Shop menü

VÁRATLANUL BRUTÁLISAT EMEL A UNITY, VASVILLÁT FOGNAK A FEJLESZTŐK

A Unity nagyon sok fejlesztő levesébe köpött bele, majd nyalta meg a kanalukat is.
Török Roland
Török Roland
Váratlanul brutálisat emel a Unity, vasvillát fognak a fejlesztők

Igencsak tüzes hangulat alakult ki a Unity játékmotor körül az elmúlt napokban, ugyanis John Riccitiello, a Unity vezérigazgatója jelentős áremelést jelentett be.

A Unity motor egy videojátékot készítő szoftver, aminek segítségével egy teljes játék létrehozható, levéve a terhet a programozókról és a grafikusokról is.

A Unity-t számtalan fejlesztő használja, ingyenessége és relatív könnyű használhatósága miatt a legelterjedtebb megoldás a játékfejlesztők körében, rengeteg időt és pénzt spórol meg a készítőknek az eszköz használata.

Eddig bizonyos bevétel után kellett jutalékot fizetni a cégnek, ám az új bejelentés értelmében már a népszerű appok is fizetésre lehetnek kötelezve.

Vagyis az ingyenes, bevételt a használattal nem termelő appok is több százezer dolláros tartozást okozhatnak a gyanútlan fejlesztőknek az új díjak értelmében.

Az új kritérium 200 000 dollár bevétel és 200 000 app installáció. Ha valaki ezt átlépi, akkor onnantól kezdve 20 centet kell fizetnie minden egyes telepítésért, akkor is, ha az app amúgy már nem termel bevételt.

Értelemszerűen a szoftver és játékkészítők felháborítónak és elfogadhatatlannak tartják az emelést, ami szerintük nem csak jogellenesen tartalmaz visszamenőleges szerződésmódosításokat, de egyben tönkre is teszi őket. A letöltéses kritérium miatt ráadásul a Game Passos és más szolgáltatásokba való bekerülés konkrét veszélyt hordoz a fejlesztők számára, mert ha népszerű lesz egy játék így, akkor lehet, hogy a Microsoft Game Pass általi fizetség nem is fedezi azt az összeget, amit a Unity követelni akar majd tőlük.

Többen azon gondolkodnak, hogy 2024. január 1. után kénytelenek lesznek törölni a játékaikat a netről, mert ezt így nem tudják bevállalni, de a legjobb forgatókönyv szerint se éri meg nekik soha többé Unity-hoz nyúlni, muszáj lesz a készülő címeiket más motorra átírni.

Ez azonban nem minden. A korábban az Electronic Artsnál dolgozó Riccitiello nem hazudtolta meg magát, hiszen a bejelentése előtt fogta, és gyorsan el is adott 2000 birtokában lévő Unity részvényt, hogy azért mégse bukjon olyan nagyot, ha hirtelen vasvillát akarnának ragadni a fejlesztők és akár végleg elpártolnak a motortól.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére