Shop menü

TÖKÉLETES KEZDŐSZETT STREAMELÉSHEZ ÉS STÚDIÓZÁSHOZ? AUDIO-TECHNICA ATH-M40X ÉS AT2020USB-X - TECH VIBES

A fejhallgatók és mikrofonok népszerű gyártója, egy újabb duplateszt keretei között is bizonyíthatja megbízhatóságát
Keszthelyi Dániel
Keszthelyi Dániel
Tökéletes kezdőszett streameléshez és stúdiózáshoz? Audio-Technica ATH-M40X és AT2020USB-X - Tech Vibes

A minőségi mikrofonok és fejhallgatók mára olyan mértékben árasztották el a piacot, hogy ember legyen a talpán, aki tapasztalat és termékismeret nélkül könnyedén tud választani. Mára már nem csak a rögzített kép, de a hang minősége is elbúcsúzott a kaputelefonokba ágyazott technikától, a digitális és analóg eszközök frontján egyaránt. A nagymúltú Audio-Technica ebből a széles mezőnyből is kiemelkedik, hiszen az utóbbi évek legnépszerűbb gyártói között tartják számon őket, részben a tesztünkben is szereplő ATH-M40X fejhallgatónak és az eredeti AT2020 XLR mikrofonnak köszönhetően. Ez a bemutató viszont inkább arra keresi a választ, hogy ha valaki előismeretek nélkül kezdene streamelésbe, videorögzítésbe, esetleg otthoni stúdiómunkákba, akkor érdemes-e az AT2020USB-X mikrofonra és az M40X fejhallgatóra költenie.

Audio-Technica ATH-M40X 

Már 61 éve, hogy a japán vállalat megkerülhetetlen szereplője a hangeszközök piacának, de jelenlétével nem csak az amúgy is széles termékkínálatot bővíti igényes termékekkel, de olykor ipari innovációkkal is szolgál, pl. az elektronikus interferencia zavaró jelenségének leküzdésében. Az M-széria is hosszú évek óta van jelen, melynek tagjai zárt stúdiófülesekként kategorizálhatók és kifejezetten ár-érték arányukkal hódítottak. És hódítanak 2014 óta is, amikor a teljes M-széria megkapta az X utótaggal megtoldott revízióját.

Galéria megnyitása

Ezek a fülesek zömében azok körében váltak népszerűvé, akik elsősorban munkaeszközt és nem Hi-Fi vagy gamer fejhallgatót keresnek, de az is elmondható, hogy a sok pozitív tapasztalat és értékelés miatt sokan választják olyanok is, akik először nyúlnak mélyebbre a zsebükbe a minőség reményében. A sorozat az M20X-től egészen az M70X-ig tart, az általunk kipróbált M40X pedig talán mind közül a legkelendőbb modell, hiszen hangzásával és nagyjából 45-50 ezer forintos árával egyfajta aranyközéputat alkot. Ezek ismeretében különös kíváncsisággal vetettem rá magam a termékre, hogy aztán átadhassam róla a benyomásaimat. 

KÜLSŐSÉGEK, CSOMAGOLÁS ÉS FELSZERELTSÉG

Bár az Audio-Technica igényes gyártó hírében áll, még ebben az árkategóriában sem feltétlenül jellemző, hogy ilyen gazdag kis csomagot kapjunk a pénzünkért. Ha a fülest profilból mutató, masszív kartondoboz felnyitása után félredobjuk a tájékoztatófüzeteket és a papírtámasztékot, meg is pillantjuk az eszközt. Ám nem érdemes ennyire sietni, ugyanis az első kartonréteg nem csak helykitöltő funkciót lát el, de rejt egy műbőr borítású hordozótasakot is, mely kellemes meglepetés és hasznos kiegészítő. A füles az alakjához igazított kartonbölcsőben várakozik, a kagylókat pedig mindkét oldalán egy-egy műanyag tasak védi.

Galéria megnyitása

Ezt a részt kiemelve találjuk meg a cserélhető kábeleket. A két 3.5 mm-es jackben végződő vezeték egyaránt három méter hosszúságú, az egyikük azonban alapból mindössze 1.2 méteres, mivel spirálos kialakítást kapott. Utóbbi hatalmas kedvencem lett és az első próba után annál is maradtam, egyszerre volt praktikus és oldschool. Jár hozzájuk egy darab 6.3 mm-es átalakító is, ráadásul menetes, így felcsavarva atomstabil rögzítést biztosít, igényes és kényelmes megoldás.

Galéria megnyitása

A fejhallgatóhoz a bal oldali bemeneten keresztül csatlakozik, a véletlen kirántástól pedig az úgynevezett "twist lock" óvja meg. Ez egy félfordulatos tekerést kér tőlünk, a sikert pedig egy határozott kis kattanás jelzi, illetve az ezüst színű kis segédfestések, melyek végül egy vonalba kerülnek. 

DIZÁJN és ANYAGHASZNÁLAT 

A fülest igényesebb fajta műanyag és műbőr kombinációja alkotja, a fejpánt belseje pedig alumíniumból készült. A szivacsok nem túl kemények, a műbőr borítás láttán viszont az a rossz előérzetünk támadhat, hogy a párnák és a pántok pár éven belül látványosan foszlásnak indulnak majd. Előbbi esetében ez kisebb probléma, ugyanis vásárolhatunk hozzá cserét, mely a széria hosszú piaci jelenléte miatt egy jó darabig biztosan nem válik hiánycikké. Az emblémás-feliratos pánt már neccesebb kérdés, szóval, ha félünk a leszakadozó daraboktól, érdemes lesz védőborítást szerezni rá. A pánt fejünkre igazítása fokozatok segítségével történik, mely pont annyi határozottságot igényel, hogy erőlködés nélkül sikerüljön, utána pedig szépen tartja a pozícióját, nem fog elmászni.

Galéria megnyitása

Az anyaghasználat tehát rendben van, a dizájn viszont előre jelzi, hogy itt inkább a funkcionalitás a lényeg, nem a divatos megjelenés. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne lenne stílusos az összhatás, az oldalakon és a felső részen is hangsúlyos márkajelzések kifejezetten jól mutatnak és vezetékek sem kandikálnak ki sehol, mint ahogy az olcsóbb modelleknél – vagy akár az M20X-nél – előfordul. A kagylók 90 fokban kifelé fordíthatók és a csuklós mechanikának köszönhetően behajthatók a pánt belső felébe, így a hordtasakba is könnyebb lesz belecsúsztatni. Utcai viseletnek mégsem ajánlott, még a masszív kábel nélkül sem túl praktikus közlekedni benne, én pl. az utcán megtett néhány lépés után vissza is fektettem a dobozába. 

KÉNYELEM és HASZNÁLHATÓSÁG 

A hasonló eszközökkel kapcsolatos általános félelem, hogy kényelmetlennek bizonyulnak majd. Sajnos ez itt sem elhanyagolható szempont, bár nekem volt szerencsém kategóriákkal brutálisabb kinzóeszközhöz is egy Stanton termék esetében, ami leginkább egy zenélő acélsatura hasonlított volna, ha létezne olyan. Az M40X szerencsére egy jóval barátságosabb darab. A halántékom nem sír fel, amikor felveszem és a fülemet is anélkül öleli körül, hogy kipréselné belőle az életet. A pánt jóval megengedőbb, mint néhány versenytársa, de azért számítsunk rá, hogy pár óra után már kényelmetlen lehet. Ez persze a hangzáshoz hasonlóan kissé szubjektív, könnyen találhatunk róla egymásnak tökéletesen ellentmondó beszámolókat, de összességében nem nevezném kellemetlen viseletnek. Én pl. kisebb szünetekkel teljes napokon át a fejemen tartottam és elvoltam vele.

Galéria megnyitása

Külön pozitívum, hogy ha az egyik fülünket szeretnénk szabadon hagyni, az eszköz akkor is stabilan a fejünkön marad és még némi fejcsóválást is elvisel anélkül, hogy megindulna a padló felé. A műbőr párnák további előnye, hogy segítenek szökni vágyó hanghullámok visszatartásában, cserébe hajlamosak a kopásra. Amikor először próbáltam fel, meg is emeltem a szemöldökömet, hogy milyen szépen leárnyékolta a környezet hangjait és ha nem üvöltettem a zenét, akkor én sem zavartam másokat. Az izoláció azért így sem maradéktalan, de normál hangerő mellett már nem igazán fog megzavarni minket, ami a külvilágban zajlik. Mikrofon nincs és ne is várjunk ilyesmit, ez továbbra sem egy gamer- vagy chat fejhallgató, még ha igény szerint használhatjuk is hétköznapi kiegészítőként. 

HANGZÁS ás KARAKTER 

A fent felsoroltaknak nagyjából a teljes egésze jelentéktelen, ha a füles nem szól jól, de ettől itt aligha kell tartanunk. A dolog azonban mégsem olyan egyszerű, hogy 10 pont, tökéletesen szól, elő a pénztárcát, mivel a hangzás valamelyest szubjektív terep. Van, aki különböző frekvenciákra és hangtartományokra érzékenyebb, magamról pedig azt hittem, hogy esélyem sem lesz meghatározni és jól átadni, hogy mit tud ez az eszköz. A gyártó és többnyire a felhasználók is úgy hivatkoznak rá, mint egy kiegyensúlyozott hangzású fejhallgatóra, mely nem hivalkodik sem a mélyben, sem középen, sem a magasban, az én tapasztalatom viszont más volt.

Galéria megnyitása

Ahogy azt a specifikációs listán is láthatjuk, 40 mm-es meghajtókkal dolgozik, 15 és 24 000 Hz közötti frekvenciaskálán mozogva, 98 dB-es érzékénységgel. A 35 ohm impedancia elég barátságos ahhoz, hogy egy Samsung Note 9 telefon gond nélkül üvöltésre késztesse, hasonlóan egy külső hangkártyához vagy hagyományos, asztali erősítőhöz, amelyekkel szintén kipróbáltuk. Egy ismerős Yamaha erősítője és hangfalpárja mellett pedig még jobban kirajzolódott, hogy mennyire kiegyensúlyozott, illetve lapos az a bizonyos hangkép.

Galéria megnyitása

Ha hihetek a saját fülemnek, akkor azt kell mondanom, hogy a magasak meglehetősen furcsán viselkedtek. Bizonyos frekvenciák egészen dominánsnak érződtek, viszont az egész magas tartomány valahogy nem tűnt annyira részletgazdagnak, mint amennyire harsánynak. A középtartomány már sokkal visszafogottabb volt, a mélyeket viszont kifejezetten karakteresnek és kellemesnek éreztem. Az a fajta basszus, ami nem uralja le az egész hangzást, de elég árnyalt ahhoz, hogy többféle zenei műfajt is nagy elégedettséggel élvezhessünk vele. Mindez nyilván egyéni preferencia kérdése, de mint kiderült, másnak is hasonló tapasztalatai voltak. Mivel továbbra is egy zárt stúdiófülhallgatóról beszélünk, azon sem érdemes meglepődni, hogy a hangtér kissé szűk, ami leginkább akkor feltűnő, ha ugyanazokat a zenéket hangfalak kereszttüzében is meghallgatjuk. A különböző hangszerek mintha mellettünk, egyetlen pontból szólnának, de az ének is olyan, mintha valaki közvetlenül a fülünkbe dalolna, kiabálna vagy üvöltene.

Galéria megnyitása

A végeredmény persze nagyban függ a hangforrástól és a hanganyag minőségétől is, ahogy az sem kizárt, hogy a próbával töltött rövid idő alatt a membránok még nem találtak egészen magukra. Hallgattam vele olyan muzsikát, ami az ügyes keverésnek hála egészen varázslatos hangképet adott, míg máshol elég volt levenni egy keveset a dobokból, hogy az elvártakhoz igazodva kisimuljon a kép. Az összhatás tehát meglehetősen tiszta, jól artikulált hangokból és az átlagosnál kategóriákkal több részletből állt össze. A pontszámok és az értékelés azonban még kicsit várat magára, előbb ismerjük meg közelebbről az AT2020USB-X mikrofont. 

Audio-Technica AT2020USB-X 

Hol vagyunk már attól az időszaktól, amikor az átlagos PC-s felhasználó kizárólag valami ócska, recsegős, talpas mikrofonra vagy a headsetekből kikandikáló zúgásgenerátorokra támaszkodhatott. Miután a YouTube és a Twitch egymás után reformálták meg a tartalomfogyasztást és -gyártást, ahogy a fejhallgatók esetében, itt is a bőség zavarával találkozunk. Ha otthoni körülmények között szeretnénk meggyőző minőségben hangot rögzíteni, a paletta meglehetősen széles, legyen a cél vágott tartalom, élő közvetítés vagy szimpla kommunikáció a barátainkkal játék közben. Ha nem merünk nagyot álmodni, akár néhány ezer forintért is találhatunk elviselhető ajánlatokat, nem csoda, hogy több ismert vállalat mellett az Audio-Technica sem akart lemaradni a szélesebb közönség kiszolgálásáról. Így tehát a korábban megszerzett tapasztalatából egy keveset átcsorgatott a kevésbé professzionális, USB-s eszközök világába is.

Galéria megnyitása

Alanyunk esetében viszont közel sem egy filléres tételről van szó, hiszen az AT2020USB-X egy nagyjából 60 ezer forintos kondenzátor mikrofon. Ezzel pedig már bőven behatoltunk abba a zónába, ahol elvárjuk, hogy eszközünk alaposan ugorja meg a 20, de még a 40 ezer forintos árkategória ajánlatait is. A próbánk során arra kerestük a választ, hogy ezt az elvárást mennyire képes teljesíteni és hogy ennyi pénzért megéri-e USB-s megoldást választani, a jól bevált külső hangkártya + XLR kombináció helyett. Az X variáns ugyanis a harmadik tagja egy olyan szériának, mely egy hagyományos XLR csatlakozóval szerelt analóg modellel, az AT2020-szal indult még 2004-ben. Ezt az ára miatt a mai napig közkedvelt eszközt a már digitális AT2020USB+ követte, most pedig eljött az újabb frissítés ideje nagyobb mintavétellel, Type-C-vel és egyéb extrákkal. 

KÜLSŐSÉGEK, CSOMAGOLÁS ÉS FELSZERELTSÉG

A doboz méretét és kialakítását tekintve passzol az M40X fejhallgató csomagolásához, a fehér alapon láthatunk egy kis előzetest a termékről. Beljebb merészkedve, a papírtakaró alatt egy szivacságyban találjuk a mikrofont buborékos fóliába tekerve, amit nyilván muszáj lesz nyomkodni hangfelvétel közben. A dobozban találunk még egy talpas asztali tartót egy 5/8 hüvelykes, 27 menetes betéttel és egy 3/8 hüvelyk 16 menetre alakító adapterrel; egy 2 méteres USB Type-C–USB Type-A vezetéket, illetve egy kis átalakítót, mellyel a Type-A-ból azonnal Type-C-t varázsolhatunk, így akár telefonra vagy iPad-re is csatlakozhatunk.

Galéria megnyitása

Ami a talpat illeti, láttam már ennél izgalmasabb támasztékot akár harmadennyiért vesztegetett mikrofonoknál is, bár az nyilvánvaló, hogy ott az alacsonyabb minőségű vagy gyengébb képességű eszközt igyekeztek vonzóbbá tenni. Ezzel szemben ez egy kis műanyag elem, mely a tripodoknál valamivel ízlésesebben fest, viszont magasságállítást nem tesz lehetővé, csak előre vagy hátra dönthetjük rajta a mikrofont. Nyilván jobb, mintha a vezetéken kívül semmit sem adnának mellé, de nem éreztem volna sértésnek akár egy rendes, emelhető, forgatható, rezgéscsillapítós kengyelben végződő kart sem.

Galéria megnyitása

Az is furcsa, hogy a Type-C vezeték némileg szűkíti még ezt a mozgásteret is, de aggodalomra semmi ok, a megfelelő pozíciót így is be tudtam rajta állítani, amit attól a pillanattól fogva stabilan tartott. Amit viszont igazán hiányoltam, az valamilyen popfilter vagy pajzs, aminek tényleg illene már alaptartozéknak lennie, árkategóriától függetlenül. 

DIZÁJN, ANYAGHASZNÁLAT és FUNKCIÓK 

Az X alany követi a megszokott vizuális formulát. Amennyire csak lehetséges, letisztult dizájn fekete fémbe burkolva, amit csak a márkajelzés és a különböző szabályzókerekek melletti apró piktogramok törnek meg. A 400 grammhoz közelítő tömegével biztosan feltűnne, ha reggel kifelejtenénk a táskánkból, hordozószütyő viszont ebbe a csomagba sajnos nem került, így a karcmentes szállításról máshogy kell gondoskodnunk. Digitális eszköz lévén a funkcionalitás nagyobb szerephez jut, hiszen a monitorozáshoz egy hangerőszabályzós, 3.5 mm-es kimenet, továbbá egy extra mix vezérlő tekerentyű is jár. Utóbbit balra tekerve a késésmentes mikrofonhangot monitorozhatjuk, míg jobbra indulva a gépi forrás kap teret. Ahogy az sejthető, vesekarakterisztikus, avagy kardioid kialakítású, tehát szemből érdemes hanghullámokkal bombázni, oldalról a minőség és a hangerő gyengül, hátulról pedig kifejezetten haszontalan, de erre még később visszatérünk.

Galéria megnyitása

A megújult 2020-as modell legnagyobb újdonságát szintén a front oldalon találjuk, mégpedig egy érintésérzékeny némítógomb formájában. De még milyen érzékeny az a gomb! Általában régimódi és morcos vagyok, ha nem kapok jó kis klikkelős, fizikai visszacsatolást nyújtó gombokat, de meg kell hagyni, most nem bántam, hogy lemaradt. Egy mikrofont nem akarunk majd megmarkolni és kattintgatni rajta, ha pl. élő közvetítés közben hirtelen kell csendet teremtenünk. Ráadásul a rács mögül kiszűrődő kék fény jelzi, ha az eszköz aktív, ha pedig pihenő üzemmódra kapcsolt, akkor vörösen izzik. Hatásos és egyértelmű visszajelzés, de szoftveresen nem szabályozható és nem is opcionális, tehát nem kikapcsolható.

Galéria megnyitása

Amit hiányolhatunk, az egy harmadik szabályzó a jelerősség finomhangolására, így az erősítás mértékét sajnos az operációs rendszerben, az eszköz tulajdonságai között kell majd módosítanunk. Talán nem égbekiáltó, de ha nem felejtik le róla, a gyártó megérdemelné a külön dicséretet. Ami viszont megnyugtató, hogy a némítógomb használata nem von magával semmilyen kattanó-pattanó zajt, teljesen észrevétlenül dolgozik, elhanyagolható reakcióidővel. 

HASZNÁLAT és HANGMINŐSÉG 

Lássuk, hogy mit ígér az X páciens és mit tud a gyakorlatban. Az AT2020-ról talán kijelenthető, hogy közismert kiegyensúlyozott és kellemes hangminőségéről a 30 ezer forintos árkategóriában. Az USB-s megoldások azonban sokkal inkább az amatőr podcastek és videocsatornák mögött álló alkotók számára készültek, akik nem énekbetétek és különféle hangszerek felvételére, inkább a tiszta és részletgazdag beszéd rögzítésére koncentrálnak. Ezen a téren az AT2020USBX több, mint kielégítő eredményt nyújt, kezdve azzal, hogy teljes mértékben plug & play, csatlakoztatás után azonnal használatba vehető.

Galéria megnyitása

Az iránykarakterisztika tehát kardioid, vagyis szemből rögzíti a legjobb hangot, szemben a gömb karakterisztikával, amikor minden irányból egyforma hangerőt és minőséget kapunk. Amit itt figyelembe kell vennünk, hogy a vesekarakteriztikás mikrofonok nem szeretik a tágas, visszhangos és zajos tereket. Ez a kardioid-kialakításból ered és nagyjából független a termék kvalitásaitól, ugyanakkor az X alverzió esetében kifejezetten erősen tapasztalható. Megpróbáltam 100/85-ös erősségen nyitott ablaknál használni és a szabadban topzódó madarak zsivaja versenyre kelt az utcán kiabáló járókelőkkel és visítozó gyerekekkel. Szóval, ha nem tudjuk biztosítani a megfelelő körülményeket, más megközelítést kell keresnünk a kielégítő eredmény érdekében. A frekvenciaátvitel 20 Hz-es mélységtől egészen a 20 kHz-es magaslatokig tart, a dinamikatartomány pedig immár 24 bites, legfeljebb 96 kHz-es mintavételezéssel karöltve. Tehát papíron túlteljesíti az átlagos USB-s eszközöket, a gyakorlatban pedig meggyőző, tiszta végeredményt nyújt, amivel a többség bizonyosan elégedett lesz.

Galéria megnyitása

Itt jön a képbe az ár kérdése, hiszen hiába kapunk egy részletgazdag és meglepően tiszta hangzást – ami még az akusztikus hangszerek számára sem sértés –, ha sima beszélgetések rögzítésére találunk ennél olcsóbb ajánlatot is. Sőt, egy olcsó audio interfész, illetve külső hangkártya esetén igazán kinyílik a világ, hiszen elkezdhetünk válogatni az XLR megoldások között is. Az alap AT2020 például kb. 40 ezer forinttól kezdődik és legalább ilyen, ha nem jobb eredménnyel dolgozik. Ha viszont nem akarunk ilyen eszközök beszerzésével és kalibrálásával bajlódni, valami praktikusabbra és kényelmesebb csomagra vágyunk, továbbá a 60 ezer forintos beruházás nem megterhelő számunkra egy minőségi USB-s hangrögzítőért, az Audio-Technica áll a rendelkezésünkre, az AT2020USBX pedig nem fog csalódást okozni. 

Kell ez nekem? 

A két termék külön-külön és együtt is jól teljesített, ha most kezdenék streamer-karrierbe, nem bánnám, ha ez a páros segítené az indulásomat. Az ATH-M40X stúdiózáshoz (igény szerint némi kalibrálással) kiváló társ lehet, az AT2020USBX viszont hiába meggyőző, bár tetszett, az ára miatt már nem olyan egyértelmű választás. 

ATH-M40X 

Mindkét termékről elmondható, hogy jó abban, amire hivatott. Az M40-es fejhallgatók már évek óta hű társai számos felhasználónak, legyen szó hangkeverésről vagy monitorozásról, de sokan választják hétköznapi használatra is, amennyiben elég kényelmesnek találják. A dizájn egyszerű, hozza a kötelezőt, de kissé beleolvad a héttagú MX-szériába, a műbőr pedig hajlamos kopni és foszlásnak indulni aktív használat, vagy akár a kiszáradás miatt. A versenyképesség viszont az egyik legerősebb pontja, kategóriájában megérdemelten népszerű darab. A kétféle kábel, a biztos rögzítés, a stabil tartás és a korrekt izoláció egyaránt pozitívumok, melyek egy ilyen minimalista célhardver esetén növelik a termék vonzerejét.

Galéria megnyitása

Bár sok újdonságot nem kever a receptbe, nem is igazán van rá szüksége, a gyártó és fejhallgatóinak sok éves piaci jelenléte pedig azt ígéri, hogy legfeljebb egy-egy pár tartalék fülpárnára lesz szükség, mely a vezetékekkel egyetemben szintén cserélhető. Az ár-érték arányt ezért szintén magasra tesszük, még akkor is, ha a hangzást nem találtam makulátlannak. Ilyen specifikus esetben azt javasoljuk, hogy ha lehetőségünk van rá, próbáljuk ki, mert jó esélyünk van rá, hogy a következő évekre megtaláltuk kedvenc fejhallgatónkat. Összességében kategóriájában az egyik legmegbízhatóbb ajánlat, melyért meg is kapja tőlem a kategória különdíját.

Galéria megnyitása

AT2020USB-X 

Az AT2020 már elég ideje van a piacon ahhoz, hogy a maga kategóriájában igazodási pont legyen, hiszen újoncok számára megbízható választás, aki pedig tudja mit akar, az valószínűleg még kifinomultabb megoldásokra vágyik. Amit viszont az alapmodell tudott, azt nagyjából a megújult USBX kiadás is tudja, egy egyszerű USB-kábellel, már nem kizárólag beszédhangok felvételére. Dizájnjával nem fogja felkavarni az állóvizet, de az erős minőségérzet továbbra is megvan. A versenyképességét leginkább az ára csökkenti, hasonló hangminőséget talán olcsóbban is találni, ahogy a csomag felszereltsége is kissé visszafogott 60 ezer forintért.

Galéria megnyitása

Semmiképp sem rossz ajánlat, de én azért elgondolkodnék rajta. Hogy tartós és megbízható, affelől kevés kétségem van, persze egy analóg eszközhöz képest mindenképp nagyobb a rizikó, hogy valahol, valamikor csődöt mond az elektronika. A Type-C, a dinamikatartomány, a monitorfunkció és a hibátlan némítógomb mindezeket valamelyest ellensúlyozzák, az összhatás tehát mindenképpen rendben van, az eszköz pedig kiválóan működik. Az ár-érték arány sajnos a versenyképesség felé gravitál, hiába beszélhetünk egy tapasztalt gyártó kipróbált formulájáról és összességében jó teljesítményről, ha találunk hasonlót, vagy akár jobbat ennél kevesebbért is.

Viszont mint kezdőszett, a két termék együttese több mint erős indítás lehet egy új felhasználónak vagy akár olyasvalakinek, aki az olcsóbb és egyszerűbb eszközeiről szeretne egy nagyot lépni előre.

Galéria megnyitása

Így értékelünk

Indul az iPon Tech Vibes

8.3
Az Audio-Technica magabiztosan szállítja az elvárt minőséget, de míg az M40X nagyszerű ár-érték arányt mutat, a 2020USB-X kissé túlárazottnak tűnik. Minőség tekintetében viszont nehéz lenne beléjük kötni, párban pedig kiváló kombinációt alkotnak.
+ Nagyszerű hangzású fejhallgató, majdnem hibátlan hangkép
+ Igényes kialakítás és felszereltség
+ A mikrofon részletes és tiszta hangot rögzít
- A fejhallgató műbőr elemei kopásra hajlamosak
- A magas hangokon érdemes manuálisan finomítani
- Zárt kialakítású, Hi-Fi mellé nem lesz tökéletes
- A mikrofon felszereltsége minimális...
- ...és érzékeny a környezeti hangokra is
Design
8.0
Innovation
8.0
Specification
8.5
Reliability
9.0
Price/Performance
8.0

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére