A Crysis a videojáték történelem ikonikus FPS címe, ami sok éven keresztül a számítógépek teljesítményének mérőszámaként is használták. A játékosok bár először nem kedvelték annyira a címet, idővel, ahogy szépült és egyre több embernek vált elérhetővé, úgy lett egyre jelentősebb a hatása. Bár a folytatások minden téren elmaradnak az első résztől, a magyarok fejlesztette Warheaddel együtt a gamer történelem részévé vált a játék.
Egy, a napokban közzétett interjúban a Cevat Yerli elárulta, hogy annak idején miért nem futott jól a Crysis a számítógépeken. Yerli szerint nem az optimalizálás hiánya volt ennek az oka, a Crysis-t tudatosan olyan számítógépekre tervezték, amik még nem léteztek, hogy a cím évekkel később még jobban nézzen ki, mint amikor megjelenik. Szerinte ez jó és rossz döntés volt egyben, de összességében élvezte az egészet, és szereti visszahallani az olyan mémeket, mint amit az Nvidia vezér is mondott tavaly, amikor bemutatta az új kártyáikat, hogy „igen, fut rajtuk a Crysis”.
Nos, a Crysis lehet még izgalmasabb, ugyanis Holger Frydrych-nek, a FarCry VR mod készítőjének hála elkészült a Crysis VR mod is, ami szinte már olyan VR porttá teszi a játékot, mintha hivatalos frissítés lenne.
A hobbiprojekt sokkal jobb lett, mint a legtöbb hivatalos VR port szokott lenni (rád nézek Borderlands 2 VR). A játékos szobamértékű térben is képes szabadon mozogni; működik a fegyverkezelés, beleértve a kétkezes fegyvereket; közelharci támadások; balkezes támogatás; bHaptics mellény kompatibilitás, hogy még érdekesebb legyen a nanoruha élmény; és így tovább. Kipróbáltam, tényleg egy olyan VR modról beszélünk, ami minőségi és nem fog csalódást okozni. A játék pedig még mindig eszméletlen, olyan technikai megoldások vannak benne, amik mellett a mai FPS játékok elbújhatnak, sokszorta nagyobb gépigény mellett is.
Az eredeti, tehát nem a remasterelt változat szükséges a VR modhoz, elég csak annyi, hogy a telepítőt letöltjük és a játék főkönyvtárába telepítjük a fájlokat, utána a mod működni fog.
Jó szórakozást.