A Clubhouse két évvel ezelőtt óriásit ment, egyenesen arról beszéltek, hogy a szolgáltatás átformálhatja a közösségi terekben a kapcsolattartás módját. Számos másolata is megszültetett jelentős fejlesztői pénzek elégetését követően, de ebből mostanra szinte semmi nem maradt, a legtöbb Clubhouse rivális eltűnt, és az őrületet elindító cégről is kiderült most, hogy komoly gondokkal küzd.
A nagy közönség számára hozzáférhető beszélgető terek a pandémia idején igazán népszerűek lettek, és bár akkor nagyot mentek az általános kommunikációs szolgáltatások is, mint például a Zoom, a legtöbben úgy gondolták, hogy a Clubhouse más. Úgy látták, hogy a Clubhouse nem a COVID-19 világjárvány miatt népszerű, hanem attól függetlenül sikeres, és mély gyökereket ereszthet majd. De nem így lett, sőt mi több, a helyzet annyira megváltozott, hogy most már a túlélésért küzd a szolgáltatás.
50 százalékos leépítésbe kezd a Clubhouse.
A munkavállalók felétől megválik a startup, ami 2 évvel ezelőtt még mindenki szerint dollármilliárdokat ért. A közösségi szolgáltatások és a podcastekben utazó cégek is próbáltak reagálni annak idején a Clubhouse sikerére, de a helyzet tavaly nagyon megváltozott. Hamar érdektelenné vált a szolgáltatás, ahogy az emberek visszatértek a normális kerékvágásba, pedig a nagy közönség előtt online megtartható előadásokban tényleg úgy tűnt, hogy komoly potenciál van.
Paul Davison és Rohan Seth társalapítók azonban már arról kénytelenek beszélni, hogy a Clubhouse számára újraindítás szükséges. Ez pedig azzal jár, hogy bizony a csapatot is kénytelenek leépíteni, mert a mostani méretei és bevételei mellett fenntarthatatlanná vált, vagy legalábbis nagy nehézségeket jelent a működés. Azért igyekeztek a dolgot higgadtan tálalni, de azért az sejthető, hogy egy olyan elbocsájtási hullám, ami a munkavállalók felét elviszi, már nem csak arra szolgál, hogy egy jobban fókuszált, könnyebben kézben tartható csapat álljon össze.
Az alapítók arról beszéltek, hogy hatékonyabb lesz majd a munka akkor, ha kevesebb fejlesztő fog dolgozni a szolgáltatáson, de közvetlenebb lesz velük a kapcsolattartás. Látják azt, hogy a világ megváltozott, és a Clubhouse-nak is változnia kell ahhoz, hogy továbbra is a felszínen tudjon maradni.
„Ahogy a világ kinyílt a COVID-19 után, sokaknak egyre nehezebb lett megtalálni a barátaikat a Clubhouse-on, és a hosszú beszélgetéseket is nehezebben illeszthetik be a mindennapjaikba. Ahhoz, hogy megtalálja a helyét a mostani körülmények között is, a terméknek idomulnia kell.” – áll a beszámolóban. Arra is rámutatnak az alapítók, hogy senkinek nem érdemes a csodában reménykednie, egy időbe beletelik majd, hogy a Clubhouse megtalálja a helyes irányt, de a „termékfókuszú” csapattal ez jobban fog menni.
A Clubhouse alapítói most már minden bizonnyal bánják azt, hogy annak idején egyetlen nagy technológiai vállalattal sem álltak szóba, mikor a felvásárlási ajánlatok érkeztek. A Twitter például 4 milliárd dolláros ajánlattal környékezte meg 2021-ben a platformot, amire nemet mondtak. Mostanra a Twitteren elindult a Terek (Spaces), ami köszöni, jó egészségnek örvend, és valószínűleg mostanra többen használják, mint a Clubhouse-t, de más rivális ezen felül nem igazán tudott sikeres lenni, a Spotify például nemrég számolta fel a hasonló megoldását.