Az LG a televíziók piacának egy kiemelt szereplője, a prémium OLED TV-k szegmensének több mint 10 éve tartó uralkodója. De nem elég már a cégnek az a bevétel, amit a készülékek eladása hoz, egyre több hirdetést próbál az emberek elé tárni, hogy ezekkel is növelje a nyereségét.
A hirdetésekben egészen elképesztő pénz van globálisan, gondoljunk csak bele, hogy a Google (Alphabet) és a Meta jóformán csak ezekből él meg, de sok más olyan cég van még globálisan, aminek a bevételeit a reklámok adják. Éppen ezért ma már szinte mindenhol hirdetésekkel találkoznak a felhasználók, a televíziókat is évekkel ezelőtt elérték már az integrált reklámok. Az okostévék térnyerése ebből a szempontból a gyártóknak is kifizetődő lehet. Amerikában már olyan értékesítési modellben elérhető TV is van, amit ingyen lehet hazavinni, de cserébe egy kiegészítő képernyőn szó szerint folyamatosan mennek a reklámok.
Az LG a televízióin futó webOS platformnál már korábban elkezdte a reklámok bevezetését. A grafikus felhasználói felület különböző pontjain már sok évvel ezelőtt megjelentek a bújtatott hirdetések, amikkel a dél-koreaiak némi kiegészítő haszonra tehetnek szert a már eladott készülékek után is. Már annak is több éve, hogy a cég hozzáfogott a beépített alkalmazásboltjában hirdetéseket automatikusan lejátszani hanggal együtt. Annak idején ezzel sokakat felbőszített a cég, hiszen akkor még új élmény volt, hogy a több százezer forintért megvásárolt eszközök kéretlen tartalmakat mutatnak.
Mostanra már több gyártó is reklámoz a tévék szoftveres felületén, az emberek elfogadták ezt a hirdetésekkel egyébként is túlterhelt világban. Az LG pedig a jelek szerint úgy érezte, hogy akkor eljött az ideje annak, hogy a következő szintre lépjen.
Bevezetésre került a képernyőkímélővel egybekötött reklám, ami értelemszerűen akkor fog bejönni, mikor egy ideje már pihen az eszköz, nyugalmi helyzetben van.
A normál képernyőkímélő funkció marad, csak előtte fog a készülék letolni egy hirdetést, és utána jön majd be a megszokott felület. Azt nem tudni, hogy ez a reklámforma mely készülékeket érinti pontosan, és mikor frissítéssel érkezett meg az eszközökre szép csendben, de az biztos, hogy az új LG G4 OLED generációnál például már jelen van. Mindegy, hogy éppen hol van a tévén, a kezdőképpel hagyják ott, vagy valami éppen megy rajta, és úgy pihen egy ideig.
A webOS részét képező új reklámforma megjelenik majd a harmadik féltől származó eszközöknél is. Az LG ugyebár évekkel ezelőtt elkezdte más márkák számára is értékesíteni a platformját, így egyre több felhasználója van globálisan. Ennek köszönhetően a hirdetései is több emberhez juthatnak el világszerte.
Az LG Ad Solutions részleg technológiai vezetője, Dave Rudnick elmondta, hogy ez egy nagyon hatékony hirdetési forma. Így a különböző hirdetni vágyó márkák lehetőséget kapnak arra, hogy a szoba legnagyobb képernyőfelületén megjelenhessenek. Persze felmerülhetne a kérdés, hogy miért éri meg egy olyan TV-n hirdetni, amit éppen senki nem néz, de Rudnick felvázolta, hogy ma már nagyon sok esetben akkor is a tévé előtt ülnek az emberek, mikor a készülék éppen pihen, idle állapotban van. Sok más tevékenységet végezhetnek a szobában, miközben nem kapcsolják ki rövid időre a készüléket; elintéznek egy hívást, megnéznek valamit a számítógépen, vagy pont vásárolnak.
A képernyőkímélős reklámok hang nélkül indulnak el, nem fognak senkit megriasztani egyéb elfoglaltság közben. Most pedig még ki is lehet ezt kapcsolni a készülékek részletesebb beállításában, és a Screen Saver Promotion opciót kell keresni, ennek a letiltásával lehet búcsút inteni az újabb kéretlen hirdetéseknek. Azt nem tudni, hogy ezek a reklámok már az összes régióban élnek-e, vagy fokozatosan terjeszti majd ki az LG, de az biztos, hogy idővel mindenhol megjelennek.
A webOS az év végére át fogja lépni a 200 milliós felhasználói tábort, szóval azt mindenképpen látni kell, hogy elég jelentős bevételszerzési lehetőséget jelent ez a vállalat számára. És az így befolyt pénzeket részben a fejlesztésre tudják fordítani.