezer forint csak az usb-hdmi-giroszkóp jogdíjja (amit az Oculus Go-ból ki spóroltak, nyílván valóan giroszkóp ugyanúgy lesz benne ) stb. Árat pedig azért csökkentenek, mert jön a microsoft vr + az Oculus is új Vr hedsetet akar majd.
  • 14.
    2017. 10. 12. 21:08
    Azért az egy kicsit több, mint 2 lcd egy szemüvegben.
    Előszöris nem LCD, hanem OLED, mert kell a nagyon gyors válaszidő. Aztán mivel nagyon kicsi kell nagy felbontással, nem lehetett sima boltban kapható cuccot használni. Ezután kell még a cucc ami nagyon precízen követi a fej mozgását, plusz a Vive esetén ezt egész nagy területen tudja, és még a kontrollereket is látja.
    Meg ugye maguk a kontrollerek. Aztán a fejlesztési költség, a gyártósor, marketing, terjesztés, stb.
  • 13.
    2017. 10. 12. 18:04
    Itt nem az a kérdés hogy melyik fogy vagy sem, hanem hogy ott miért nem érvényes ugyanez a következtetés? Business 101: amit aktuális és jól fogy az drágul/stagnál ami nem az meg nem.
  • 12.
    2017. 10. 12. 17:39
    Nem gondoltam volna, hogy valaki az Oculus Riftnél felhozza az AMD-t. Kérdezhetném, hogy melyik AMD termék nem fogy, de inkább nem teszem, elég volt az offból.
  • 11.
    2017. 10. 12. 15:07
    Pont mint az AMD termékek.
  • 10.
    2017. 10. 12. 12:58
    Az Oculus támogatja a Steam VR-t, HTC-re meg van ReVive. A PS4 platform meg zárt. A Gear VR, meg ugye telefonokra van. Eredetileg olcsóbban akarták adni, de nem jött össze. Nem sikerült elsőre olcsón gyártani, ez nyilván okoz késlekedést a terjedésben. De így is a PSVR pl. pár hónapja ünnepelte az 1 milliomodik eladott egységet.
  • 9.
    2017. 10. 12. 12:54
    Nekem van otthon Oculus Rift, csak azért tudom. Ezek nem demók.
  • 8.
    2017. 10. 12. 12:53
    200$ már a elfogadható kategória, annál többet 1 vr sisak sem ér, főleg úgy, hogy a régi - nem kicsit túlárazott - sisakokhoz még egy legalább ugyanannyiba kerülő gép is kellett.

    Nem is értem mire fel kértek el 800$-t egy olyan sisakért, amihez a teljesítményt a gép adja. Azaz gyakorlatilag 1 vagy 2 db lcd panel egy szemüvegbe rögzítve, 800$ ért, röhej... Nem is csodálom vajon miért nem volt versenyképes, mikor ma már 200$olyan telot kapsz amit vr sisaknak is használhatsz arra a féltucat egyszerű appra ami létezik a vr-hez...

    Alapból halott ötlet volt arra várni, hogy majd 800$ ért kiadnak random sisakokat (amik persze egymással nem igazán kompatibilisek), gyakorlatilag zero software háttérrel, azt majd valami magic hatására világmegváltó appok születnek rá, persze mindegyik vr platformra külön-külön mer hát basznak szabványosítani/együttműködni.
  • 7.
    2017. 10. 12. 12:53
    Netről én is össze tudok írni címeket, de jobban beleásva kiderül, hogy ezek csak jobbára demók.
  • 6.
    2017. 10. 12. 12:17
    pl. Robo Recall vagy Lone Echo esetleg Rec Room vagy soundboxing, esetleg Super Hot. De egy sima 3D videó vagy fotó is sokkal nagyobb élményt nyújt, mint egy 2D-s társa.
  • 5.
    2017. 10. 12. 12:15
    2014-ben még azzal kampányoltak, hogy 200-400 dolláros sávban szeretnének maradni. [Oculus 2014] "We want to stay in that $200-$400 price range". Majd jött a ahatalmas csalódás, amikor bejelentették a 600 dolláros induló árat. 599.99 is not in the same ballpark as 350. Úgy látszik nem sikerült elég olcsón gyártani induláskor. A HTC Vive is 800 dollárral nyitott. Most talán 1-2 év után elérik a megcélzott végfelhasználói árat.
  • 4.
    2017. 10. 12. 12:14
    Jó élményt miben? Fallout / Skyrim / ProjectCars VR-hez izomgép kell, ezeken kívül meg pécére ilyen gagyi fos flash minőségű cuccok vannak.

    Ez a baj a mostani PC-s VR-el, ami olcsó az szar, ami drága az azért nem terjed el.
  • 3.
    2017. 10. 12. 12:06
    Ha jól emlékszem, 599$volt a Rift nyitáskor? Szépen lebattyogot 399$-ra, ráadásul kontroller is jár mellé. Gondolom nagyon fogyhatott, ez az oka..
  • 2.
    2017. 10. 12. 10:59
    Ha nem használod, el is lehet adni! Amúgy nagyon jó élményt nyújtanak ezek, jó hír, hogy többen is megengedhetik majd maguknak.
  • 1.
    2017. 10. 12. 10:03
    19 dollar.
    Na akkor talan veszek.
    Igy meg mindig draga, hogy ott rohadjon a polcon.