Shop menü

ÚJ IRÁNYT VESZ A UNITY, ELTÖRLIK A FÖLÖSLEGES DÍJAT

A független fejlesztők számára továbbra is vonzó platform maradhat.
Török Roland
Török Roland
Új irányt vesz a Unity, eltörlik a fölösleges díjat

A Unity pár hónappal ezelőtt bombaként robbantotta a hírt, hogy új üzleti modellre térnek át, és a letöltések után fognak pénzt kérni a játékfejlesztőktől, ráadásul mindezt visszamenőlegesen is a partnereikre erőltetnék. A bomba viszont nem úgy élesedett, ahogy szerették volna, az egész hóbelevancot magukra robbantották, a fejlesztők tömegesen kezdtek el gondolkodni azon, hogyan lehet az ésszerűtlen és sikerességet büntető gyakorlat elől elmenekülni máshova, például Unreal Engine-re vagy Godotra. 

A Unity hatalmas arcvesztésen ment keresztül, John Riccitiello vezérigazgató olyan károkat okozott ezzel a tervvel, hogy repülnie kellett a cégtől. Nem ez volt viszont az egyetlen változás, a Unity hamar tűzoltásba kezdett és visszaszelídítette az üzleti modellt egy egészen barátságos megoldássá. Ám a Unity 6 alatt megmaradt volna egy bizonyos díj, ami a bevételek vagy a letöltések után járt volna a Unity-nek, bár a fejlesztő dönthette volna el, hogy melyiket fizeti be, a számára kedvezőbb megoldás közül választhatott volna. 

Azért múlt idő, mert a Unity a napokban ezt a modellt is teljesen elvetette, innentől kezdve nem kell a fejlesztőknek félniük a letöltésektől vagy a nagy bevételtől, erről adott tájékoztatást az új vezérigazgató, Matt Bromberg.  Bejegyzése szerint hosszú évtizedek óta dolgoznak együtt a fejlesztőkkel, a fő céljuk pedig mindig is az volt, hogy elérhetővé tegyék bárki számára a játékfejlesztést, egy ilyen üzleti modellel viszont csak konfliktust és elutasítást váltanak ki a partnereikből, és nem segíti a céljukat elérni. 

Azért, hogy mindenki nyugodt legyen eltörlik a „Runtime Fee” rendszert, a független fejlesztők pedig 100 000 dollár helyett 200 000 dollárig mentesülnek a részesedés fizetése alól. Ami viszont változik, hogy a Unity Pro előfizetés ára 8%-kal nő. Ezt azoknak kell fizetni, akik évi 200 000 dollárnál többet keresnek a játékukkal. A Unity Enterprise 25%-kal lesz drágább, ez a 25 millió dollár fölötti bevételnél fizetendő díj.  

Magyarul a változások a kis és közepes fejlesztőknek továbbra is nagyon kedvezőek, miközben a nagyok valószínűleg meg tudják fizetni ezt az emeltebb összeget anélkül, hogy bajba kerülnének, hiszen a bevételek után kell ezeket az előfizetési díjakat fizetniük. 

A Unity tehát egyértelműen jó irányt vett, a kérdés az, hogy hosszú távon tudnak-e maradni a terveknél és vissza tudják-e nyerni a felhasználóik bizalmát.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére