Shop menü

REAGÁLT AZ APPLE A RÉGEBBI MACBOOK PRÓKAT ÉRINTŐ BIG SUR HIBÁRA

A segítséget sajnos nem vitték túlzásba, ám érkezett egy frissítés is, ami akár megoldást is jelenthet.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Reagált az Apple a régebbi MacBook Prókat érintő Big Sur hibára

Az Apple macOS operációs rendszerének legfrissebb, 11-es változata, amely a Big Sur nevet viseli, az elmúlt hét folyamán jelent meg, így sokan kezdték frissíteni aktuális rendszerüket, ám ez néhány esetben nem várt hibajelenségekkel járt. Ahogy arról már beszámoltunk, a macOS Big Sur frissítés egyes régebbi MacBook Pro modelleknél lényegében nem sikerült, a kijelző elsötétült, onnantól kezdve pedig sok esetben nem maradt már lehetőség arra, hogy bármiféle módszerrel újra működőképessé tegyék a felhasználók az adott noteszgépet – házi körülmények között.

Galéria megnyitása

A bosszús felhasználói kommentek alapján elég sok esetben fordult elő a fenti hiba, ám arról még mindig nem esett szó, pontosan mi okozta, illetve azt sem árulta el a vállalat, nagyságrendileg hány felhasználót érint. Mivel a szóban forgó probléma csak a 2013 végi, illetve 2014 közepi MacBook Pro modelleknél jelentkezett, amelyek már 6-7 évesek, az érintett felhasználók köre limitált lehet, ugyanis ezeket a konfigurációkat sokan már régen lecserélték.

Attól persze a hiba kellemetlen, hiszen ha az új operációs rendszer hivatalosan támogatja az adott konfigurációt, nem igazán számít a felhasználó arra, hogy nem túl jó ötlet telepíteni a frissítést.

Az Apple szerint a hiba jelentkezésekor az alábbi lépésekkel próbáljuk meg újra életre kelteni a notebookot:

  1. Első körben meg kell nyomni és legalább 10 másodpercig nyomva kell tartani a bekapcsoló gombot, így a MacBook Pro egészen biztosan kikapcsol
  2. A következő lépés az összes külső eszköz leválasztása, beleértve a kijelzőket, az USB-s eszközöket, illetve az SDXC memóriakártya-olvasóban lévő kártyát is, majd újra bekapcsolhatjuk a rendszert
  3. Ha a hiba továbbra is fennáll, próbáljuk meg az SMC resetet, amellyel kapcsolatban bővebb információ itt található
  4. Ha ez nem hozott eredményt, próbáljuk meg az NVRAM vagy PRAM resetet, méghozzá így

Az Apple szerint akkor, ha a fenti lépések egyike sem eredményez javulást, mindenképpen fel kell venni a kapcsolatot a vállalat terméktámogatási szolgáltatásával, ahol további segítséget kaphatnak a felhasználók – a folyamat vége szerencsétlen esetben a hivatalos szerviz felkeresése lehet. Az Apple ígérete szerint az aktuális terméktámogatási bejegyzést a későbbiekben frissíteni fogják, amennyiben újabb információ lát napvilágot a hibával kapcsolatban.

A fórumok alapján sokan hiba nélkül tudták frissíteni az érintett MacBook Prókat, ám ennek ellenére is azt javasoljuk, a 2013 végi, illetve 2014 közepi MacBook Pro modellekre egyelőre ne telepítse senki a Big Sur operációs rendszert mindaddig, míg ki nem derül, pontosan mi okozta a hibát, és meg nem érkezik az erre szánt javítás.

Az Apple egyébként nemrégiben adta ki a Big Sur 11.0.1-es változatát, ám az még nem világos, hogy a frissítés megoldja-e a MacBook Prókkal kapcsolatos hibát, vagy sem – a következő napokban biztosan tisztul majd a kép, addig érdemes kivárni.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére