A Valve a Half-Life: Alyx óta rendesen összeszedte magát és újra elkezdett játékfejlesztőként viselkedni.
Végre elindult a Counter-Strike: Global Offensive – Operation Broken Fang is, ami kicsit felpezsdíti a legendás multiplayer FPS-t. A frissítés keretein belül a kompetitív harcok előtt lehetőségünk nyílik pályákat kiválasztani vagy éppen kitiltani, új statisztika képernyőn nyomon követni a teljesítményünket, küldetéseket végrehajtani és különböző virtuális cuccokat begyűjteni.
A Half-Life: Alyx nemrég kapott fejlesztői kommentárt, ahol számtalan igencsak érdekes részletre derült fény a fejlesztés folyamán. Például a zenék tekintetében sokáig kérdés volt, hogy miként tudják ezeket VR-ban alkalmazni. Amíg nem volt zene, ami felhívta volna a figyelmet a világban zajló változásra, addig több játékos nem tudta, hogy tovább mehet az adott területen és például a mosodában játszadozott a különböző tárgyakkal, elfeledkezve a küldetésről. Viszont amikor berakták az „akció” zenét, a játékosok tudták, hogy tovább kell haladniuk.
Egy játékból kimaradt jelenet a fejlesztők szerint igencsak jól sikerült, de túl undorító volt ahhoz, hogy benne hagyják. A tesztelőknek egy Vortigauntot kellett újraéleszteniük úgy, hogy a játékosnak a szívét megfogva kellett pumpálni a vért.
A fejlesztői kommentár teljes egészében megnézhető az alábbi videóban, viszont nagyon fontos megjegyezni, hogy a játék spoilereit is tartalmazza. Ha még nem játszottad végig az Alyx-ot, ne nézd meg!
A Half-Life: Alyx a különböző Steam statisztika oldalak szerint már több, mint kétmillió példányban kelt el, így nem véletlen, hogy a Valve továbbra is magabiztos a VR vonalat illetően.
A mindig jól értesült Valve News Network ezúttal pedig új információkra bukkant a következő Half-Life projekttel kapcsolatban, amik bár nem hivatalos értesülések, de szerinte elég erős pletykaalapot nyújtanak.
Szerinte a következő cím a Citadel, ami egy kooperatív, aszimmetrikus PC és VR játéknak érkezik.
Amikor először látta a citadellel kapcsolatos fájlokat még korábban, azt hitte, hogy a Half-Life: Alyx részét képezik. Viszont a megjelenés után és a Source 2 Workshop frissítéssel együtt bizonyossá vált számára, hogy ez egy külön projekt, amin a Valve már több éve dolgozik és azóta is frissítik. Magyarul a játék készülte szinte biztos, de a részletek már képlékenyek.
A játék lényegében arra épül, hogy a PC-s játékos Dota 2 szerű módon látja a térképet, miközben a VR játékos átéli magukat az eseményeket. A PC-ről különböző botokat lehet betenni a játékba, amit irányíthat, ezzel is nehezítve vagy segítve a VR játékos dolgát. Egyelőre nem tudni, hogy a VR és a PC-s játékosok együtt vagy egymás ellen lesznek-e majd a játékban.
Ez a koncepció nagyban hasonlítana az „Overwatch” című rajongói Half-Life 2: Episode 2 módra még 2010-ből.
A VNN szerint ez a cím most a VR csapat legnagyobb prioritása és a lehető leghamarabb be is akarják fejezni, karácsony után pedig ez lesz a Valve legfontosabb projektje.