Shop menü

PÉNZZEL SEGÍTI A GODOTOT A META

Szeretnék, hogy a nyílt forráskódú játékkészítő motor támogassa a VR platformjukat.
Török Roland
Török Roland
Pénzzel segíti a Godotot a Meta

A játékmotorok világa érdekesen alakul, főleg annak fényében, hogy az elmúlt időszak Unity féle eseményei miatt sokan megrendült bizalommal tekintenek a nagy cégek által uralt piacra. 

A Unity fiaskó után rengeteg fejlesztő úgy döntött, hogy inkább a nyílt forráskódú Godot mellett próbál szerencsét, ám hamar rá kellett jönniük, hogy ez nem egy olyan egyszerű menet. Bár a Godot jó motor, új szemléletmódot igényel, és jóval kevesebb közösségi tartalom érhető el hozzá, így nehezebb a dolgok elsajátítása, az eszköz használatba vétele. Továbbá kulcsfontosságú kiegészítők is hiányozhatnak a Godotból, ami megint csak nem könnyíti meg a fejlesztők dolgát, így nem tudják hatékonyan elvégezni a munkájukat. 

A Meta annak idején szemezett a Unity-vel, szerette volna felvásárolni, hogy biztosítsa a VR szoftveres támogatását, ám az a próbálkozás kudarcba fulladt. A Unity és az Unreal Engine támogatását különböző plugin-okkal és könnyen használható SDK csomagokkal segítik, ám akárhogy is nézzük, az Epictől és a Unity-től függ a szoftveres támogatásuk. Most azonban egy új motort szeretnének kényelmessebbé tenni, ez pedig a Godot lesz. A Godot jelenleg alig tudja alkalmazni az OpenXR adta lehetőségeket, de még ha sikerül is a fejlesztőknek VR dolgokat fejleszteniük vele, nem tudják rendesen kihasználni a Quest lehetőségeit.  

Azért, hogy a jövőben a Godot is VR kész platform legyen, a Meta jelentős anyagi támogatást nyújt a Godot társalapítójának és csapatának.  

A W4 Games tagja a társalapító Juan Linietsky; a Godot projekt menedzsere Rémi Verschelde; a Godot hálózat karbantartója pedig Fabio Alessandrelli. A Meta őket bízta most meg azzal, hogy VR-késszé tegyék a motort, ehhez pedig a következő célokat tűzték ki: 

  • Fejleszteni a funkciókat, teljesítményt és használhatóságot az OpenXR segítségével a Godoton belül 
  • Integrálják a Meta Quest SDK-ját plugin formájában, hogy még több funkciót érhessenek el vele a Questben 
  • Példa projektek létrehozása magas minőségű dokumentációkkal, hogy segíteni tudják a Godot felhasználóit a Questre való fejlesztés során

A Godot felhasználók tehát a jövőben több VR specifikus fejlesztésre számíthatnak, amik segítik őket majd a könnyebb fejlesztés érdekében. Mivel a Godot egy teljesen ingyenes és szabadon használható motor, így sok fejlesztő fog majd örülni ennek a segítségnek.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére