Megnyílt az Nvidia PhysX CPU implementációja
Az Nvidia részben nyílt forráskódúvá tette saját, házon belül fejlesztett technológiáját, a PhysX-et, ami CPU és/vagy GPU alapú számításokkal próbál élethű fizikát csempészni a különböző játékokba és alkalmazásokba.
A PhysX részben nyílt forráskódúvá tételéről a GDC-s Epic rendezvényen esett szó, ahol egyebek mellett az Nvidia következő csúcskártyáját, a GeForce GTX Titan X modellt is megtekinthették a szerencsések. Az időzítés persze nem véletlen, hiszen nemrégiben az Unreal Engine 4 is hozzáférhető lett bárki számára, amelynek szerves részét képezi az Nvidia PhysX eljárása. A nyitás a legfrissebb, 3.3.3-as kiadást érinti.
A PhysX-et viszont csak részben nyitotta meg az Nvidia, ugyanis jelenleg csak a CPU alapú implementáció kódjához férhetnek hozzá az érdeklődők, a GPU-specifikus kódbázis a jelek szerint továbbra is zárt marad.
Az Nvidia – Sweeney elmondása szerint – a kód esetében elfogad majd módosításokat, a PhysX főágát pedig időközönként módosítani, frissíteni fogják a cég szakemberei. A PhysX nyílt forráskódú részének frissítéseit a jövőben megjelenő Unreal Engine kiadásokon keresztül érheti el a programozói közösség.
A PhysX SDK mostantól több operációs rendszer alatt is elérhető
A PhysX-szel kapcsolatban egyéb bejelentést is tartogatott a GDC 2015 idejére a vállalat, ami szintén komoly jelentőséggel bír. A PhysX SDK a Windows után mostantól Android, OS X és Linux alatt is elérhetővé vált. Az SDK és a forráskód az Nvidia GameWorks gyűjteményén keresztül is elérhető, a hozzáféréshez szükséges leírás pedig itt található.