Shop menü

OLYAN HŰ LESZ AZ ALAPANYAGHOZ A MONSTER HUNTER-FILM, HOGY CSAK NA

Paul W.S. Anderson sokat tanult a Mortal Kombat és a Resident Evil fogatásából.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Olyan hű lesz az alapanyaghoz a Monster Hunter-film, hogy csak na

Mondhatjuk, hogy drága Paul W.S. Anderson nem újonc a videojátékok adaptálásában a nagy vászonra. Hiszen neki köszönhetjük az 1995-ös Mortal Kombatot, és annyira nem köszönhetjük, de ő készítette 1997-től a Resident Evil-filmeket is. Míg a Mortal Kombat a lehetőségekhez képest hű maradt az alapanyaghoz, és talán a mai napig az egyik legjobb játékadaptáció, addig a Resident Evil esetében ez már nem mondható el.

Akárhogy is, Paul W.S. Anderson nem tágít a videójátékoktól, és már befejezte a Monster Hunter forgatását, aminek az utolómunkálatai is a végéhez közelednek. A film előkészületei még 2012-ben indultak, a forgatás pedig 2018-ban kezdődött meg Namíbiában. A főszerepet ezúttal is a rendező felesége, Milla Jovovich kapta, a megjelenésre pedig a jelen állás szerint idén decemberben lehet számítani - egyszer már eltolták 2021 áprilisára a koronavírus miatt, de később aztán visszarakták decemberre.

Hogy első ránézésre mennyire lesz hű a Monster Hunter-film a játékhoz az kérdéses: láthatóan a központban egy katonai alakulat áll, akik valamilyen módon átkerülnek a játék fantasy világába. Meg úgy általánosan az egész inkább tűnik egy gigászi akciófilmnek, mintsem a játékok hű adaptációjának, azonban ez a rendező szerint egyáltalán nem így van, és erről hosszasan beszélt is.

Anderson azzal kezdi, hogy nagyon fontos minden film után levonni a tanulságokat, és ezek alapján fejlődni. Mint elmondta, minden film egyben lehetőség a tanulásra, főleg a videójátékok adaptációinál, amiben neki ugyebár a legtöbb rendezőnél nagyobb tapasztalata van.

"A játékok adaptálását mindenek előtt rajongóként kezdem. Sosem adaptáltam semmit, aminek nem voltam a nagy rajongója, állandó játékosa, és amiben nem tudtam elmerülni. Számomra ez mindig is kulcsfontosságú volt: játszani a játékokkal és elmerülni a világukban" - kezdte a direktor.

Elmondta, hogy a Mortal Kombat esetében is úgy állt neki, hogy minél többet átvegyen a játék alapjaiból, ez pedig szerinte nagyon megtérült, amikor látta a rajongók elégedettségét. A próbavetítések alatt a rajongói reakciókon látszott, hogy eltalálták a dolgot: készítettek például egy díszletet a játék Pit nevű pályája alapján, amit megpillantva a rajongók azonnal felkiáltottak. Minden más számára ez csak egy jól kinéző díszlet, a rajongók számára azonban fontosak az ilyen részletek, mint ahogy szerinte az olyan dolgok is számítanak, mint hogy nagyon eltalálták Sub-Zero és Scorpion, meg a többi szereplői ruháit.

"Azonban a Monster Hunter esetében minden korábbi adaptációnál tovább mentem, ugyanis az elejétől kezdve bevontam a játék készítőit is. Itt volt velünk Ryozo Tsujimoto, aki a játékok producere, és Kaname Fujioka, aki a játékok direktora, és gyakorlatilag minden egyes dologgal kapcsolatban kikértem a véleményüket és engedélyüket, ami csak filmre került, kezdve a lények kinézetével, a jelmezekkel, a tájakkal és sok minden mással kapcsolatban. Nagyon-nagyon közelről részt vettek a filmkészítés folyamatában" - fejtette ki Anderson.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére