Egyre több okostelefont tud globálisan eladni az Infinix, és bár sok helyen a nyugati világban még hivatalosan nincs jelen, a CES-en azért felvonulta a fejlesztéseivel. Az Infinix a Transsion Holdings márkája, a Transsion pedig tavaly az év második felében már az ötödik legnagyobb gyártóként volt számon tartva a piackutatóknál.
Az elmúlt években az Infinix már több akkumulátorral és töltéssel kapcsolatos fejlesztést is bemutatott, a CES-re is ilyenekkel vonult fel. A legérdekesebb a vállalat AirCharge rendszere volt. A vezeték nélküli töltés lehetősége már sok éve van velünk, de igazából leginkább csak arról szól, hogy nem kell a töltőkábelt bedugni a csatlakozóba. Nem igazán lehet valódi szabadságról beszélni a töltés közben. Ebben hoz előrelépést az AirCharge.
A kiállított technológia azt ígéri, hogy akár 20 centiméterről is működik, és 25 wattos teljesítménnyel biztosít gyorstöltést.
Egy ideje már dolgozik az Infinix az AirCharge rendszeren, és a Las Vegasban kiállított prototípus minden korábbinál nagyobb szabadságot nyújt a töltés alatt. Szóval a felhasználó a pad felett nyugodtan nyomkodhatja a mobilt, közben nem fog megszakadni a töltés. A berendezés alacsony frekvenciás mágneses rezonancia révén biztosítja a töltést a megszokottnál sokkal nagyobb távolságból.
Azt is hozzátette az Infinix, hogy a folyamat akkor sem fog megszakadni, ha meg van döntve a készülék kisebb-nagyobb mértékben. Egészen pontosan 60 fokos szögben még elvileg működnie kell a töltésnek. Arról nem szólt a fáma, hogy mi van akkor, ha a felhasználó keze útban van, tehát az nem derült ki, hogy mennyire lehet természetesen kézben tartani a készülék, de valószínűleg jobban teszi az ember, ha a kereteknél igyekszik tartani az eszközt, minél inkább szabadon hagyva a hátlap felülete és a töltő közötti részt.
A nagyobb távolságból történő vezeték nélküli töltés az Infinix által alkalmazott formában több problémát is tud okozni, jelenleg ezeknek a kiküszöbölésén dolgozik a cég, és már ezzel is jól halad. Például képes térben detektálni az idegen fém tárgyakat. Arról azonban nem beszélt a cég, hogy mikor készülhet el az AirCharge.
A töltő mellett az Infinix megvillantott egy olyan akkumulátor technológiát, ami arra lett tervezve, hogy extrém hidegben is nagyon jól teljesítsen. Egy hibrid szilárdtest telepről van szó, ami nem a hagyományos lítium-ion felépítést alkalmazza, éppen ezért nem fogja megadni magát, ha -20 fokra csökken a hőmérséklete. Üzemképes marad még akár -40 fokban is, ami a normál telepeket már teljesen tönkre is teheti.
Ezeken felül pedig az Infinix még színváltós, mintás hátlapokkal is igyekezett felkelteni az emberek figyelmét. Az E-Color Shift technológia színes E Ink alapra épül, és amikor éppen nem változik a színe, akkor igazából egyáltalán nincs fogyasztása. Akár animálható is a különleges hátlap, és túl nagy fogyasztással még ilyen esetben sem kell számolni. Az E Ink már többféle módon is megjelent okostelefonok hátlapján, és kereskedelmi forgalomban elérhető eszközöknél is.
Az Infinix egyébként valószínűleg az E Ink Prism 3 panelt alkalmazza, ami korábban a teljesen színváltós BMW-nél is felbukkant. A megjelenésről a vállalat egyik esetben sem igazán kívánt beszélni, de az E Ink hátlap is érik már egy ideje az Infinixnél, nem első alkalommal mutatnak ilyen megoldást.