Shop menü

STAR WARS: DARK FORCES REMASTER – TÖBB, MINT NOSZTALGIA

A Halálcsillag terveinek ellopása után egy még nagyobb fenyegetéssel nézünk farkasszemet.
Villányi Gergő
Villányi Gergő
Star Wars: Dark Forces Remaster – Több, mint nosztalgia

Szerzői értékelés

Olvasói értékelés

Réges-rég egy messzi-messzi 1995-ben, a Lucasarts új játéka alapjaiban változtatta meg a videojátékok piacát. Az új, akkor még Doom-klónnak számító cím olyan addig „elképzelhetetlen” újításokat hozott magával, mint a fel és lefelé célzás, az ugrás, guggolás vagy a lépcsők segítségével több szintesre tervezett pályák.

A cél sem annyi volt immár, hogy a megfelelő kulcs magtalálása után elérjünk a kijáratig és extra csavart jelentett például a hírhedtté vált csatornás pálya, ahol a vízszint csökkentésével és emelésével oldhattuk meg a kijutást. Mindehhez a cég a saját fejlesztésű Jedi engine-t használta, amit kifejezetten a Dark Forces-hez készítettek és az Outlaws-ban használták még – érdekesség, hogy a Dark Forces II. már egy újabb motort használt, ami szintén saját volt és a Sith engine nevet kapta.

Galéria megnyitása

A Dark Forces sikere a franchise-nak is nagyon jól jött, mivel tovább növelte az addigi konzolos játékok sikereit és ott volt mögötte a mára klasszikussá nemesedett és a maga nemében ugyanolyan zseniális X-Wing és a Star Wars: Rebel Assault is 1993-ból. A történet az Új remény és a Birodalom visszavág között játszódik, a főszereplő Kyle Katarn, aki birodalmi ügynökből lett zsoldos és első küldetéseként a Halálcsillag terveit lopja el a lázadóknak a Danuta bolygón található titkos birodalmi bázisról. Ennek következményeivel mindenki tisztában van, aki valaha látta a filmek klasszikus első két részét.

Galéria megnyitása

A Birodalom azonban egy újabb projekttel, egy még félelmetesebb fegyverrel áll elő, amit Dark Troopernek neveznek. Itt van egy kis kavarodás, hogy mit is rejt valójában ez a kísérleti egység, ugyanis a játékok, könyvek, sorozatok önmagukban is jól meg tudják kavarni a SW világát, de a kanon és legends kettébontás csak tovább növelte ezt a káoszt.

Galéria megnyitása

Egyfelől egy ember által viselt csatapáncél volt az eredeti ötlet, de a DT szériájú harci droidok is nagyon hasonlóak. Emellett a 2-4. generációig nem csak sokféle változáson mennek át ezek az egységek, de komoly hasonlóságot mutatnak a Purge trooperekkel is. Kanonikussá a The Mandalorian 2. évedában vált, amikor is a harmadik generáció már ténylegesen harci droidokat jelent, majd egy negyedik generációs egységből Moff Gideon készít csatapáncélt magának.

Galéria megnyitása

A Nightdive csapata által elvégzett remaster egész jól sikerült. A grafikai felturbózás, beleértve a CGI átvezetőket főként akkor látványos, ha visszaváltunk az eredeti 1995-ös verzióra. Emellett a játék widescreen és kontroller támogatást is kapott és nagyon sokan értékelni fogják azokat az archívumból előkerült kincseket, amiket hozzácsaptak a remasterhez. Koncepciórajzok, skiccek, az UI tervezés előzményei, színpaletták full HD szkennjei és képernyőmentései kényeztetik el a rajongókat, de a hab a tortán a The Avenger bónusz pálya, ami egy csillagromboló fedélzetén játszódik és eredetileg a CES résztvevői számára készítették játszható demónak.

Galéria megnyitása

Van néhány dolog amire még ráfért volna egy kis csiszolás vagy ötletelés, hogy miként lehetett volna többet kihozni belőle, bár az is igaz, hogy a Nightdive több helyen is nyilatkozott arról, hogy ez a remaster rengeteg fejfájást okozott nekik a sokféle 2D, 3D jellegű, átvezetőket, animációkat is érintő megoldásai miatt. Ennek köszönhető, hogy a 2D-s animált jelenetek néhol furcsán néznek ki és a régebbi MIDI hangokat is mintha túlságosan is retróvá akarták volna „újítani” néhol.

A mai játékosoknak pedig szokatlan és frusztráló lehet az a csavaros és feleslegesen bonyolult pályatervezés, amibe részben a Boltgun is belefutott, de itt is komoly eltévedéseket, rengeteg ide-oda rohangálást és fejvakargatást okozhat, mire megtaláljuk a továbbjutást vagy a kijáratot.

Galéria megnyitása

Letagadhatatlan nosztalgiafröccs a Dark Forces és a jobb grafika nem csak az új retró hullám előtt lehet főhajtás, de látszik, hogy komoly erőfeszítést kapott a modernizálásre törekvés is. Összességében tisztességes munkát végzett a Nightdive Studios, de egy mai FPS játékos valószínűleg sikítva menekül el a játék elől. Ez viszont egyáltalán nem baj, a célközönséget ismerve a Star Wars rajongói és azok, akik az eredetivel is játszottak bőven elég érdeklődést mutatnak a remaster felé.

Galéria megnyitása

A nosztalgia és az extra archív csemegék, valamint a The Avenger extra pálya a gyűjtők számára is érdekessé és értékessé teszi a játékot és így mindenki találhat valamit benne, amiért újra Kyle Katarn bőrébe akar bújni. Már csak egy Jedi Knight: Dark Forces II remaster kell, hogy teljes legyen sorozat és ha valaki listát ír jövőbeli felújítandó Star Wars játékokról, a Rebel Assault is felkerül rá, ugye?

Galéria megnyitása

Összefoglalás

Szerzői értékelés

Kyle Katarn és a Dark Trooperek új köntösben, sok-sok extrával.
A nosztalgia, a grafikai megszépülés és sok extra tartalom…
… a régi pályatervezés és a hangok egy része.

Az értékeléshez kérlek jelentkezz be!

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére