Shop menü

TÁRSSZERZŐ FUNKCIÓT TESZTEL A TWITTER, AMIVEL EGY ÉRDEKES „HIBÁT” IDÉZETT ELŐ

A CoTweets jó lehetőséget nyújt a felhasználók számára, de, ha valaki nem jól használja, akkor olyan bejegyzések születhetnek, amik egy izgalmas állapotba kerülnek.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Társszerző funkciót tesztel a Twitter, amivel egy érdekes „hibát” idézett elő

A Twitter folyamatosan dolgozik azon, hogy a felhasználókat jobb produktivitásra bírja. A színfalak mögött egyre közelebb van a megjelenéshez a karakterlimit „nélküli” bejegyzések készítésére alkalmas Notes opció. De most nem erről lesz szó, hanem arról, hogy időközben a vállalat elkezdte tesztelni a társszerzői lehetőséget CoTweets néven. Ennek köszönhetően egy bejegyzést nem kizárólag egy ember tud majd szerkeszteni, viszont ha a felkért szerkesztő erre nem reagál, akkor egy különös dolog történik a posztokkal.

A CoTweets a jelenlegi formájában két szerzőt engedélyez, tehát aki létrehozza az adott bejegyzést, az fel tud majd venni egy társszerkesztőt, aki képes lesz hozzájárulni a mikroblogra felkerülő tweet tartalmához. A társszerzők egyaránt meg lesznek majd jelölve a bejegyzésekben. Felül ki lesz emelve mindkét készítő neve, alatta pedig a megszokott módon a felhasználói azonosítója is látszik majd.

Galéria megnyitása

A tesztelés alatt álló funkcióval a bejegyzések szélesebb közönséget tudnak majd elérni, nagyobb érdeklődés fogja ezeket kísérni. Olyan tweeteket eddig is létre lehetett hozni, amiben az ember megjelölte a társát, de akkor a rendszer nem mutatta a megjelölt ember követői táborának is ugyanúgy a tartalmat, mintha azt ő tette volna közzé. Itt már teljesen egyenrangú lesz a két fél. A közös bejegyzéseket ugyanolyan eszközökkel tudják majd szerkeszteni az érintettek.

„Tovább kutatjuk a Twitteren, hogyan tudnak nagyobb együttműködésben dolgozni az emberek" - magyarázza a Twitter szóvivője, Joseph J. Nuñez. „Korlátozott ideig teszteljük a CoTweetset, hogy megtudjuk, hogyan használhatják az emberek és a márkák ezt a funkciót a közönség növelésére és új célcsoportok elérésére, valamint a más fiókokkal való együttműködés megerősítésére.”

Galéria megnyitása

Sok esetben jöhet majd jól a felhasználók számára a CoTweets funkció. A pároknak például lehetősége lesz ilyen módon bejelenteni az olyan életeseményeket, amit minden rokonukkal és barátjukkal egyszerre szeretnének közölni, lehet ez eljegyzés, esküvő vagy akár várandósság. Munkatársak pedig a közösen elért eredményekről számolhatnak majd be ilyen formában egyenrangú partnerekként.

A kooperatív módon alkotott bejegyzések mindkét érintett követői táborához ugyanúgy el fognak jutni. Sőt mi több, igazából ezek még nagyobb érdeklődést válthatnak majd ki, és ezáltal pedig a rendszer jobban kiemelheti ezeket. Már amennyiben az emberek megfelelően kezelik a tesztelés alatt álló funkciót. Ugyanis, mint az a tesztelés alatt kiderült, van egy érdekes hiba a rendszerben.

Galéria megnyitása

Ha a társszerzőnek felkért ember figyelmen kívül hagyja az erről szóló figyelmeztetést, akkor a tweet bekerül a rendszerbe és ott kering úgy, hogy azt senki nem tudja megtalálni. Nem látható az eredeti szerző profiljában, és nem adja ki a kereső sem. De nem törlődnek ezek, csak lényegében listázatlan állapotba kerülnek. Jelenleg nem nehéz figyelmen kívül hagyni a felkéréseket, mivel a webes felületen például meg sem jelenik erről az értesítést, a tesztelési fázis még nem jutott el oda, hogy ez megoldott legyen.

Galéria megnyitása

Közvetlenül linkelve a felhasználó egyébként el tudja ezeket küldeni mások számára, illetve be is ágyazható, de csak ilyen módszerekkel lehet ezt elérni. Az ügy kapcsán a The Verge felkereste a Twittert, ahol elmondták, hogy jelenleg nem kívánnak ezen változtatni, szóval nem hibáról, hanem funkcióról van szó talán. Az emberek hozzá is szólhatnak egyébként a listázatlan bejegyzésekhez, és azt is tudni kell, hogy amint ezekhez a szerző hozzászól, publikussá válnak társszerző megjelölése nélkül.

A tesztelés az Egyesült Államokban, Kanadában és Dél-Koreaában folyik jelenleg, és fokozatosan egyre szélesebb közönséghez fog elérni, ha a fejlesztése jó ütemben halad.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére