Az Nvidia a GDC 2015-öt övező hatalmas figyelmet kihasználva elhintett némi információt következő generációs csúcskártyájáról, a várva várt GeForce GTX Titan X-ről. Mivel a vállalat a puskapor javát a két hét múlva esetékes GPU Technology Conference idejére tartogatja, így most csak néhány apró részletet osztott meg a kíváncsi nagyérdeművel, ezek a részletek viszont sokat elárulnak azzal kapcsolatban, milyen bestiálisan komoly alkotás lesz a GeForce GTX Titan X.
Az AnandTech értesülései szerint a GeForce GTX Titan X fedélzetén található grafikus processzor óriási mennyiségű, mintegy 8 milliárd tranzisztort rejt, ami 900 millióval több, mint amennyit a Big Keplerbe belepréseltek. A Big Maxwell GPU mellé 12 GB-nyi GDDR5-ös fedélzeti memóriát társítottak, amiből arra következtethetünk, hogy a GPU 384-bites memória-adatsínt használ. A melegedő komponensek hűtéséről most is egy igényes, fém házzal ellátott megoldás gondoskodik, ahogy a korábbi Titan videokártyákon is.
Sajnos a gyártó egyéb részleteket nem árult el a GeForce GTX Titan X tulajdonságaival kapcsolatban, így ezekről várhatóan majd csak a rövidesen megrendezésre kerülő GTC alkalmával hullhat le a lepel.
Az Nvidia a GeForce GTX Titan X-szel kapcsolatos szűkszavú bejelentést az Epic Unreal Engine-nel kapcsolatos sajtóeseményén adta elő – az Epic mesterprogramozójának, Tim Sweeney-nek legnagyobb örömére. Tim Sweeney azon nyomban meg is kapta az első GeForce GTX Titan X videokártyát – ezzel az Nvidia a két cég közötti hosszantartó, eredményes partnerkapcsolatot szerette volna méltó módon elismerni. Plusz az Epic szakemberei úgyis mindig a legerősebb videokártyára vágynak, hogy kihozhassák a maximumot az Unreal Engine 4-ből – hát most megkapták.
Az eseményen egyébként azt is megmutatták, hogyan fut az Unreal Engine 4 Kite Demo a GeForce GTX Titan X-en. A videót feltétlenül érdemes Full HD beállítás mellett nézni – úgy látványos igazán. Íme: