2021 elején robbant be a köztudatba a Clubhouse nevű szolgáltatás, ami online beszélgetőterek létrehozására nyújtott lehetőséget. Akkor számos nagy technológiai cég kezdte a funkciót lemásolni, és olyan is volt, aki felvásárlási szándékkal kopogtatott a startup ajtaján. A Spotify is elkészítette a saját konkurensét, amihez egy másik platformot fel is vásárolt.
A kezdeti nagy fellángolást különösebben nagy sikerek nem követték, a Clubhouse a mai napig üzemel, de elmúlt körülötte a hype egészen hamar. 2020 decemberében mindössze 600 ezren használták, majd néhány sikeres műsort követően óriási figyelmet kapott, és 2021 márciusára elérte a 10 milliós felhasználói bázist. A lufi viszont hamar kidurrant, és 2021 szeptemberére az aktív tagok száma 3,5 millióra csökkent.
Tekintve, hogy a Clubhouse-láz hamar lecsengett, a nagy techcégek sem különösebben invesztáltak ebbe a továbbiakban. Voltak olyan másolási kísérletek, amiket még az előtt leállítottak, hogy elkészültek volna. A Twitter Terek az egyedüli, ami tényleg talpon tudott maradni, és sikeres lett, de persze csak ahhoz mérten, hogy a Cloubhouse mekkora lett, mert azért a Terek sem vonz százmilliókat. Nem meglepő, hogy a Spotify most bejelentette, hogy többnyire felhagy az élő beszélgetések számára létrehozott app fejlesztésével.
A Spotify Live neve valószínűleg keveseknek cseng ismerősen. Ez volt az a különálló applikáció, ami az élő beszélgetések megtartására szolgált, de igazából abszolút kudarcot vallott. Gayle Gaviola Moreau, a vállalat szóvivője elmonda, hogy a Spotify Live-nak leáldozott, nincs már értelme a fenntartásának. A Spotify alkalmazásban még marad az a funkció, ami lehetővé teszi a virtuális terek létrehozását beszélgetésekhez, de erről most nem igazán kívánt beszélni a cég – még újságírói kérdésekre sem válaszolt.
A Spotify Live először Greenroom néven futott, és a Betty Labs nevű élő zenei streamekkel foglalkozó szolgáltatást felvásárolta, hogy ezzel biztosítson megfelelő szakemberi hátteret a fejlesztésnek. A Betty Labs magában 57 millió euróba került a Spotify-nak, de a projekt ennél összességében lényegesen több pénzt emésztett fel. Már 2021 második felében lehetett borítékolni a kudarcot, de azért a Spotifty életben tartotta az alkalmazást. Alig néhány százezer alkalommal telepítették a dedikált szoftvert.
Eleinte volt alkotói támogatási alap annak érdekében, hogy akik élő beszélgetések indítása mellett dönenek, némi bevételre is szert tudjanak tenni. Az alkotók ösztönzése azonban nem lett sikeres, ezt a projektet 2022 áprilisában nyugdíjazta a Spotify, miután látták, hogy nem térül meg a beleölt pénz. Volt néhány sajátgyártású műsorra kötött szerződés is, de a vállalat ezeket is felbontotta tavaly.
A szóvivő elmondta az ügy kapcsán, hogy a Spotify továbbra is kutatni fogja az új és innovatív technológiákat, amik különleges élményeket adhatnak a jövőben a felhasználók számára. Az új formátumokra mindig szükség van a meglévőek mellett, hogy ezáltal a készítőknek és a hallgatóságnak is több lehetősége legyen világszerte.
Arról nem esett szó, hogy a vállalat hogyan áll a lossless streaming opcióval, amit már több mint két éve ígért meg. Ennek kapcsán egyébként nemrégiben volt egy hír, a vállalat társigazgatója, Gustav Söderström emlékezett meg a Spotify HiFiről. Azt mondta a szakember, hogy egész egyszerűen megváltoztak az igények az ágazatban, és más fejlesztésekre fordítják az erőforrásaikat.
Az utóbbi időben a Spotify vizuálisan sokkal intenzívebb alkalmazást kapott, a grafikus felhasználói felület jelentősen megváltozott. A jelek szerint a cég úgy gondolja, hogy az előfizetők nem a minőségi zenehallgatásra vágynak, hanem arra, hogy lépten-nyomon újabb zeneajánlókba és videoklipekbe fussanak bele.