Shop menü

RÉSZBEN NYÍLT FORRÁSKÓDÚ LETT AZ NVIDIA PHYSX

Ezzel együtt új PhysX SDK is érkezett Linuxra, Androidra és OS X -re, így már nem csak Windows alatt aknázhatóak ki a technológia előnyei.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Részben nyílt forráskódú lett az Nvidia PhysX

Megnyílt az Nvidia PhysX CPU implementációja

Az Nvidia részben nyílt forráskódúvá tette saját, házon belül fejlesztett technológiáját, a PhysX-et, ami CPU és/vagy GPU alapú számításokkal próbál élethű fizikát csempészni a különböző játékokba és alkalmazásokba.

A PhysX részben nyílt forráskódúvá tételéről a GDC-s Epic rendezvényen esett szó, ahol egyebek mellett az Nvidia következő csúcskártyáját, a GeForce GTX Titan X modellt is megtekinthették a szerencsések. Az időzítés persze nem véletlen, hiszen nemrégiben az Unreal Engine 4 is hozzáférhető lett bárki számára, amelynek szerves részét képezi az Nvidia PhysX eljárása. A nyitás a legfrissebb, 3.3.3-as kiadást érinti.

Galéria megnyitása

A PhysX-et viszont csak részben nyitotta meg az Nvidia, ugyanis jelenleg csak a CPU alapú implementáció kódjához férhetnek hozzá az érdeklődők, a GPU-specifikus kódbázis a jelek szerint továbbra is zárt marad.

Az Nvidia – Sweeney elmondása szerint – a kód esetében elfogad majd módosításokat, a PhysX főágát pedig időközönként módosítani, frissíteni fogják a cég szakemberei. A PhysX nyílt forráskódú részének frissítéseit a jövőben megjelenő Unreal Engine kiadásokon keresztül érheti el a programozói közösség.

A PhysX SDK mostantól több operációs rendszer alatt is elérhető

A PhysX-szel kapcsolatban egyéb bejelentést is tartogatott a GDC 2015 idejére a vállalat, ami szintén komoly jelentőséggel bír. A PhysX SDK a Windows után mostantól Android, OS X és Linux alatt is elérhetővé vált. Az SDK és a forráskód az Nvidia GameWorks gyűjteményén keresztül is elérhető, a hozzáféréshez szükséges leírás pedig itt található.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére