Shop menü

B***MEG, NEM FIZETÜNK! – MONDTA EGY NAGY KIADÓ VEZETŐJE JOHN RITICCELLO EGYKORI UNITY ELNÖKNEK

Belsős információk szerint is elkapkodott döntés volt a felháborodást keltő díjazási ötlet.
Török Roland
Török Roland
B***meg, nem fizetünk! – mondta egy nagy kiadó vezetője John Riticcello egykori Unity elnöknek

Az előző hónap legnagyobb játékipari botrányát a játékmotort gyártó Unity új díjszabása jelentette. A vállalat a semmiből jelentett be egy súlyos emelést, ami teljesen érthetetlen módon a telepítések számához kötötte volna a díjazást, és még az ingyenes játékok esetében is fizetni kellett volna. 

Bár a Unity később elkezdte pontosítani a feltételeket, azt csak azért tette, mivel hasonló botrány nem igazán történt még a játékiparban. A fejlesztők és kiadók egyértelműen kinyilvánították a nemtetszésüket, többen be is jelentették, hogy konkurens motorra váltanak és ott fejlesztenek tovább. Mások, a kisebb fejlesztők pedig készen álltak törölni a saját játékaikat az alkalmazásboltból, hogy ne kelljen ráfizetniük a népszerűségre. 

A Unity végül teljesen kihátrált az ötlet mögül, kitaláltak egy új üzleti megoldást, ami a fejlesztők számára is elfogadható, ezen kívül maga a Unity elnök, John Riticcellót is lemondott, bár inkább valószínű, hogy közös megegyezéssel kirúgták. Ennek az utóbbi lépésnek köze lehet ahhoz a történethez, amit egy Unity munkatárs mesélt a mobilegamer.biz oldalnak.  

Pár nappal a botrány kirobbanása után John Riticcello találkozott a mobil játékokban utazó egyik legnagyobb kliensükkel, és a forrás szerint a vezetőjük csak annyit mondott a Unity vezérnek, hogy „Baszd meg, nem fizetünk!” 

A nagy kliens akár a Genshin Impact készítője is lehetett, szóval tényleg kritikus fontosságú partnereket veszíthetett volna el a Unity, ha bevezetik az új díjakat. A források szerint a bejelentés elkapkodott volt. A menedzserek fele egy nagy meetingen jelezte, hogy az új díjazás túl bonyolult és több emberrel kéne konzultálni erről. A belső kritika ellenére egyik napról a másikra mégis nyilvánossá tették az át nem gondolt terveket. 

Tűzoltásként arra gondoltak, hogy 4%-ra viszik le az „adót”, ami alámenne az Unreal Engine 5 százalékának is, ám annyira nagy lett a felháborodás, hogy végül 2.5%-ot jelentettek be. A nagy kapkodás a konkurens AppLovin mobilhirdető cég miatt történhetett a Unity-n belül, el akarták ugyanis pusztítani ezt a konkurensüket, hogy a saját megoldásuk domináljon újra a piacon. Terveik között az szerepelt, hogy a súlyos díjakat elengedik, amennyiben a fejlesztők az ő, és nem az AppLovin reklám és elemző szolgáltatásait használják, ám a terv egyértelműen rosszul sült el.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére